Sa spunem adevarul

Nu, nu, nu am pretentia ca trebuie sa spun eu adevarul in acest post scris la cald si la nervi. Nu am rezultatele de la mine din colegiu, dar PNL va fi departe de scorul pe care l-am obtinut la parlamentare – 40% – dar oricum peste media nationala de 16%.

Trebuie sa spunem ca rezultatul PNL este o dezamagire. Trebuie sa spunem ca au fost fraude, dar nu mai mari decat de obicei si nu a fost neaparat PNL victima vanata de toata lumea. Mai trebuie sa spunem ca nu am putut sa ne mobilizam electoratul, nu le-am oferit in aceasta campanie un discurs politic pe care liberalii doreau sa-l auda si la care ar trebui sa ne pricepem, adica temele economice. Ne-am bazat prea mult pe o crestere a votului pentru PNL in marile orase, fara sa-l masuram si fara sa facem foarte multe pentru a-l atrage. In sfarsit, in discursul de dupa exit-poll parca nu trebuia sa ne vaitam de fraude fara sa dam si un alt mesaj catre alegatorii si mai ales catre militantii nostrii, cu totii extrem de dezamagiti.

De ce s-a intamplat asa? Desigur ca sunt mai multe cauze dar analiza trebuie facuta in interior, insa cu responsabilitate si realism.

Etichete: ,

54 Răspunsuri la “Sa spunem adevarul” r r

  1. Liviu spune:

    Foarte corect – o mare parte din vina pentru rezultatul slab ii revine chiar PNL.

    Nu cred ca a fost o idee buna nici completa punere in plan secundar a lui Tariceanu.

  2. Garcia Muerte spune:

    Domnule Voicu, va rog sa parcurgeti si ultima mea postare de pe blogul personal. Poate se intampla o minune si ceva franturi vor ajunge si la urechile celor care conduc acum PNL. Va multumesc.

    http://garciamuerte.blogspot.com/2009/06/o-tara-plina-de-autobuze-microbuze-si.html

  3. tony spune:

    Trebuie o alta abordare.Orban nu are nici o vina?

  4. Cepeca spune:

    Nu imi place metoda “gasirii vinovatilor”. Daca nu sunt vinovati ? Vinovatia este altceva.

    Trebuie analizat managementul actualelor alegeri. De la mesaje, la metode, discurs etc. Dar, in primul rand, trebuie vazut daca a fost ales bine publicul tinta. Acela trebuia sa iasa la vot convins de mesajul PNL. Daca nu a iesit la vot, inseamna ca efortul si consumul resurselor a fost degeaba.

    Sunt foarte suparat. Dar am speranta ca PNL va reveni daca si numai daca va aborda problema profesionist. Nu vinovatii trebuie cautati (in mod real acestia nu exista, nu cred ca au fost savarsite fapte cu intentia de a sabota, din interior, campania PNL !), trebuie umblat la stategia de campanie folosita, la tacticile desfasurate si la persoanele carora li s-au mandatat atributii. Acolo este buba. Daca se fac corectiile necesare, daca se revine la principiile liberale care ar trebui mai bine explicate si demonstrate (da, exemplul personal), in mod sigur vor veni mai multi romani alaturi de PNL. Azi, ei bine, azi oamenii cred ca PD-L este cel care promoveaza liberalismul ! Si este pacat.

  5. Dejan spune:

    Atunci cand Crin Antonescu a devenit presedintele liberalilor, m-am gandit ca partidul o sa explodeze in sondaje si datorita faptului ca acesta va veni cu un discurs nou si clar adresat votantilor. Sa recunoastem ca sunt multi alegatori care daca li s-ar oferi o alternativa mai buna, ar renunta in a vota PDL sau PSD.

    Acest lucru nu s-a intamplat. Voi nu ati adus un mesaj nou, ati continuat in continuare sa criticati haotic actuala guvernare, ati pus pe locuri eligibile oameni care nu au ce cauta in Parlamentul European.. Eu v-am acordat votul meu cu inima indoita ca am trimis in PE pe cine nu vroiam. Multi nu au facut acest lucru si au continuat din lejeritate sa voteze PDL sau PSD. Aici ma refer la oamenii care au idee pe cine pun stampila, si nu pe cei care pot fi ademeniti de o sticla de alcool …

    Sper ca pana la prezidentiale lucrurile sa se schimbe, sa reusiti sa formulati un mesaj liberal si sa stiti sa profitati de oamenii valorosi din partid..

    Dejan

    Multa bafta!

  6. J o h n s o n spune:

    Exista o fractura in PNL.se simte iar rezultatul asta o confirma oricat incearca Antonescu s-o mascheze dand exagerat vina pe fraudare.Mai exista polite de platit intre garda veche(Tariceanu si ai lui) si cea a lui Antonescu.Oamenii lui Tariceanu n-au dat in branci la aceste alegeri si asta s-a vazut din avion..

    Poate pana la toamna va spalati rufele in partid si demarati o lupta corecta si nu una in care capra vecinului sa aiba din nou un rol determinant.
    Basescu este de batut problema e sa existe acel cineva care s-o faca.

    • mihaivoicu spune:

      O precizare. 7 din primele 10 filiale PNL pe tara, ca rezultate, sunt judete care l-au sprijinit pe Traiceanu la Congres.

    • Anca spune:

      @mihaivoicu

      Faptul ca se revolta filialele care l-au sustinut pe Antonescu din interes si care nu si-au obtinut vreo rasplata (promisa sau sperata) dupa schimbarea conducerii, iar nu-i vreo treaba laudabila si tot nu inlatura teoria rupturii din interiorul PNL. Aplauze lui Tariceanu pentru ultimul post de pe blog. Aceea e directia corecta de mobilizare.

      • mihaivoicu spune:

        Anca, nu cred ca se revolta cineva. Unii pur si simplu nu pot, nu au capacitatea de a atrage voturi, de a organiza o filiala.

  7. Anca spune:

    Daca nu va intelege intregul partid
    ca esecul PNL nu se contorizeaza doar in coltul lui Antonescu
    si ca la fel de ratata e si tabara Tariceanu cu 16%,
    nu va exista niciodata o sansa a liberalilor.
    Daca sunt cel putin doua partide intr-unul singur,
    asta este efectul.
    Daca se refuza dialogul cu electoratul,
    asta este efectul.
    Daca se presupune ca voturile vin singure, de nicaieri,
    asta este efectul.
    Daca nu va treziti dracului odata si daca nu intelegeti
    ca aceasta campanie electorala a fost un total dezastru –
    ocazie cu care tin sa-l “felicit” insistent pe domnul Manescu,
    ca si pe Odyssey (Patriciu, sa-ti fie rusine) –
    asta este efectul.

    Imi pare rau, dar o parte dintre noi chiar dorim sa scapam de Basescu.
    Daca liberalii doresc asta numai cu jumatate de gura,
    sanatate si-un praz verde.
    Ne-om muta pe la alte case si le-om ajuta cu drag sa castige.
    Poate altii se lasa ajutati.

    Felul in care se misca PNL in aceasta campanie
    e o dezamagire muuult muuult mai mare
    fatsa de ce a insemnat dezastrul venirii lui Basescu la putere,
    pentru ca de la el n-am asteptat veci nimic.
    Privind dintr-o familie care voteaza cu liberalii
    de la primul drept de vot pana azi inclusiv,
    dezamagirea in baza superficialitatii asteia e incredibila.

  8. mihai 4 spune:

    http://beuca.wordpress.com/2009/06/07/fsn-ul-a-invins/#comment-387

  9. mihai 4 spune:

    http://malaimare.wordpress.com/2009/06/07/liberalii-vor-analiza/#comment-2525

  10. ozzy osbourne spune:

    Buna dimineata
    1.Am spus-o de mai multe ori si o repet; acest partid, daca va ramane in 2 membri, cu siguranta unul va fi la Antena3, iar celalalt la Realitatea Tv si, se vor critica la maxim unul pe celalalt; se pare ca asa se va intampla si de data aceasta.
    2. PNL nu prea exista in teritoriu; intr-o postare recenta,am dat exemplul Bacaului; acolo s-a castigat primaria Bacau – de catre Stavarache conservatorul, nu liberalul, avand in spate un trust de presa imens, care a bagat ceva milioane de euro in victoria lui; la Comanesti, lumea a votat impotriva fostului primar PSD, nu neaparat din mari convingeri liberale. Ce a urmat….nimic.Purtarea tripletei Stavarache-Berca-Paler, cea venita pe filiera PSD-APR-PC , incepe sa semene din ce in ce mai mult cu cea a famigliei Sechelariu. Pe Romeo Stavarache il cunosc personal, am stat de multe ori impreuna in timpul alegerilor impotriva lui Sechelariu; acum nu mai raspunde la telefon… Liberali fideli si “celebri” in urbea bacauana au fost maziliti din deconcentrate, dar Stavarache nu a spus nici pas. Acestia s-au simtit tradati, neaparati si…au sanctionat, ei, familiile lor, prietenii lor. In timpul inundatiilor, noaptea la 2 incarcam tir-uri cu ajutoare impreuna cu dl. Berca; care, desi era prefect atunci, nu stia ca si alte localitati inafara de Comanesti erau sinistrate….asta cred ca spune totul. Ionel Paler a indepartat conduceri de filiale judetene, a pus altele, total nestatutare, si apoi…nimic. Am dat exemple concrete, pentru a nu mi se reprosa ca vorbesc fara acoperire.
    Concluzionand, in teritoriu trebuie umblat, pentru ca de acolo vin voturile.
    3. Crin a fost lasat singur, inca de la congres. Am inteles ca dl. Quintus a fost racit; nu i-a trecut raceala? Intreb deoarece nu l-am vazut in nici o imagine alaturi de presedintele liberal, alaturi de candidatii liberali.
    Dl. Campeanu era in Franta, cu probleme urgente.Nu s-a mai intors? De dl. Neagu Djuvara, dl. Anonescu nu a auzit? Ei pot face diferenta, pentru ca sunt ALTCEVA. Pentru ca au in primul rand calitatea MORALA de a deschide gura. Iar in ceea ce-i priveste pe CPTariceanu si Bogdan Olteanu nu am nimic a spune. Cred ca au stat neutri asteptand ca “floarea” liberala sa se ofileasca pe limba lui.
    4. Nu poti sa “refaci” PNL, cu Norica Nicolai ,Ludovic Orban si Petre Roman. Cu o zi inainte de alegeri, o parte a liberalilor erau mai degraba interesati de nunta lui Petrica decat de ce se intampla in teritoriu. E simplu, dar atat de greu de inteles…
    5. E o gresela sa acuzi arbitrii si starea terenului atunci cand pierzi un meci. Eu cred ca echipa a fost aleasa gresit, iar antrenorul a gresit tactica de joc.Cand te intalnesti cu echipe de “cotonogari” trebuie sa ai jucatori de geniu in teren, care sa le dea mingea printre picioare. Iar jucatori de genul asta nu au fost in echipa. Din pacate.
    Ma opresc aici, desi as putea scrie pagini intregi. Nu sunt suparat pe ceea ce s-a intamplat. Ci doar trist, sa vad ca un posibil vis al presedintelui Basescu , acela de a termina si PNL dupa ce a facut-o cu PNTCD-ul,e pe cale sa se realizeze.
    Salutare taica si noroc
    PS. Aud la tv cum ca, in judetul Bistrita Nasaud, PNL a obtinut celebrul scor de 9,46%.

  11. The day after | Moş Călifar spune:

    [...] te arătai mâhnit aseară , campanie nu-ţi faci doar în ultima zi . N-ajută . Zice si dl Mihai Voicu din interior cate ceva Tags: alegeri europarlamentare, campanie, Crin Antonescu, duminica, PNL [...]

  12. beuca spune:

    http://beuca.wordpress.com/2009/06/07/fsn-ul-a-invins/

  13. C.M. spune:

    @Anca. De acord. Cit despre toti cei care n-au votat acum…sa le fie de bine. N-au decit sa astepte si sa voteze Geoana/Vanghelie la toamna, sau sa faca la fel si sa continue sa se creada prea buni pentru a se minji cu un vot care nu e pentru perfectiune. Pina atunci n-au decit sa stea se uite pe geam la ‘Pescarusul’, sau la CNN si Eurosport, cind le-o arata imagini pitoresti din a lor Land of Stupid Choice.

  14. Inah spune:

    sunteti toti la fel.
    o adunatura de incompetenti, hoti si mincinosi.
    au revoir.

  15. www.jostaxa.tk spune:

    cine mai voteaza PNL dupa ce a facut Tariceanu cu taxa auto ? Oamenii nu judeca macroeconomic

  16. ion spune:

    Multumesc pentru cenzura!!!! M-am lamurit cu PNL!!!! N u e nicio deosebire in clasa politica !!!

  17. ion spune:

    Scuzele mele!!!!! Am postat la celalalt comentariu dar concluziile se potrivesc aici! Eu m-am grabit cu acuzele in conditiile in care pe toate celelalte bloguri liberale nimeni nu mai publica nimic la ora asta! chiar imi cer scuze fata de toti cei care au citit acuza de cenzura!!!

  18. ion spune:

    Problema e ca primarii PNL nu s-au dovedit gospodarii cu care sa ne mandrim multumindu-se sa se complaca in declaratii sforaitoare fara a se pune pe treaba cu adevarat! Cum sa-ti convingi electoratul cand esti in opozitie si singurii care pot demonstra practic ca PNL e in stare sa administreze nu se pun pe treaba!?! Din lupta interna PNL a iesit slabit in loc sa se intareasca! Se dovedeste ca “ciolanul” tinde sa imputa si acest partid, din pacate!!! Si mai este ceva: s-a umplut partidul de fosile si cameleoni iar cei ce au crezut cu adevarat in liberalism in acesti 20 ani au fost cam dati deoparte! Suntem campioni pe bloguri dar am luat-o in bot urat la urna! Pentru ca nu se tine seama de critici, de sesizarile venite de la baza si desi il criticam pe C.Preda cand se crede Dumnezeu ( vezi bloguri liberale!) si cei din conducerea PNL procedeaza la fel crezandu-se detinatorii adevarului absolut!

  19. Deceneu spune:

    Ati asteptat votul negativ, pe considerentul ca situatia economica va ajuta, ca la fotbal cand asteptam rezultatul dintre adversari ca sa ne calificam.

  20. RAMONA spune:

    Norica nu trebuia sa fie cap de lista .
    Demult trebuia facuta schimbarea si daca nu se vor lua masuri in teritoriu,vom avea un electorat sub 10% dar cui ii pasa ?

  21. danut10 spune:

    Sa recapitulam:

    PSD+PDL au mintit in legatura cu cresterea salariilor, au dus tara de la o crestere economica prognozata IN CONDITIILE CRIZEI de 6% la -4 %, au facut o alianta in dispretul principiilor lor ideologice, au marit aparatul birocratic prin infiintarea de noi ministere, au politizat aparatul birocratic, au omorat libera initiativa prin impozitul forfetar, etc.

    Si au fost votati de peste 60% din electorat.

    Si, ce ne mira? Nu stiati ca electoratul roman nu are capacitatea de a discerne intre populism si capacitatea reala de management a unor partide politice? Nu stiati ca partea educata si informata a electoratului reprezinta cca 15%?

    Ce sa faca PNL-ul? Sa foloseasca metodele populiste ale FSN-ului? Sa se pupe Crin cu babele in piata?

    Incetul cu incetul societatea se va civiliza in primul rand prin schimbul natural al generatiilor. Oricum fata de anii 90 e un “improvement”.

  22. Anca spune:

    “Ce sa faca PNL-ul? Sa foloseasca metodele populiste ale FSN-ului? Sa se pupe Crin cu babele in piata?”

    Faptul ca echipa lor super “profesionista” de campanie
    nu stie decat doua versiuni (ca si tine):
    sa stea in umbra sau sa pupe babe;
    asta nu inseamna ca nu exista metode de a face campanie
    si elegant, si vizibil — sunt om de comunicare,
    stiu ce vorbesc si m-am oferit sa-i ajut for free.

    Cica las’ ca stiu ei ce sa faca, doar sunt ba’eti buni si se descurca.
    Sigur, 14% si inca un pic.

  23. Florin Matei spune:

    D-le Voicu, eu sunt un ins care, din ’90 încoace, în mod constant votez PNL, şi fac asta din convingerile întărite de-a lungul vieţii. L-am citit şi răscitit pe Adam Smith, pe care îl consider un corifeu al liberalismului, fie el şi primar, şi cred şi astăzi că teoria lui economică, departe de a fi perimată, ar putea constitui o soluţie pentru o ţară precum România. Ştiu că liberalii ţin la libertatea de opinie mai mult ca la orice, şi că nimănui nu i se pune pumnul în gură înăuntrul partidului. Însă, de aici şi până la lipsa totală de coeziune, până la detaşarea cinică a unora dintre liderii de opinie de actualii diriguitori ai partidului e cale lungă. Succesul PD-ului constă tocmai în unitatea lui indestructibilă. Că-i leagă interesele, setea de putere sau dorinţa de parvenire, sunt uniţi în toate acţiunile şi se fac, de fiecare dată, arici în faţa inamicilor. Simt asta pe pielea mea, pentru că trăiesc într-o adevărată ,,pădure de portocali”, habitat în care limba ,,portocaleză” este aproape obligatorie. Când toţi liberalii de frunte ai ţării ăsteia vor reveni la sentimente mai bune, nu faţă de noii conducători ai partidului, ci faţă de liberalism în sine, vom putea vorbi de o nouă speranţă şi de un nou orizont de aşteptare. Până atunci, liberalismul din România suferă îngrozitor, ba mai mult, măcinat de absurde lupte intestine, tinde să degenereze.
    Altfel, d-le Voicu, nu uitaţi, nici dumneavoastră, nici ceilalţi liberali aflaţi în expectativă, de dictonul care spune că ,,sunt succese care te înjosesc şi înfrângeri care te înalţă…”

  24. danut10 spune:

    @Anca:
    Poate am ingrosat putin tusele, binenteles ca exista si alte metode de convingere.

    Ideea era ca degeaba-i criticam, mai bine ne implicam si ajutam PNL-ul. Ma indoiesc ca ajutorul dezinteresat e refuzat de vreun partid politic.

    • MBadragan spune:

      Danut, asta cu ajutorul dezinteresat e chiar nostima. Acum ceva timp domnul Olteanu a pus pe blogul domniei sale celebrele coduri (penal, civil) si amendamentele PNL la ele. Cum m’a interesat subiectul, m’am aruncat sa le vad. Si am descoperit ca sint ilizibile, intr’un format ingrozitor. Complet dezinteresat, fiind dotat cu ceva abilitati in utilizarea calculatorului si cu ceva timp liber, m’am oferit sa il ajut sa le faca mai usor citibile si inteligibile. Ei bine, nu a venit niciodata nici un raspuns.

      Intrebarea mea fireasca a fost: chiar il interesa ce crede “poporul” despre ele? Sau a fost doar o usuratica miscare de imagine? Imi pare rau, dar este greu sa nu ajung la asemenea intrebari daca nici macar ajutorul benevol intr’o situatie ca asta nu capata un raspuns.

      Domnule Voicu, daca v’as oferi dumneavoastra ajutorul meu benevol intr’o chestiune pur tehnica (nu sfaturi, de astea sintem toti plini), cum ati raspunde?

      Tot la domnul Olteanu lansam o alta intrebare, la postul despre “Cum mai stam cu liberalismul?”. Vreun raspuns? As, ce, esti copil?

      Nu ma cred buricul pamintului si nu consider ca trebuie sa mi se acorde atentie de fiecare data cind las un comentariu. Dar exista situatii in care mi se pare foarte curios ca nu exista reactii.

      • mihaivoicu spune:

        Sunt un milion de chestiuni tehnice la care nu ma pricep, deci ajutorul ar fi binevenit. Si nici de sfaturi nu m-as plange.

      • MBadragan spune:

        Foarte frumos. Atunci va invit sa lasati un mesaj la oricare din postarile de pe blogul meu oricind veti avea nevoie de expertiza tehnica sau de opinia unui fizician, programator sau specialist in domeniul energetic (instalare, punere in functiune sau operare de turbine).

        Dupa cum am mai scris, dispun de citeva abilitati printre care cele 3 enumerate mai sus sint cele mai importante. Si de timp liber. Si de dorinta de a vedea liberalismul mai bine reprezentat in Romania.

      • MBadragan spune:

        Scuze, am uitat sa specific faptul ca nu ma dau in spate nici de la actiuni mai “umile” de tipul ofertei facute domnului Olteanu de a’i rearanja tabelul cu amendamentele PNL la coduri. Nu de alta, dar uneori forma conteaza la fel de mult ca si continutul.

      • mihaivoicu spune:

        Multumesc. Si cu aceasta ocazie confirm faptul ca o alta problema care nu ne ajuta este teama de a deschide partidul. De a primi ajutor si, implicit, de a recunoaste ca avem nevoie de ajutor.

      • Anca spune:

        @mBadragan

        Ai dreptate.
        Uite doar un exemplu de critici si REFUZ DE PARTICIPARE,
        atat pe tema continutului, cat si a formei:

        http://restart-2009.blogspot.com/2009/05/sa-l-mai-raspandim-si-pe-asta.html

      • MBadragan spune:

        Suna putin trist ceea ce spuneti. La modul real, nu ma astept ca la virf sa se produca schimbari prea des. E cumva in natura fireasca a lucrurilor. Dar mai jos? Ciudat. Osificarea nu a ajutat pe nimeni, niciodata.

        In ceea ce ma priveste, nu e nevoie de o deschidere a partidului spre a ma primi. Inca nu sint interesat de calitatea de membru. Iar genul de ajutor pe care sint eu dispus sa’l ofer ar trebui sa nu sperie pe nimeni. Nu vreau bani, nu vreau nici macar sa’mi apara numele pe undeva. Doar sa ajut niste oameni sa faca ceva mai bine sau in cunostinta de cauza.

        Dar deja vorbim mult prea mult despre asta. Astept sa va raspund cu fapte cind veti avea nevoie.

  25. Anca spune:

    “Ma indoiesc ca ajutorul dezinteresat e refuzat de vreun partid politic.”

    VAI DE MINE!
    NU STII CE VORBESTI!

    Mie mi-a explicat presedintele Cluburilor Studentesti Liberale
    ca trebuie sa parcurg intai un traseu initiatic si sa demonstrez nush ce
    ca sa mi se permita marea onoare de a-i ajuta!
    Deci te rog frumos…

    • MBadragan spune:

      Hahaha, deci ti s’a intimplat si tie. Asta e chiar nostima. De ce or fi oamenii asa de reticenti la a accepta voluntariatul? Poate este acceptabil doar atunci cind vine vorba despre lipit afise si pus fluturasi in posta.

      • Anca spune:

        “De ce or fi oamenii asa de reticenti la a accepta voluntariatul?”

        Pentru ca o parte din ei sunt prea aroganti si prefera sa piarda,
        iar o alta parte chiar vrea sa piarda partidul sub noua conducere,
        ca sa reia puterea. Simplu.

        Asta e, tin musai sa piarda, sa fie ei tot sanatosi si tot in opozitie pana la adanci batraneti.

  26. danut10 spune:

    @Anca
    Si tipul asta n-are sefi? Din cate inteleg aici e vorba de un ajutor punctual pe care il poti acorda PNL-ului, pentru campania din toamna asta, nu e vorba de a face o cariera in partid (deci nu e nevoie de traseu “initiatic”).
    Cred ca sunt mai multe puncte de acces intr-un partid, poate nu ai incercat unde trebuie.

  27. Lucidu spune:

    Deja maiestria gascalaului crin&ludovic&norica isi pune o amprenta fatala asupra ultimului partid istoric den Romania !P.N.L. va avea -cu siguranta -aceeasi soarta ca a P.N.T.-c.d.-ului ,daca nu-l repune pe CALIN POPESCU TARICEANU acolo unde ii e locul !

    Singurul om -politician-premier care i-a putut face fata Machitorului ,aducand dupa 4 ani de erodare la guvernare MAI MULTE VOTURI partidului ,omul care exprima intr-un minut de tacere incruntata mai mult decat 30 min. de garagata “crinuloida” ,este marginalizat de nemernicii -scule comunistoide- care sanchi … “conduc destinele partidului” ! Spre ce ?

    Spre desfiintare si aneantizare ?

    Bai ,gascalaule de la “putere” ,bai, floare-de mort ,bai ,matolule ,fai procuroareo -n-ar fi cazul sa lasati pe altii mai competenti sa conduca Partidul ?

    Si sa mergeti voi acasica ,si s-o puneti de-un seppuku colectiv (in trei) ?

  28. Anca spune:

    @danut 10

    Evident ca nu e vorba despre intrarea in partid,
    nu ma intereseaza aspectul asta.

    Ai dreptate, sunt multe intrari in partid,
    total opuse ca viziune — asta e problema lor reala.
    Nu sunt uniti. Asa ca sunt doua partide mici in acelasi partid,
    dintre care numai unul candideaza
    si ia 14%, fireste.

  29. De ce a luat PNL atat de putin? « spune:

    [...] De ce a luat PNL atat de putin? Posted on June 8, 2009 by Mogre Asta ar fi intrebarea pe care si-au pus-o pe bloguri deputatii PNL Alina Gorghiu si Mihai Voicu. [...]

  30. mihaivoicu spune:

    Va multumesc tuturor celor care ati avut bunavointa sa comentati pe marginea micului meu strigat de disperare. Nu am cenzurat niciun raspuns pentru ca oricine crede ca are dreptate si nu are nevoie de parerea altuia merge spre esec. Oare asa a facut si echipa centrala de campanie a PNL. Dumneavoastra ati adus in discutie mai toate lucrurile care au “contribuit” la scorul PNL – situatia interna din PNL, calitatea listei de candidati, lipsa de mesaje, insuficienta organizare de partid si altele. Cativa au facut si referiri directe la unii lideri. Pe acestea nu le comentez, dar nici nu le cenzurez. Este bine pentru oricine sa mai afle si pareri negative despre el. Sper ca parerile voastre vor conta. Pentru mine conteaza si nu am nicio ezitare sa la transmit mai departe in interiorul PNL. Se spune ca si prostii si desteptii gresesc. Diferenta consta in faptul ca desteptii nu fac de mai multe ori aceeasi greseala.

  31. costi spune:

    Mihai,

    Parerea mea e ca trebuie sa plece repede,dar foarte repede, din functii de conducere, multii lideri ai PNL care sunt acum la conducerea centrala a partidului.

    Inertia nu e suficienta sa obtii voturi!

    Nici macar “orbanizarea” discursurilor!

    Ce spui???

    Eu zic ca asta, adica
    http://www.tariceanu.ro/Blog/CalinPopescuTariceanu/art/206/Scrisoare-deschisa-catre-liberali.html

    E UN PAS ENORM INAINTE !

  32. Deceneu spune:

    Mihai reproduc si la tine ce am scris la Lilick

    M-au nemultumit:
    - rocada la conducerea PNL, facuta prin “sforarii”, si schimbarea unei echipe care a avut rezultate incontestabile cu o echipa fara merite.
    - mesajul lui Crin, sters, submediocru. Tendinta de a se delimita de vechea conducere ca sa “nu fie compromis”, l-a compromis.
    Daca Tariceanu era erodat de acuzele ca e omul lui Patriciu, Crin care si-a asumat public loialitatea fata de Patriciu nu putea sa fie compromis de Tariceanu.
    - echipa lui Crin nu a facut nimic sa realizeze o reconciliere cu cei pe care i-a mazilit, sa le ofere un loc onorabil si astfel sa le obtina colaborarea. Atitudinea lui Orban si Crin a fost un de natura a provoca fractura in PNL si in electoratul PNL.
    - pozitionarea pe liste a N Nicolai in fata celor valorosi, cand se stia ca aproape 30% din electorat este de la PNTCD, un electorat exigent, care nu uita si nu iarta, e o eroare fatala.
    - Revin la mesaj, orientat anti-Basescu, si pe calitatile lui de om cinstit si sarac.
    Asta nu-i oferta electorala. O oferta electorala este ce poti face tu si partidul pentru electorat.
    Nu a promovat nimic, nici o idee, nici o masura, ceea ce arata ca “pluteste” deasupra realitatii si el si echipa.

    Adaug ca am vazut si proiectul lui C P Tariceanu de pe Blog.
    E un aspect dar nu-i complet, pentru ca e dor un proiect de campanie electorala, cu masuri de cabinet.

    Voi aveti nevoie de o reforma interna, una in care sa nu mai fie posibile manevre de culise- “sforarii”, sa antrenati membrii partidului fara functii la decizie, sa dezbateti linia politica a partidului cu membrii din filiale, pentru ca numai asa puteti sa cresteti in teritoriu.

  33. Cristina spune:

    Buna seara!
    Domnule Voicu, eu recunosc faptul ca nu am avut pana acum simpatii liberale, dar imi place sa ma consider pragmatica si ca atare acum trebuie sa spun: da, anii trecuti am dus-o mai bine. Ma depasesc jocurile de culise intre Tariceanu si Crin Antonescu, asta-i ograda Dvs., faceti-va curat cum stiti, tot ce as vrea eu sa sper e ca se va gasi in randurile Dvs. o persoana (nu zic personalitate) capabila sa-i tina piept lui basescu (cu b mic) in alegerile din toamna. Deocamdata, Crin Antonescu e o mare dezamagire si atat. Nu cred nici ca Tariceanu va rupe norii, dar va rog, daca se poate, incercati sa va impuneti un candidat adevarat. Fara isterii de tip Vadim, fara petarde aruncate la nimereala, cineva care sa poata oferi si solutii pentru aceia dintre noi care inca mai spera ca se poate trai si in Romania, nu doar in Canada.
    E adevarat ca suna a disperare si mult prea general, dar sunt convinsa ca intelegeti mesajul din spatele acestei postari. Suntem din ce in ce mai multi cei care avem nevoie de o contra-optiune la basescu. Va rog, incercati sa ne coagulati in jurul candidatului PNL! Daca actualii consilieri de imagine ai D-lui Antonescu nu fac fata, poate ar fi mai bine sa-i schimbati si sa acceptati ajutorul DEZINTERESAT care am vazut ca vi se ofera, chiar pe acest blog.
    Oprescu a reusit. Dumneavoastra de ce nu incercati?

  34. Roxana Iordache spune:

    @mihaivoicu. Felicitări, Mihai, pentru invitaţia la analiză sinceră!

    P.S. Poate când faceţi analiza, voi, liberalii, vă amintiţi istoria cu Maniu şi Mihalache. S-a retras Maniu la Bădăcin şi i-a lăsat partidul. După o vreme, nu prea lungă, Mihalache l-a chemat şi i-a zis: “Domnule preşedinte, ia comanda şi dă poruncă!”.

    • Anca spune:

      Sa nu cadem iar in povestea cu “ba mai bun era Tariceanu”, totusi.
      Ar fi pacat, jenant si nu numai inutil, dar chiar daunator.
      Prin asta facem EXACT ceea ce oricum se intampla:
      invitam la divizarea partidului.
      Mare greseala. Si Antonescu, si Tariceanu
      sunt PESTE COMPETENTELE CELORLALTI LIDERI DE PARTIDE,
      indiferent de ordinea lor ca functii in PNL.
      Si in timp ce partidul si noi facem impreuna ecuatii diferentiale
      pe seama lor, gunoaiele din celelalte partide castiga
      si castiga si iar castiga — uite, asta e problema,
      ca nu privim din avion si nu vedem ce infimi sunt, luati in modul,
      si Antonescu, si Tariceanu, si ce forta pot reprezenta impreuna,
      si impreuna cu tot partidul si electoratul luat la dialog.

  35. Bibliotecaru spune:

    Această dezamăgire a procentelor duce cumva şi la ideea că este necesară o schimbare a modului de a face politică?

    După părerea mea, PNL şi domnul Crin Antonescu au o singură şansă pentru câştigarea redutei prezidenţiale, anume…
    - Renunţarea la manifestarea agresivă împotriva cuiva
    - Schimbarea modului de a face politică cu unul responsabil şi principial
    - O mai mare atenţie pe principii şi nu pe obiective
    - O campanie prezidenţială bazată pe instituţia prezidenţială şi nu pe un program de guvernare. România alege preşedinte şi nu premier, problematica alegerilor prezidenţiale trebuie să ţină de îndatoririle funcţiei prezidenţiale: externe, diplomaţie, CSAT, moderaţie, constituţionalitate, servicii de informaţii.
    - Oferirea unor soluţii de conlucrare care să pună capăt acestui război politic care durează de prea mult timp.

    Eu mi-aş dori ca mesajul viitorului preşedinte să fie mai întâi sincer, apoi să aibă următorul conţinut:
    - Sunt garantul respectării mecanismelor instituţionale
    - Nu-mi voi încălca atribuţiile de preşedinte pentru a mă amesteca într-o guvernare.
    - Voi raporta orice încercare de influenţare a Justiţiei
    - Veghez ca fiecare putere în stat să-şi îndeplinească îndatoririle constituţionale fără a le depăşi
    - Îmi doresc normalitatea şi o societate normală

  36. malaimare spune:

    Ma bucur, Mihai, ca ai aceasta abordare. De altfel, nu ma mir. Pacat ca nu am putut vorbi mai mult inainte, pacat ca nu am stiut actiona firesc atunci cand era absolut obligatoriu sa o facem. Niciodata insa nu este prea tarziu, totul este sa fim convinsi ca simtim cum trebuie si ca sta in puterea noastra sa indreptam acolo unde, poate si din cauza noastra, s-a gresit. In teatru, ca si in politica, se ia mereu, totul, de la capat.

  37. MBadragan spune:

    Mai am o intrebare. De ce neaparat domnul Antonescu? De ce nu altcineva? Din cite stiu eu prin alte parti presedintele partidului nu este neaparat si candidatul la presidentie. Fiecare cu meseria lui, cu charisma lui, cu indatoririle lui.

    Pe la noi presedintii de partid candideaza in mod necesar la presidentie. Asta ii erodeaza, ii darima si din functia din partid atunci cind esueaza la alegeri , nu au timp de administrare, de strategie, de tinut in friu nebunia inerenta urcarii bruste sau caderii asemenea.

    Atunci cind imi fac meseria, daca vad un manager venind cu casca in cap in santier si incercind sa dea sfaturi, sa corecteze planuri si sa puna mina pe surubelnita mi se ridica parul pe ceafa. Pentru ca treaba lui nu e aia, nu acolo, nu asa. De ce nu s’ar aplica acelasi principiu si in politica?

    Dar cine sa aiba urechi sa auda?

  38. joness spune:

    Am drept de vot de 15 ani. Pana duminica am votat de fiecare data, mai putin la cele doua referendumuri ale lui Basescu si la finala prezidentiala dintre Iliescu si Vadim. La turul 2 al alegerilor locale din Bucuresti, anul trecut, i-am votat si pe Oprescu si pe Blaga, erau prea buni amandoi si nu puteam sa ma hotarasc. :P Am mers totusi, pentru a il vota pe Andrei Chiliman la sector.

    In toti acesti ani, cu exceptiile mentionate mai sus, am votat PNL de cate ori am avut aceasta optiune, singur sau in alianta.

    Duminica n-am mai votat. Motivul se numeste Norica Nicolai pe locul 1 pe lista.

    Poate dumneavoastra o vedeti altfel acolo intern, insa atunci cand ne propuneti liste, uitati-va si la electorat, nu doar la opinia unui grup restrans de persoane care se cunosc au relatii si poate chiar interese personale. Daca tineti cu orice pret sa promovati persoane controversate (este adevarat, aceasta poate fi sansa lor de a dovedi ca imaginea pe care o au este nedreapta) nu le puneti totusi pe in fruntea listei.

    Orice partid isi deschide lista cu acel candidat cu care se mandreste si il considera reprezentativ. Sa inteleg ca pentru PNL-ul de astazi, reprezentativa este o doamna ce propune nationalizarea multinationalelor, limitarea accesului pe piata, preturi standard, etc, etc??? Daca aceasta este situatia, atunci va rog sa va schimbati denumirea, pentru ca derutati alegatorii.

    Postul de europarlamentar este o responsabilitate serioasa, nu o consolare pentru baietii buni nedreptatiti de Basescu, Tariceanu si mai stiu eu cine…

    As mai mentiona ceva: am apreciat modul in care PNL a identificat si a punctat, corect si la timp, subiectele economice majore in aceste luni. De exemplu, am apreciat initiativa depunerii unei motiuni pe subiectul agricultura. Peste vreo cateva luni va fi un subiect foarte la moda, dar atunci va fi mult prea tarziu.
    Din pacate insa, prezentarea si solutiile oferite in toate acele situatii a fost populista si superficiala, tradand poate un deficit de competente. Daca va asumati ca tema principala economia, si doriti sa atrageti electoratul cu o anumita educatie, nu puteti spune pur si simplu ca Geoana, “o sa marim pensiile cu 100%”. De exemplu, daca propuneti taxa unica de 10% si TVA 15%, trebuie sa explicati si cum echilibrati bugetul de stat in aceste conditii. Altfel, as putea intreba de ce 10 si 15 si nu 5 si 7, ca suna si mai atragator?

    In fine, din discursurile domnului Antonescu de exemplu, am ramas cu senzatia ca face eforturi, binevoitoare dar nu foarte convingatoare si pregatite, de a aborda tematici liberale majore, in special cele economice. In schimb, cand ajunge la subiectul “Jos Basescu” (unul motivat si necesar, nu contest!), dintr-o data ii revine elocinta, inspiratia, ochii lucesc, cuvintele curg, etc.

    Nu se poate asa. Suntem multi care il vrem jos pe Basescu, dar asta nu inseamna ca o vrem pe doamna Nicolai in loc! Voi vota oricand cu placere Partidul National Liberal, insa Partidul National “Jos Basescu” nu imi va trezi interesul decat cel mult intr-un eventual tur 2 al prezidentialelor, daca va fi prezent acolo…

  39. danutchidon spune:

    Traian Basescu e cel mai bun ! de la galben la portocaliu nu e decit un pas, de la galben la rosu ….

  40. Iunie 2009 - Multiplu eșec electoral pentru PNL - ITistu' de dreapta spune:

    [...] Mai multe analize pe această temă aici, aici și aici. [...]

Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.