De ce politica liberala la PNL?

Am profitat de o zi libera si am intrat!

Sigur, este politicos sa ma prezint. Si puteti afla despre mine si activitatea mea politica de aici http://www.cdep.ro/pls/parlam/structura.mp?idm=327&cam=2&leg=2008.

De ce politica liberala la PNL?

Pentru ca m-am inscris in PNL in 7 ianuarie 1990 si de atunci nu am mai fost membru al unui alt partid politic. Am ramas in PNL inclusiv atunci cand partidul avea 2.8% si nu intrase in Parlament.

Pentru ca in sediul central al PNL sunt afisate portretele presedintilor PNL. Si insiruirea de tablouri incepe cu Ion Bratianu. Veti putea spune : aha, sigur, dar al doilea presedinte PNL a fost Dimitrie Sturdza si, se stie, spre sfarsitul vietii acesta devenise cam … glumet. Da, e adevarat, dar a fost ales de patru (!) ori prim ministru si a fost presedinte al Academiei Romane. Si cam ce tablouri credeti ca s-ar putea gasi in sediul PSD? Probabil ale lui Vitali Holostenco sau Alexander Stefanski? Nu, nu sunt noile staruri ale lui Dinamo Kiev, ci predecesorii intru continuitate ai stangii romanesti. Cat despre sediul PD? Acolo s-ar putea gasi doar un tablou al lui Petre Roman acoperit cu o bereta de marinar.

Pentru ca, ramanand la presedintii PNL, suntem la cel de al saselea dupa 1990, toti alesi democratic si nu prin biletele trimise de la Cotroceni.

Pentru ca ne-am incapatanat sa ducem la bun sfarsit o guvernare minoritara si, acum, cand vedem cifrele economice pentru primele trei luni ale anului 2009 putem face si comparatii.

Pentru ca ne-am incapatanat sa sustinem introducerea votului uninominal in conditiile in care toata lumea se astepta la un blat tip 2003. Poate ne povesteste domnul Boc cum a fost in 2003…

Pentru ca nu cred ca democratia (si capitalismul) este un sistem prost, dar este cel mai bun care s-a inventat. Democratia si capitalismul sunt bune pur si simplu. Chiar daca democratia costa si de aceea voi contrazice vesnic teorii de genul ‚platim prea multi bani ca sa avem alegeri’.

In sfarsit, pentru ca sunt liberal si pentru ca, pur si simplu, suntem cei mai buni.

Etichete:

13 răspunsuri to “De ce politica liberala la PNL?”

  1. alina gorghiu Says:

    Mihai, bine ai venit sa intaresti randurile liberale in blogosfera…ca sunt cam subrede 🙂
    Abia astept sa-ti citesc posturile de care o sa ai timp cat o sa fie pnl il opozitie.
    Mult succes

  2. Malaelea Daniel Says:

    Mult succes in blogosfera, domnule Mihai Voicu. Recunosc faptul ca voi, liberalii sunteti cei mai buni. Am fost suparat pe voi si v-am criticat atunci cand erati la Putere. Dar acum , facand comparatie, imi dau seama ca sunteti cei mai buni.

  3. Dejan Says:

    Bun venit in blogosfera !

    Acum un comentariu:

    Am facut un scurt exercitiu de imaginatie si am mutat 1990 in 2009 si mi-am pus intrebarea „De ce as alege PNL?”

    Am incercat ca raspunsurile sa le dau in stransa legatura cu raspunsurile dumneavoastra.

    – istoria partidului este de necontestat si cu siguranta este un lucru care ar atrage orice tanar dornic sa faca politica;

    – faptul ca alegerea conducatorilor se face democratic este iar un alt lucru favorabil si motivant (Eu as avea cateva semne de intrebare privind alegerea conducerii TNL-ului);

    – exemplul negocierii intre liberali si celelalte partide in perioada 2004-2008 cu unele rezultate pozitive sau altele negative, ar motiva din nou tanarul politician dornic de actiune „politica”;

    – faptul ca cei mai importanti membrii ai PNL-ului nu s-au plimbat din partid in partid ofera tinerilor senzatia de continuitate si posibilitatea avansarii;

    Considerati ca tanarul acesta poate fi convins in 2009 doar cu aceste argumente pentru a se alatura unei echipe care pretinde a fi cea mai buna?

    Dejan

    • mihai voicu Says:

      Alina, Daniel – multumesc pentru urari
      Dejan – nu, fara indoiala ca doar aceste argumente nu sunt suficiente, chiar daca, macar prin comparatie cu altii, ajuta. Conteaza si unele principii fundamentale cu care sa te identifici – viziunea economica, nivelul taxelor, descentralizare etc.

  4. Mada Says:

    Bravo! Bravo!
    Bine ai venit in blogosfera! Trebuie sa dam sfara in tara ca ai si tu blog.

  5. blogideologic Says:

    Vă puteţi preciza atitudinea morală faţă de intelectualul Dan Amedeu Lăzărescu, unicul cunoscător de doctrină naţional-liberală după 1989 ? Cum de şi-au permis doi comunişti posesori de carnet roşu, mă refer la Andrei Pleşu precum şi la Mircea Dinescu (ăsta fiind şi absolvent al şcolii superioare de politruci PCR), ce doi deţinând contra legii (dar legile sunt numai pentru proşti, nu-i aşa? ) posturi foarte gras plătite, de ştabi la CNSAS, să îl defăimeze până la moartea de inimă rea ? Era singurul român în stare să conferenţieze despre Destutt de Tracy şi Partida Naţională ore întregi ! Mai există vreunul în viaţă ?

    • mihaivoicu Says:

      L-am cunoscut pe Dan Lazarescu la inceputul anilor 90. Era un intelectual si un politician fascinant. Impreuna cu Bogdan Olteanu, Cristian David si alti cativa colegi mai vechi in PNL nu ratam nicio conferinta sau intrunire la care participa. Este trist ca astazi nu ne mai amintim suficient de Dan Lazarescu

  6. Întrebare pentru un tînăr liberal « Blog ideologic Titus Filipas Says:

    […] +mihaivoicu spune: aprilie 20, 2009 la 08:38 | L-am cunoscut pe Dan Lazarescu la inceputul anilor 90. Era un intelectual si un politician fascinant. Impreuna cu Bogdan Olteanu, Cristian David si alti cativa colegi mai vechi in PNL nu ratam nicio conferinta sau intrunire la care participa. Este trist ca astazi nu ne mai amintim suficient de Dan Lazarescu. Vezi  https://mihaivoicu.wordpress.com/2009/04/18/de-ce-politica-liberala-la-pnl/ […]

  7. Bogdan Olteanu Says:

    Bun venit, Mihai! noi ne vedem des pe la treaba si pe aiurea, dar asta nu inseamna ca nu te voi citi cum te-am citit si ascultat de 18 ani incoace :). Iti doresc mult timp, ca idei stiu ca ai!

  8. Lilick Says:

    Bine ai venit in blogosfera! Iti urez postari inspirate si cat mai dese. 🙂

  9. nistor Says:

    Prin anii „70(daca nu gresesc), eram campioni mondiali la hanbal-baieti. Acum nu prea mai jucam nimic.

  10. Alexandru Marin Says:

    Mult succes in blogosfera 🙂
    Noi,liberalii,vom fii intotdeauna peste 😀

  11. mihaivoicu Says:

    Lilick, Alexandru, Mada – multumesc pentru urari, sper sa nu va dezamagesc
    Nistor – Sigur ca nu ne propunem sa traim din istorie, de aceea am incercat sa aduc si argumente de data recenta. Si, in afara de asta, ne descurcam ceva mai bine la feminin!

Lasă un răspuns

