Ford, nu Don Costel

Daca s-ar face un sondaj de opinie cu privire la orasul din Romania cu cea mai proasta imagine, sigur Craiova s-ar alege cu un loc pe podium. Ce stiu cei din Botosani despre Craiova? Fantani cantatoare, batai cu sabii, inmormantari in stil Napoli, Don’ Costel achitat… si nu isi vor aminti din pacate despre Parcul Romanescu sau despre Iris.

Am deschis acest subiect pentru ca am incercat sa identific cea mai interesanta experienta pe care am avut-o in cei patru ani in care am fost membru al guvernului Tariceanu. In primul rand ca am fost membru al acestui guvern, lucru de care sunt deosebit de mandru. Sau faptul ca am condus comisia care a reformat sistemul electoral din Romania. Dar nu, paradoxal, pe primul loc plasez ceva ce nici macar nu are legatura directa cu poltica si are legatura cu Craiova. Privatizarea uzinei de automobile din Craiova.

Am fost membru al comisiei care a negociat timp de 6 luni cu compania Ford preluarea fostei fabrici Daewoo de la Craiova. Alaturi de Sebastian Vladescu, Teodor Atanasiu si Laszlo Gyerko, acum senator UDMR. Au fost negocieri complicate, cu proceduri grele la Uniunea Europeana, cu dificultati legate de actionarii minoritari, fara dificultati cu sindicatele pentru ca rar am vazut sindicate atat de responsabile care presau pentru realizarea cat mai grabnica a privatizarii.

Peste doar o luna fabrica Ford va incepe productia. Mai incetisor din cauza crizei. Sigur, nu va produce nici Ford GT, nici modelul Focus de 2.5l turbo. Va produce la inceput celebrul Ford Transit si apoi un mic hatchback. Dar va ajunge sa produca pana la 300.000 de unitati pe an, va dubla numarul de angajati din uzina si va crea inca circa 40.000 de locuri de munca in lantul de furnizori.

Detroit este orasul cu cea mai mare rata a criminalitatii din America, dar este celebru prin productia de automobile. Craiova nu este orasul cu cea mai mare rata a criminalitatii din Romania, dar sper sa ajunga celebru prin productia de automobile.

Etichete: , , , , , ,

13 răspunsuri to “Ford, nu Don Costel”

  1. ion Says:

    Ca sa parafrazez tot pe cineva „celebru” din Craiova: sperati ca ati dat de lucru la tot cartierul????
    Deocamdata, din pacate, Craiova e o baza puternica a PDL si nu cred ca cei ce vor beneficia de locuri de munca gratie operatiunii descrise mai sus isi vor aminti la vot cui datoreaza o parte din sansa de a avea un loc bunut de munca!

  2. Marius Filimon Says:

    Din pacate adversarii politici nu vad lucrul bun care a insemnat privatizarea de care vorbiti. Sau nu vor sa-l vada. Mai als acum cand „performanta” actualului guvern inseamna, pe langa multe prostii care le fac, cresterea continua a numarului de someri. Cei de la PDL si PSD se dau, inca, de ceasul mortii ca cei care au fost in comisia de privatizare au luat nu stiu cati bani, ca remuneratie pentru munca prestata in comisie.

    • mihaivoicu Says:

      Am uitat sa spun ca membrii comisiei de privatizare nu au fost platiti. Cine nu crede sa verifice in Monitorul Oficial hotararea de infintare a comisiei. In general nu-mi place ideea muncii patriotice dar de data asta a fost atat de pasionant incat a meritat.

  3. Daniel Mălăelea Says:

    Mihai, Craiova inseamna si va insemna mereu si Mihai Viteazul, Tudor Gheorghe, Craiova Maxima. Foarte repede vor fi uitati Don Costel, Genica Boierica, Antonie Solomon, dar aceste simboluri vor ramane. Din pacate, ai dreptate ca in ultima vreme Craiova este renumita pentru scandalurile dintre interlopi si ideile nastrusnice ale primarului.

  4. mihaivoicu Says:

    Lucrurile se pot schimba. Sper sa nu dureze prea mult.

  5. Pop Alin Says:

    Chiar cred ca exagerati cu asa-zisele merite legate de privatizarea fostei Fabrici DAEWOO. Ati fost un simplu membru intr-o comisie care trebuia sa execute ceea ce dorea guvernul. Va reamintesc faptul ca presedintele Basescu a avut primele discutii pe aceasta tema. VA ROG SA NU POLITIZATI ACEASTA TEMA SI SA VA FOLOSITI AICI PT A VA FACE IMAGINE – CEI DE LA FORD NU VOR FI INCANTATI SI VA ASIGUR CA VOR PRIMI SI ACEST TEXT INFAMANT PE CARE L-ATI POSTAT.
    Evident, mandatul dvs a fost nul pentru craioveni, pentru care nu ati facut absolut nimic. Davada sta faptul ca ati candidat intr/un colegiu din judetul Dolj, care nu include Craiova!

    • mihaivoicu Says:

      Nu-mi asum niciun merit individual. Meritul a fost colectiv, incluzandu-i aici si pe cei de la Ford. Comisia trebuia sa execute ce a vrut Guvernul? Perfect! Inseamna ca Guvernul a dorit sa aduca Ford la Craiova. Ceea ce este adevarat.

  6. Daniel Mălăelea Says:

    Pop Alin, sunt oltean prin nastere, imi este drag orasul mai ales prin prisma echipei de fotbal de care sunt atasat de cand am inceput sa pricep cum stau lucrurile in aceasta lume, adica de la 3 ani. Nu stiu de ce ar trebui sa aiba Mihai vreo legatura cu Craiova. Eu stiu de la Mihai Craitoiu, redactor la Gazeta Sporturilor, care este legat afectiv de Calafat, de unde sunt originari parintii lui, ca in acea zona Mihai este foarte apreciat. Probabil ca acolo este colegiul lui si el este devotat alegatorilor lui. Despre Ford numai de bine.

  7. Bibliotecaru Says:

    Spuneaţi mai sus că românul are o memorie care ţine mai mult de maneaua cotidiană din faţa blocului decât de evenimentul cultural.

    Ieri priveam la ştirea „De ziua lui, Geoană a închiriat Teatrul Bulandra şi o piesă a lui Dan Puric” şi mă gândeam… ce revenire spectaculoasă de la chiolhanul pantraguelic de anul trecut şi gestul delicat de anul acesta. Şi când aveam o reverie mai profundă şi făceam pronosticuri relative la cel care a venit cu această idee foarte bună…

    „Primarul Constanţei, Radu Mazăre, spune că a plecat cu un gust amar de la aniversarea preşedintelui PSD, Mircea Geoană. Piesa de teatru cerută special de liderul PSD nu a fost pe placul primarului
    – Cum a fost la domnul preşedinte la aniversare?
    – Plicticos. Am văzut o piesă de teatru proastă. Din păcate au fost prea puţini cei care au recunoscut-o şi mai puţini cei care au avut curajul să iasă. Ce puteam să fac dacă era îngrozitor de proastă. Era o piesă de teatru care mi s-a părut jucată într-un ospiciu de nebuni Eu merg la teatru, avem actori buni, ştiu toate filmele mai noi…dar a fost o piesă proastă şi ştiţi că dacă mie nu-mi place, spun.”

    🙂
    Offfff!

    Îmi aduce aminte de un comentator al unui spectacol al teatrului Masca care îi reproşa maestrului Mihai Mălaimare, pe blog, că actorii nu s-au bătut veridic. Mă aştept ca domnul Mazăre să meargă să vadă spectacolul Lacul Lebedelor şi să iasă de acolo spunând că dialogul trenează, este plicticos… 😀

    Să fiu eu un preşedinte de partid autoritar, aş da afară pe cei care spune despre Dan Puric aşa ceva pe baza Legii Partidelor:
    „Art. 2.
    Prin activitatea lor, partidele politice promoveaza valorile si interesele nationale, pluralismul politic, contribuie la formarea opiniei publice, participa cu candidati in alegeri si la constituirea unor autoritati publice si stimuleaza participarea cetatenilor la scrutinuri, potrivit legii.”

    Eu nu vrea ca anumiţi oameni care sunt productivi în alegeri dar ajung peste noapte în „elita” acestei ţări să-mi promoveze valorile şi interesele naţionale, cu atât mai mult nu vreau ca ei să formeze opinia publică în ţara în care trăiesc. După ce că intelectualii României iau, din ce în ce mai mult, calea emigraţiei, a marginalizării sau a retragerii voluntare din viaţa publică, după ce că actuala clasă politică s-a depersonalizat de oameni de expertiză, să mai vină un om politic care este jupân pe un judeţ să-mi spună că Dan Puric face o piesă proastă, plicticoasă şi… de ospiciu de nebuni. În astfel de momente simt eu că viaţa României este într-o dificultate mult mai profundă decât dificultatea vizibilă, economică. De aceea cred eu că, dacă nu putem face din România o ţară cu economie de top, măcar să facem o reformă morală, pentru că nu costă nimic, decât îndepărtarea anumitor oameni din clasa politică şi vârfurile societăţii româneşti.

    În altă ordine de idei, pentru că văd că dumneavoastră nu faceţi nici un efort pentru a vă promova ieşirile publice şi televizate, pun eu o adresă de unde se poate descărca înregistrarea emisiunii de ieri de la Realitatea TV la care aţi participat:

    emisiuni.realitatea.net/20090715_2150_24152.flv

    • mihaivoicu Says:

      Gusturile fiecaruia, deh… Probabil ca niste brazilience sunt mai putin plicticoase pentru dl. Mazare

    • Bibliotecaru Says:

      Poate că omul nu gustă arta modernă. Nu este necesar să placă fiecăruia. Dacă domnia sa spunea că acea piesă nu este pe gustul lui, era OK. Dar domnia sa nu a spus aşa, ci că piesa era îngrozitor de proastă, oficiu de nebuni, sugera şi că actorii erau proşti…
      Constanţa este un spaţiu cultural puternic, case de patrimoniu, biserici de patrimoniu, Teatrul de Stat, Teatrul de Revistă Fantasio, două teatre cu mare tradiţie în România… Eu îl văd pe domnul Mazăre privind la Dan Puric şi zicând, „Cei cu ăştia, ia să nu le mai dai nici un ban! E criză”

      Eu cred că vârfurile politice ar trebui să aibă o anumită statură socială (reală, nu jucată), să semene mai mult cu un Nicolae Manolescu decât cu Adrian Mutu. Visez şi eu…

  8. Florin Matei Says:

    Eh, nici pe Dan Puric nu-l putem situa prea sus pe scena teatrului. L-am ascultat, în câteva rânduri, cu prilejul unor emisiuni TV: preţiozităţi, afectare, judecăţi de valoare emise ambiguu şi o alarmantă lipsă a prepoziţiei ,,pe” din vocabular (nu chiar în genul lui Tăriceanu, dar pe-acolo).
    Parcă am mai spus: gesturile făcute doar de dragul unui anume modernism au o valoare aproximativă. Şi-apoi, iertaţi-mă, de unde atâta artă modernă în cazul lui Dan Puric? Există o doză de talent actoricesc, de bună seama, dar eu n-aş bate prea multă monedă pe chestia asta.
    Aaa, când vine vorba de Maestrul Mihai Mălaimare, cuvintele devenind de prisos, mă rezum la aprecierea care spune tot: jos pălăria!
    Altfel, d-le Voicu, fără a mă declara admiratorul d-lui Mazăre (ba, aş zice, dimpotrivă), îndrăznesc să afirm că şi braziliencele – sigur, nu toate – au farmecul lor. Promovează, aş mai adăuga, o artă dimensională, gustată pretutindeni pe mapamond.
    Cât despre Craiova, eu, ca ardelean ce sunt, vă recomand doar atât: luptaţi cât puteţi cu unele mentalităţi specifice zonei. Nu vă spun asta cu răutate, şi nici maliţios nu sunt. Pur şi simplu constat, din iunie ’90 încoace, că oltenii dumneavoastră preferă sistematic ,,stânga”. Şi când spun stânga, includ aici fără nicio reţinere şi PD.
    N-aş vrea să fi supărat pe cineva, mi-am spus doar o părere.

Lasă un răspuns

