La frontiera romano-dobrogeana

Am fost plecat cateva zile la mare si m-am incolonat cuminte la ghiseu pentru a plati taxa de pod la Fetesti. Este adevarat, eu nu am prins coada, dar am evitat ore de varf. Nu vreau sa ma gandesc la scenariul in care as fi asteptat doua ore pentru a plati 10 lei, asa cum am auzit ca s-ar fi intamplat la punctul maxim al aglomeratiei.

Am totusi cateva probleme cu aceasta taxa si anume patru.

Una la mana. Tratatul de aderare al Romaniei la UE, care bate legislatia romaneasca de orice fel asa cum pe vremuri functia batea gradul, prevede ca Romania inaseaza taxa de drum prin rovinieta si nu percepe alte taxe, pentru autostrazi de exemplu. Smecheria cum ca podul nu este autostrada nu tine, deoarece calatorii care trec cu trenul tot pe pod nu platesc taxa „de pod”.

 A doua, tot la mana. Daca sunt turistul strain pe care l-a atras doamna Udrea in Romania si nu am lei ce fac? Am platit taxa de autostrada in multe tari si va informez ca inclusiv in Serbia se poate plati cu card. La noi nu. Deci strainul cu pricina poate fie sa forteze trecerea spargand barierele, fie sa dea o spaga, fie sa-si petreaca restul vietii la Fetesti.

Trei, la aceeasi mana. Ce vina au cei care locuiesc in Fetesti si lucreaza la Cernavoda. Sau viceversa, stimabililor. 20 de zile lucratoare ori zece lei poate sa fie o suma care sa reprezinte si un sfert sau o treime din salariul lor.

A patra si aproape am epuizat degetele de la mana. Dupa cum se poate vedea mai jos

DSC04409

judetul Ialomita este judet de frontiera. Scoateti hartile si verificati! Singura posibilitate in care inscrisul de pe bon ar avea un sens este aceea ca Dobrogea si-a declarat independenta fata de Romania si parca nu am auzit la stiri aceasta veste.

Am invatat cu totii la istorie cand eram mici ca otomanii ne luau bir. In limba turca bir inseamna 1 (unu). Deci pana si invadatorii luau romanilor un impozit, nu 743! Este adevarat ca taxa de pod nu este impozit, dar introducerea ei arata starea bugetului. Dati zece lei pentru pedelei!

Etichete: , , , , ,

13 răspunsuri to “La frontiera romano-dobrogeana”

  1. Codrin Scutaru Says:

    Eu am avut o surpriza si mai mare la Mamaia cand am trecut de zece ori la bariera si nu am primit nimic in schimbul banilor, nici chitanta, nici bon, nici o hartie, nimic…Sunt ecologisti nevoie mare cei de acolo sau nazistul Mazare face o mare evaziune fiscala. Asta chiar e tara lui Papura-Voda!

    • mihaivoicu Says:

      Daca la mine in colegiu, la Calafat, aranjez cu primarul sa puna o bariera e ok? Ce legislatie guverneaza barierele astea?

  2. Bibliotecaru Says:

    🙂
    Eu vă spun ceva, sper să nu vă supăraţi prea tare.
    Citez din Daily Business, greşesc ei… e job-ul lor, eu doar citez.

    Astfel, soferii vor achita pentru o trecere 7 lei in cazul motocicletelor, 10 lei pentru autoturisme si 35 de lei pentru microbuze si autovehicule cu masa totala maxima autorizata de sub 12 tone, se arata intr-un comunicat al CNADNR, remis, miercuri, agentiei Mediafax.

    Pentru autobuze, autocare si autovehicule cu masa totala maxima autorizata mai mare sau egala cu 12 tone si cu maximum 3 axe (inclusiv), taxa a fost stabilita la 47 de lei, iar pentru camioanele cu masa totala maxima autorizata mai mare sau egala cu 12 tone si cu minimum 4 axe, tariful este de 68 de lei pentru o trecere.

    Cuantumurile au fost stabilite printr-un ordin al fostului ministrul al Transporturilor, Ludovic Orban, emis in februarie 2008 si se aplica pentru vehiculele inmatriculate in Romania si in alte state, pentru fiecare trecere, indiferent de sensul de parcurs.

    De fapt am să verific, că nu-mi şade în fire să mă iau după afirmaţiile altora fără să le verific…

    ORDIN nr.245 din 25 februarie 2008 al ministrului transporturilor anexa 5:
    http://www.cnadnr.ro/docs/pagini/ordin245.pdf

    Dacă îl întrebaţi pe domnul Orban „ce şi cum”, să-mi spuneţi şi mie ce vă răspunde, vă rog.

  3. Bibliotecaru Says:

    @ mihaivoicu
    Stimate domn,
    Ca să spun aşa, aveţi de lucru. Ar trebui schimbată teoria aceasta a licitaţiilor astfel încât să nu se mai prelungească timp de un an. Plus că aceste contestaţii sunt alte surse de nereguli în loc să le repare. Pe de o parte licitaţia este calea corectă (dar exasperantă), pe de altă parte orice încredinţare directă duce la înfiinţarea unei comisii, şi pe bună dreptate căci suspiciunea există. Ceva trebuie făcut, măcar pentru domeniul construcţiilor, astfel încât să fim la mijloc, nici licitaţii trucate (cu un singur participant sau mai mulţi înţeleşi), dar nici să stăm cu anii de zile aşteptând licitaţia pentru pixul cu care directorul va semna un contract.

    Aşa, din comentariile din ziare, mi-am mai format o impresie care anulează licitaţia. Se câştigă o licitaţie pe o anumită sumă şi, până la finele contractului, suma se măreşte cu până la 50%… este absurd, ce relevanţă mai are licitaţia dacă contractul permite măriri esenţiale ale sumelor de bani. Ce importanţă are o licitaţie de autostrăzi dacă, după atâta timp, autostrăzile nu s-au făcut şi cheltuielile s-au mărit explosiv?

    • mihaivoicu Says:

      Exact legislatia permite coruptia si intarzierile. Pe langa posibilitatile de suplimentare de suma mai exista si actele aditionale care prelungesc termenul de finalizare a lucrarii.

    • Bibliotecaru Says:

      Exact asta spun şi eu… este nevoie de ceva nou. 😀
      Ar fi frumos ca până la ieşirea din vacanţa parlamentară (care nu este totuşi şi o vacanţă politică) PNL să aibă un set de legi cu o mare aplecare spre combaterea corupţiei licitaţiilor, a mişcării la ralanti, şi a întârzierilor foarte mari în derularea economică… că tot sunt necesare măsuri anti-criză. Sunt convins că dacă sunt făcute cumsecade şi fără „interes politic”, veţi fi susţinuţi de PSD şi, mai ales, va ajuta şi candidatul PNL la prezidenţiale cu un plus de credibilitate. Tocmai de aceea vă spun… că aveţi de lucru.

  4. Codrin Scutaru Says:

    Auzeam azi la radio ca multi taxatori de acolo castiga din ciubucuri cam 5000 lei, asa, la un minim de extra-sezon. Frumos, nu? Unde putem trimite CV-uri?

  5. sportlocal.ro Says:

    „Mihai Voicu este deputat şi va participa la acţiunea Burta jos, deşi pericolele care te pândesc în Bucureşti ca bicilist sunt mari, după cum declară în interviul dat colegei sale de Parlament Alina Gorghiu…”

    • Bibliotecaru Says:

      Că mi-am amintit… Într-o emisiune duminicală la TVR1 (Echipa Verde), Cristian Martin se întreba retoric de ce ba ai voie cu bicicleta pe strada, ba nu ai voie, ba ai pistă de biciclete, ba nu ai, ba poţi intra cu bicicleta prin parc, ba nu poţi. Chiar nu se poate legifera ceva exact? Cine promovează ecologismul şi Jos Burta, poate are grijă şi de legislaţia cu bicicletele.

Lasă un răspuns

