Una pe zi

Vremea bordurilor a trecut, traiasca telegondolele! Inventata la Piatra Neamt si Mamaia, acum ideea migreaza catre un recunoscut centru turistic mondial, Petrosani!

Nu am nimic impotriva dezvoltarii turismului si nici impotriva incurajarii dezvoltarii acestuia in zone defavorizate. Trebuie insa sa tinem cont de contextul economic in care ne aflam si sa chibzuim cu intelepciune unde si pentru ce dirijam putinii bani pentru investitii pe care un buget sarac ii poate oferi.

De prioritati a auzit cuplul Ridzi? Au bagat de seama cumva ca scolile din Petrosani arata asa?

 petrosani3

Dar mai ales dorim transparenta! Eu nu inteleg. Cat costa acest proiect? Cati bani publici se dirijeaza catre o investitie de a carei nevoie imediata eu ma indoiesc? Am citit despre 80 de milioane de euro contributia ministerului doamnei Ridzi catre primaria domnului Ridzi. Reactia acestuia din urma este contradictorie. Ba lauda proiectul si sustine ca este perfect indreptatit sa primeasca banii, ba ameninta cu procese de calomnie pe cei care pomenesc de aceste sume.

Cine nu mai tine minte delicioasa serie “una pe zi” de Matty? Din pacate “una groasa pe zi” de Ridzi nu se mai opreste. Si nu e amuzant deloc.

Etichete: , , , ,

37 răspunsuri to “Una pe zi”

  1. Bibliotecaru Says:

    Eu auzisem de o telegondolă şi în Bucureşti, de la Dobroieşti până în centru, ca mijloc alternativ de transport. 😀

  2. mihaivoicu Says:

    Pacat ca nu mai e Videanu primar, ii punea si borduri. Vedea el cum

  3. Cepeca Says:

    „Telegondola … Ridzi” este o investitie locala a primariei familiei Ridzi, dupa cum se deduce din blogul lui Monica Ridzi. Ideea, tot de pe blog, este de a concura Valea Prahovei. Pana aici este cum mai este. Dar vine presa si scormoneste afacerea familiei si se afla, cat o fi de adevarat (?), ca MTS garanteaza inceperea proiectului cu 500.000 euro iar mai apoi, MT al lui Nutzi Udrea depune in conturile primariei „Ridzi” 30 milioane euro pentru derularea proiectului !

    Ma gandesc ca cele doua fruntase politice ale PD-L isi fac servicii, una alteia, din banii publici si, cel putin a Petrosani, se incearca metoda Mazare de fidelizare a electoratului.

    Posibil ca programul de guvernare Boc sa fie doar o simulare, „constractul social” propus de pedelisti sa aiba ca finalitate doar obtinerea unei „imagini perfecte” a partidului pe plan local indiferent de consecintele pe plan national, partenerii PSD fiind „de serviciu” la ministerele catre care se duc majoritatea intrebarilor si acuzelor populare.

    Culmea, la Patrosani senatorul PSD este cel care acuza. PNL nu are politicieni in zona ?

    • adi Says:

      Ba da, il are pe Alin Simota, un Costel Iancu(alt fost liberal de frunte in batatura lui) muuult mai bogat si deci mai curat si mai uscat.

      • mihaivoicu Says:

        Nici mie nu mi-a placut foarte tare candidatura lui Simota din partea PNL. Nu-l cunosc si nu stiu daca e ceva in neregula cu el, dar eu cred ca politica trebuie facuta de politicieni „de meserie” si nu de staruri sportivo-telenovelistice. Pot exista si exceptii, admit. Dar parca nu Simota…

    • mihaivoicu Says:

      Apreciez primarii care se lupta pentru localitatea lor si le inteleg chiar si egoismul. Dar cateva zeci de milioane de euro dirijate de la buget pot avea si alte destinatii decat o telegondola la Petrosani. Da, aveti dreptate, reactia a venit de la senatorul PSD, nu stiu de ce nu a reactionat PNL Hunedoara, avem 3 parlamentari. Nu-i suspectez de absolut nimic, cred ca pur si simplu nu le-a venit ideea

  4. Liviu Says:

    Motiune de cenzura ati incercat sa introduceti? Inteleg ca n-a prea vrut sa semneze UDMR, dar cu unii mai suparati de la PSD ati incercat?

    Una peste alta, mi se pare ca va dati prea usor batuti, sunteti prada usoara pentru Orange voda si ai lui.

    • mihaivoicu Says:

      Ne-am dorit foarte mult sa depunem motiune, pentru ca am fi avut ocazia sa ne referim nu doar la coduri. Din pacate nu am reusit sa strangem semnaturi si chiar am incercat!

  5. aviator Says:

    Cum si rotunjit Ridzi conturile de cand a fost numita in functie cred ca-l face invidios si pe Videanu. Mai stau si ma intreb daca nu cumva toti acei bani au fost bagati in campania independentei EBA??? Ce este de facut??? Dupa parerea mea cred ca nu demisia lu Ritzi ar rezolva aceasta problema si demisia lu Boc ar trebui sa urmeze acestor nereguli ale d-nei ministru. Pentru ca sunt cinvins ca nu o s-o vedem pe Ridzi decat anchetata si iar anchetata, nimic mai mult.

    • mihaivoicu Says:

      Din ce in ce mai multi ziaristi incep sa investigheze traseul sprijinului financiar in triunghiul amoros Ridzi-Udrea-Eba

  6. ion Says:

    Gresiti mult!!!! Nu a trecut vremea bordurilor! Colegul Dvs. A.Chiliman desfasoara o borduriada zdravana in cartierul Aviatiei! Va pot oricand demonstra ca si acolo unde s-au pus borduri noi si s-a reasfaltat in toamna trecuta s-a spart acum si, evident, se va reasfalta la loc! E foarte corect ceea ce se critica la altii dar, putina decenta e necesara atata vreme cat si colegii fac la fel ( chiar daca poate la o scara mai mica! )! Pana la urma trebuie sa recunoasteti ca Dvs., politicienii, din asta va imbogatiti nu din salariu chiar daca si acesta poate parea unora ( nu mie! ) cam mare pentru cat timp sunteti dovediti de massmedia ca dormiti sau cititi in Parlament! Sa nu credeti insa ca iau apararea cuiva si cu atat mai putin fatucii de la sport!

    • mihaivoicu Says:

      Daca Andrei Chiliman a facut ceva ilegal sau chiar imoral trebuie sa dea socoteala. Va rog doar, fara sa va neg dreptul de a avea o parere, sa nu generalizati ( dvs politicienii…). Responsabilitatile sunt individuale si va asigur ca nu toti politicienii se imbogatesc devalizand banul public

      • ion Says:

        Scuze daca am gresit! Astept insa si eu scuze de la toti parlamentarii care au fost dovediti de massmedia ca dormeau, citeau presa, puneau rudele sa voteze in locul lor ( cumva din PNL?? ) sau absentau la greu ( cumva vreun lider actual al PNL??? ) in parlament! Am mai spus ca am votat din 90 si pana acum doar PNL/(AT), imbratisez ideile liberale dar nu pot fi de acord cu criticile ce vizeaza doar adversarii politici si cu trecerea sub tacere a faptelor comise de colegii de partid! Din punctul meu de vedere PNL nu se poate ridica doar criticand pe altii si trecand sub tacere „ingineriile” la limita legii ale propriilor oameni! Iar de dat socoteala, stiti bine ca, din pacate tot Dvs. faceti legile astfel incat sa cam fim cu mainile legate! Daca sesizez oficial si nu primesc nici macar un raspuns de bun simt ce pot face??

  7. Mălăelea Daniel Says:

    Eu cred ca exista si oameni politici care merita sa fie apreciati. Este o mare greseala sa-i bagam pe toti in aceeasi oala. Domnul Primar Chiliman cred ca este unul dintre primarii care merita apreciere. Sigur ca se putea si mai bine, dar putem face comparatie. Cei care avem de castigat suntem noi, cetatenii din sectorul 1.

    • mihaivoicu Says:

      Altfel ma gandesc ca nu ar fi fost reales, nu-i asa? Problema bordurilor nu este ca se pun, doar toate troruarele au borduri… Problema lui Videanu era alta, preturile si companiile de la care cumpara

    • ion Says:

      Sincer, fara niciun motiv de cearta va intreb: de ce il apreciati atat de mult pe dl.Chiliman desi vedeti cate critici i se aduc pe blogul propriu si mai vedeti ca nu are nicio tentativa de a raspunde criticilor??? Ce castig eu in sectorul 1 daca dl.Chiliman se incapataneaza sa schimbe borduri si sa reasfalteze ceea ce era deja asfaltat ocolind ( si la propriu si la figurat! ) o strada de 100m care nu are nici canalizare si nici asfalt? Cand e vorba de impozit insa nu suntem iertati ci platim impozit aferent cotei 0 (zero) de impozitare in Bucuresti ( cota maxima! )!!!

      • mihaivoicu Says:

        @ion – fara suparare, dar am o intrebare generala – in opinia ta exista ceva bun la PNL, un om, o masura luata, o decalaratie, orice?

  8. danut10 Says:

    @Ion
    Te rog sa ma crezi ca in sectorul 3 e o practica curenta spargerea asfaltului si punerea unor borduri noi chiar daca cele vechi sunt ok. (Chiar la statia de metrou Dristor 1 acum o saptamana de exemplu – noul pavaj e mai urat ca cel vechi).

    Totusi nu m-as arunca sa-l critic pe Negoita pentru asta. In definit, in cei 5 ani de cand a inceput „borduriada” in sector infatisarea sectorului s-a schimbat radical in bine. Probabil ca o parte din bani au ajuns si in buzunarele clientelei politice dar se vad totusi schimbari majore „in teren”.

    • adi Says:

      Strazile pe care circula RATB-ul sunt in administrarea PRIMARIEI CAPITALEI si nu a primariilor de sector.

      • mihaivoicu Says:

        Aceeasi intrebare ca si pentru ion – adi, in opinia ta exista ceva bun la PNL, un om, o masura luata, o decalaratie, orice?

    • danut10 Says:

      Adi, ma refer la terasamentul pe care se afla statia de metrou. Acolo unde erau anul trecut bancute si sisteme de pulverizare a apei. Era si o statuie chiar cu ceva timp in urma.

      Nu stiu daca e in administrarea primariei sau a capitalei dar pare mai plauzibil sa fie in administrarea lui Negoita.

      Poate ca asa trebuia, era o problema de rezistenta, s-a calculat gresit la inceput, etc. Dar de ce nu a fost explicata masura cetatenilor? Asta inseamna democratie participativa, sa stiu si eu de ce trebuie daramat si construit la loc.

      • mihaivoicu Says:

        Va rog sa remaracati ca Negoita a inventat bordurile supraetajate. La gasiti in sectorul 3

  9. Mălăelea Daniel Says:

    Scriu frecvent pe blogul domnului Chiliman si nu doar laude. In general raspunde celor care-i scriu. Criticile sunt facute intodeauna de aceleasi 2-3 persoane. Evident ca sunt si lucruri care merita criticate. Sectorul 1 nu este chiar exact cum ne-am dori, dar sigur pot afirma ca este cel mai bun dintre toti primarii pe care i-a avut sectorul 1 dupa 1990.

    • ion Says:

      Cu scuzele de rigoare: ce conteaza cine critica sau fapta/problema criticata, dle profesor???? Si chiar daca aveti specializare, faceti, va rog, un mic exercitiu de aritmetica si numarati cate raspunsuri la comentarii are la fiecare articol dl. primar! La repezeala va spun ca raspunde la sub 30% din comentarii !

  10. ion Says:

    @mihaivoicu
    DA!!! Nu am generalizat deloc nimic referitor la PNL! Acum cred ca exagerati Dvs! Gasiti in comentariile mele cat timp a fost PNL la guvernare critici acide ?? Cand m-am legat eu de PNL??? Priviti din nou si postarile anterioare, va rog! Eu am dat niste exemple clare azi! Ce deranjeaza: supozitia mea ca si prin PNL se practica alocarea banilor catre clientela politica, ca la nivel administrativ local ( cu referire doar la PS1 deoarece acolo cunosc! ) lipseste transparenta???? OK, cenzurati-ma pe blogurile cu tenta liberala!! Asta e! nu o sa mor, asa cum nu doresc sa moara liberalismul dar intelegeti ca urasc demagogia indiferent cine o practica PSD,PNL,PDL,PNG, etc! Si mai am o parere (subiectiva,evident): sunt personaje care intra pe bloguri doar ca sa pupe in …. si sa ii atace pe cei care au indrazneala sa aiba pareri contrare! Am patit-o si pe blogul dlui Chiliman!

  11. mihaivoicu Says:

    Off, si te-am rugat sa nu te superi… Cand am cenzurat eu ceva? Dimpotriva, cred ca pota invata din critici. Ok, fair enough, daca sunt critici punctuale le salut

  12. ion Says:

    ok! Multumiri! Ati vazut ca si eu am acceptat critica cu generalizarea clasei politice, desi cred ca parerea generala ( care se vede tot timpul in absenteismul de la vot! ) e mai aproape de ceea ce am spus eu!

  13. adi Says:

    Da, exista, este fratele meu. A facut campanie pentru PNL, in judetul Prahova, pana la inceputul lui 2004. A luat parte la evolutia democratiei pe plaiurile mioritice.In ’90 a luat bataie, in ’92 a scapat cu fuga si pe alocuri cu ajutorul Politiei. Toate astea se intamplau in mediul rural. Chiar a condus din teren doua campanii din mediul rural in PH. Din 1999 la conducerea filialei judetene a venit Patriciu care a avut grija sa se inconjoare numai de “oameni de afaceri cu voie de la stat si de la Patriciu” ocupati sa prinda si ei un loc la stransul resturilor lasate de boieri. In 2004, inainte de alegerile locale a fost trecut pe linie moarta, probabil ca urmare a deselor pozitii in care aducea aminte conducerii judetene ca in acel an urmau sa lupte alaturi de PD si impotriva PSD si nu invers. Si-a platit cotizatia la partid pana cand s-a rupt alianta DA, in primavara lui 2007.Nu s-a inscris la altii. A spus ca nu mai calca pe la partid pana cand nu dispar de la conducere Patriciu, Semcu si Alecsandri(de fapt Nicolae, ca asta este numele de familie) .Politicos ar fi fost sa trec si gradul inaintea numelor, dar nu-l stiu si pentru unii este o jignire sa-i degradezi.

    Esti singurul bloger liberal cu care se poate discuta(si tachina) rational si te apreciez pentru asta. Sunt un portocaliu(fara carnet) din Colegiul 22. N-am fost deloc multumit cu ce mi-a oferit PDL-ul in toamna la deputati si am votat-o pe Alina Gorghiu(acum regret, e prea mult utecism in actiunile ei, pe atunci inca mai speram la o alianta PDL-PNL). La Senat l-am votat pe al meu cam cu aceeasi placere cu care l-am votat pe Iliescu in turul II in 2000.

    P.S. Daca vrei sa nu mai comentez la tine pe blog, spune-mi si ma conformez. Suntem oameni civilizati, e casa ta…

  14. mihaivoicu Says:

    Tot e ceva… Nu ca omul n-ar avea dreptate, nici eu nu ma impac prea grozav cu stilul Patriciu de politica, fara sa generalizez.
    Nici sa nu te gandesti sa ma abandonezi :-). Ce crezi, nu m-as plictisi rau daca as avea numai laude?

  15. McDaniels Says:

    Eu acum am observat articolul si am niste intrebari:
    Cat de veche este poza aceea? Ce scoala este reprezentata in acea poza? De ce scrieti dupa ureche, dupa auzite? De ce luati poze vechi de pe internet? De ce nu veniti in zona, inainte de a vorbi/scrie ceva?

    Tin neaparat sa va informez ca de o buna bucata de vreme cam toate scolile Petrosaniului sunt renovate, dar mai ales si modernizate. Poza aceea nu reprezinta deloc prezentul.

    Ma rog, inteleg faptul ca exista oameni care doresc cat mai multe clickuri sau comentarii la site-urile personale, dar asta nu inseamna ca trebuie sa se „infloreasca” cu orice si despre orice.

    • mihaivoicu Says:

      Sunt convins ca multe dintre scolile din Petrosani au fost renovate in perioada 2005-2008. Sunt de asemenea sigur ca mai sunt multe de facut. Incercam sa spun ca, in conditiile lipsei de resurse, nu mi se pare normal sa dirijam o suma foarte, foarte mare catre un proiect care este departe de a fi prioritar. Mai sunt multe de facut in Petrosani, in valea Jiului si in judetul Hunedoara decat telegondola de 80 de milioane de euro.

      • McDaniels Says:

        Atata timp se amana licitatia pentru acel proiect, incat pare (eu sunt convins) ca acel proiect nu se va indeplini.
        Acea telegondola este necesara Vaii Jiului, ca o alternativa a mineritului, pentru turism. Bine-nteles ca pretul este exagerat, umflat, pentru a se avea de unde fura cat mai mult, dar daca se poate realiza acel proiect cu o suma cat mai aproape de adevar, ar fi un lucru foarte benefic pentru multa lume din Valea Jiului, pentru toata zona aceea.
        Este o zona superba care trebuie exploatata frumos si cu grija, deaceea eu ca locuitor al zonei respective imi doresc ca acel proiect sa se realizeze.

      • mihaivoicu Says:

        Am scris acest articol acum 3 luni, probabil ca lucrurile s-au mai schimbat. Si meritati mai mult decat dezvoltarea turismului, meritati si infrastructura mai buna de exemplu. Pentru ca se leaga. Important este sa nu-si bata cineva joc de resurse.

  16. Robintel Says:

    Ai putea să îmi spui ce şcoală este în imagine? Că eu n-o recunosc. Mulţumesc.

Lasă un răspuns

