Aeroportul din Brasov si capra vecinului

Nu, nu sunt brasovean, nu am rude in Brasov si absolut oricine schiaza mai bine decat mine, inclusiv, sa spunem, o girafa.

Dar, cu toate astea, mi se pare de un bun simt evident sa sustin proiectul privind constructia unui aeroport la Brasov. Doamna Udrea se poate intreba de ce are putini turisti straini la schi in Poiana Brasov si este normal sa fie asa printre altele si pentru ca cel mai apropiat aeroport este la 110 km distanta pe drumul cel mai aglomerat din Romania.

De aceea, anul trecut, guvernul PNL, printr-o ordonanta de urgenta, a transferat o suprafata de teren de la un institut de cercetare pentru cartof si sfecla catre CJ Brasov pentru acest ambitios proiect.

Buuun, ordonanta de urgenta a ajuns in Parlament. Unde presedintele comisiei pentru agricultura, membru PD, a cerut, pentru motive numai de el stiute, amanarea dezbaterii pentru doua saptamani. In data de 24 februarie. Si daca masuram timpul dupa rotatia planetei Neptun in jurul Soarelui, cele doua saptamani au trecut.

Astazi, in sfrasit, proiectul a ajuns pe ordinea de zi a Camerei Deputatilor, dupa ce in Biroul Permanent al Camerei o majoritate constituita din toate partidele in afara de PD a impus acest lucru. Dupa cum se poate vedea aici http://www.cdep.ro/bp/sedinte.steno?ids=284.

Am asistat din pacate la un circ penibil impanat cu abuzuri hazlii ale D-rei Anastase si un discurs interminabil al lui Radu Berceanu despre inutilitatea aeroportului pe motiv ca nu ar avea trafic. Acelasi domn Berceanu care, in 2006, a inaugurat cursa Craiova-Bucuresti in care, timp de trei zile, a zburat numai el. Sau, eventual, numai el si Pompilica, prietenii stiu de ce.

Secretul este unul politic. Presedintele Consiliului Judetean Brasov este liberal si stupiditatea galactica a PD-istilor ii face sa se opuna din rasputeri. Politica PD, inca o data, se ghideaza dupa principiul cu capra vecinului. Formulat astfel: ‚sa moara vecinul si sa-i iau eu capra’.

Anunțuri

Etichete: ,

9 răspunsuri to “Aeroportul din Brasov si capra vecinului”

  1. Lilick Says:

    Daca era ideea lor se impauna Udrea o luna pe toate posturile TV. Ba o vedeam si pe schiuri sau dansand pe muzica lautareasca la Sura Dacilor. 🙂

  2. Alexandru Marin Says:

    Il vedeam pe Goran Bregovici cum cobora la Brasov si pe Traian Basescu injurand ziaristi.Pardon,vorbind cu ziaristii.

    Este nevoie de un aeroport la Brasov,una din Capitalele noastre si un important punct turistic.O zona superba care daca ar fii sprijinita ar devenii unul din cele mai importante locuri de vizitat din zona.

  3. mihai 4 Says:

    Cred ca e primu oras din tara, care nu are si merita un aeroport.Si ar trebui terminata si modernizarea caii ferate de la Comarnic pan la Brasov,astfel sa poata circula trenurile cu 160km tot traseul.Avand in viitor si noua autostrada,acea zona ar putea atrage cu siguranta mai multi turisti,inclusiv de afara.Asta e proiect nu ce spune Nutzi.Sa ajungi in 70-75 minute in Sinaia cu trenu sau in 90 cu masina e un avantaj.La fel odata si cu terminarea modernizarii spre Constanta a caii ferate,unde se va putea ajunge in maxim 90 minute cu conditia ca CFR-ul sa achizitioneze doar 4 rame performante.Ar fi primele ,ne-ar crea si imagine,da nai cu cine.Futui in gat pe alde Berceanu si alti performeri ca el.Vizionarii puli.Daca lor nu le iese ceva,pica tot.

  4. Gheorghe Says:

    Berceanu priveste lucrurile static, la momentul actual cand afirma ca un aeroport al Brasov nu-i eficient.
    Probabil ca nu este, si nu va deveni eficient intr-un timp scurt.
    Nici Cancescu nu a facut public indicatori de eficienta ai investitiei.
    Este o investitie de tip orgoliu, sa fie si la Brasov un aeroport si apoi vedem cu ce fonduri o sa fie intretinut.
    Banii ii suporta cetatenii nu decidentii.

    PD-ul s-a opus si la investitia americanilor in industria aeronautica de elicoptere de la Brasov, tot prin Berceanu, in guvernarea CDR, asa ca nu surprinde opozitia actuala.
    Atunci ministru PD-ist al apararii dorea sa utileze armata cu elicoptee pe motiv ca ele pot substituii dezmembrarea tehnicii clasice, a tancurilor, si nu au nevoie de piste de aterizare, sunt eficiente pe un teren accidental si sunt arme defensive.
    PD-ul a fost sustinut si de D Daianu la vremea respectiva, care a privit lucrurile ca Berceanu, adica static, nu a luat in calcul ca Romania putea deveni furnizor de elicoptere in zona.

  5. Inca un liberal in blogosfera: Mihai Voicu | McGogoo’s Hell - Suburban philosophy Says:

    […] De la Alina Gorghiu am aflat ca deputatul liberal  Mihai Voicu [Link spre CD] a intrat in blogosfera https://mihaivoicu.wordpress.com/. Cu trei posturi pana acum. Toate pertinente.  In primul ne explica de ce este liberal,  in urmatorul vorveste de profesiile liberale si in ulitmul povesteste despre cearta de ieri din camera referitare la Aeroportul din Brasov.  […]

  6. mihai 4 Says:

    GHEORGHE–PE ATUNCI NU AVEAM BANII PENTRU ELICOPTERE.CAT ERA BUGETU PE ATUNCI,MAI STI?Alea costau cateva miliarde si nu aveai siguranta ca vor produce si dupa ce realizeaza comanda pentru noi in sistemul:aducem componentele de afara si le asamblam aici.Noi in 99 eram sa mergem ca bulgarii cu ouo atunci cand ne urcam intru tranvai ratb.Puteam intra in colaps,numai de elicoptere nu ne ardea noua.Acum ar fi bune,nu zic nu.Sa le trimiti un pic pan la Chisinau na-r fi rau,asa-i?

  7. Dejan Says:

    Pai la ce ne-ar trebui aeroport cand turistii care vor sa viziteze Brasovul aterizeaza pe Otopeni si Baneasa si ajung intr-o ora acolo pe autostrada de 6 benzi cu tuneluri ?

    Am vorbit cu straini care au vizitat Romania si mi-au spus ca s-ar intoarce aici pentru Brasov, care le-a lasat o impresie foarte placuta. De exemplu, anul trecut au fost niste sarbi care au vrut sa viziteze cateva orase din Romania. Au vizitat Bucurestiul, Brasovul, Sibiul si Craiova. Au fost nemultumiti de drumul cu trenul, de aglomeratia din Bucuresti, de Craiova in totalitate iar in Sibiu si Brasov s-ar intoarce cu drag.

    Stiu ca peste cativa ani vom organiza Jocurile Olimpice de Tineret pe Valea Prahovei. In acesti cativa ani nu vad infrastructura asa mult schimbata pentru a asigura conditii optime..

    Multa bafta !

    Dejan

  8. Gheorghe Says:

    @Mihai – gandirea asta care reduce calculul de eficienta la numarul minim de aparate pe care-l cumpera armata, nu este o gandire de afacerist, este o gandire de contabil.
    In al doilea rand o mare parte din costul elicopterelor se intorcea in economie sub forma de salarii si impozite catre stat, deci costul extern ar fi fost mult mai mic decat ideea de a cumpara avioane al caror cost se externalizeaza in intregime, si la care contribui lunar cu costuri de intretinere uriase in mare parte tot externalizate.

    Un afacerist se gandeste la afacere, isi propune un prag minim de eficienta dar calculele vizeaza profitul, respectiv sa vinzi in zona ca sa-ti acoperi costurile. Puteam vinde la Moldoveni, la Ucraineni, la Turci si la Bulgari.

  9. coco Says:

    UIte un editorial aici, comenteaza-l te rog

    http://kronsport.ro/actualitate/stiri-locale/2430-aeroportul-din-brasov-promovat-de-amatori.html

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: