Se vorbeste si se scrie destul de mult in ultimele zile despre alegerile partiale din colegiul 1 Bucuresti, alegeri care vor avea loc pe 17 ianuarie. Marea majoritate a opiniilor se concentreaza pe cei doi candidati, pentru ca doar doi participa la competitie.
Si mie mi se pare un subiect important, insa parerea mea este ca acestea nu vor fi decise de candidati. Calitatile sau defectele acestora vor conta doar intr-o mica masura.
Ca peste tot in lumea democratica, alegerile partiale sunt un test pentru a masura raportul de forte dintre putere si opozitie. In ultimul an si jumatate in Marea Britanie au avut loc mai multe alegeri partiale iar faptul ca laburistii au pierdut colegiile Norwich North, Glasgow East si Crewe and Nantwich pe care le castigasera la alegerile din 2005 arata, daca mai era nevoie, la ce sa ne asteptam la alegerile generale din mai 2010.
Sigur ca aceste alegeri vin la prea putin timp dupa alegerile prezidentiale si formarea noului guvern. Inca exista, probabil, o stare oarecum favorabila actualei puteri. De asemenea conteaza si faptul ca istoria electorala uninominala de la noi practic nu exista, asa ca nu avem de unde sa stim care sunt safe seats pentru un partid sau altul.
Rezultatele celor doua tururi ale alegerilor prezidentiale in acest colegiu, faptul ca PSD sustine candidatul liberal, popularitatea destul de solida de care se bucura primarul liberal al sectorului, aflat la al doilea mandat consecutiv si, de ce nu, diferentele dintre cei doi candidati precum si faptul ca organizatia locala PD nu este foarte bucuroasa de impunerea unui candidat de la centru ma fac sa cred, totusi, ca vom putea administra o prima infrangere electorala guvernului Boc dupa instalarea acestuia in functie.
Etichete: alegeri partiale, Bucuresti, colegiul 1, Honorius Prigoana, Parlament, PNL, Radu Stroe
decembrie 29, 2009 la 20:20 |
Vorba aia, Mihai: dacă nici acum, atunci când, şi dacă nici în Sectorul 1, atunci unde?
decembrie 29, 2009 la 21:21 |
decembrie 29, 2009 la 21:22 |
http://ro.wikipedia.org/wiki/Radu_Stroe
decembrie 29, 2009 la 21:44 |
@mihaivoicu
„Ca peste tot in lumea democratica, alegerile partiale sunt un test pentru a masura raportul de forte dintre putere si opozitie. ”
Corect, mi se pare corect, nu-i pe competena de muuuuuuuuuuuuult in Romanica, este pe „muschi” intr-un cuvant, concret pe frauda, minciuna 😦
decembrie 29, 2009 la 22:21 |
News alert: La aflarea veştii că Marele Honorius candidează pentru un loc de parlamentar, Marele Poponeţ a proclamat exodul tuturor beizadelelor către scopul final…
decembrie 29, 2009 la 22:24 |
Honorius rimeaza cu GOE ! daca va iesi goe chiar avem o problema ca popor . La multi Ani Liberali!
decembrie 30, 2009 la 00:06 |
MIHAI ! Te rog lamureste-ma si pe mine ce inseamna sintagma (pe care am auzit-o frecvent dar pe care am trecut-o , vremelnic, in subsidiar ) ” ORGANIZATIE PUTERNICA ” ?! ROMANIA nu se poate compara cu MAREA BRITANIE desi ca romanca nu ma simt cu nimic inferioara „insularilor ” si chiar sunt o PRO-BRITANICA de cand ma stiu ,fara exagerare ! Am mai facut un comentariu pe aceasta tema la „postul” anterior. P.S. Ori esti patruns de politica pana in maduva oaselor ori plictisul e maxim si in BUCURESTI !?
Altfel …..
decembrie 30, 2009 la 01:16 |
Inseamna ca au reusit sa aleaga primar liberal de doua ori la rand, ca l-au batut pe Basescu in turul 2 si chiar au foat aproape sa-l bata din turul 1 samd
decembrie 30, 2009 la 03:22
Asta tine de „ORGANIZATIE”? n-as prea crede…Oricum a fost o bila neagra pentru PNL ca nu a avut un om competent ,neangajat in structurile statului pe care sa il promoveze la BNR….din punctul asta de vedere am avut o mare dezamagire ….O fi partidul „mic’ dar chiar nu aveti „cadre’ ?!
decembrie 30, 2009 la 05:19 |
Chiar nu pot sa cred ca poate castiga Honorius….nu pot! Nu accept ideea nici daca Doamne fereste s-ar intampla asa!
http://taranimanui.wordpress.com/
decembrie 30, 2009 la 09:04 |
Da,ar fi o buna lovitura de imagine daca PNL ar castiga in 17 ianuarie.Dar peste doua luni nimeni nu si-ar mai aduce aminte de alegerile din Sectorul 1.Decat daca eventual ar castiga Honorius atunci poate ca ar fi prezent o vreme zilnic la cate un post TV.
decembrie 30, 2009 la 09:58 |
Eu cred ca nu era nevoie de alianta pe fata cu PSD! O campanie normala ar fi trebuit sa-l impuna pe Radu Stroe unui candidat anormal ( din toate punctele de vedere ! ) ! Cat priveste organizatia puternica la care faceti referire si la dubla alegere a dlui Chiliman eu spun ca va cam imbatati cu apa rece! Eu cred ca, mai degraba, datorita profilului special al sectorului 1 unde preponderenta intelectualitatii si a mediului de afaceri depaseste mult media celorlalte sectoare din Bucuresti ( ganditi-va doar la cate zone rezidentiale si de vile sunt in sectorul 1 comparativ cu restul Bucurestiului! ) face ca optiunea liberala sa fie dominanta ! stiti bine ca sunt unul din contestatarii primarului Chiliman ( satul fiind de batjocura din ultimii 5 ani jumatate ) dar optiunea liberala si votul in consecinta este altceva!
decembrie 30, 2009 la 12:49 |
Sigur, conteaza electoratul! Daca era Buhusi sau Dorohoi nu era acelasi lucru.
decembrie 30, 2009 la 13:41 |
Destul de trista intelegerea asta cu PSD. Si ca sa ce? Sa-l invinga pe Honorius? Arata cam jalnic chestiunea. De ce nu s-a facut o asemenea intelegere inainte de turul intai al prezidentialelor cand era limpede ca in turul doi ar fi intrat ori Antonescu ori Geoana? Atunci trebuia facuta o intelegere pentru ca cei doi sa se retraga pentru a sustine pe cineva precum Johannis. Eu unul l-as fi vazut e Ion Caramitru in postura de candidat unic, de exemplu.
Acum insa ce rost are si ce imagine rezulta in urma acestui pact de neagresiune?
….
decembrie 30, 2009 la 13:44 |
Si mai jalnic mi se pare ca Remus Cernea nu poate candida … ? N-am studiat legea dar mi se pare grav ca un cetatean sa nu aiba dreptul sa candideze pentru o functie in stat. Oricat de mici i-ar fi sansele de a si reusi. Ar trebui ca PNL sa protesteze pentru chestia asta. Daca nu o face inseamna ca nimeni n-ar trebui sa protesteze daca PNL ar fi scos din scena politica printr-o lege electorala facuta dupa cum viseaza Basescu.
Inlipsa unui protest PNL s-ar aplica morala din fabula celebra: „Noi vrem egalitate, dar nu pentru catei!”
decembrie 30, 2009 la 16:44 |
Sunt social-democrata si voi merge sa votez un liberal. Nu pentru dl. Stroe, cidin respect pentru dl. Antonescu si pentru a arata un semn de apreciere pentru atitudinea liberalilor de la recentele alegeri prezidentiale.
Dar, dincolo de aceste motive care tin de onoare in politica, am si un motiv pragmatic: mentinerea mandatelor parlamentare ale partidelor de opozitie, castigate in 2008. Este deja prea de tot actiunea de racolare a parlamentarilor de catre PDL. Ar fi o prostie impardonabila daca nu am avea o atitudine clara prin care, la alegerile partiale, sa colaboram pentru mentinerea mandatelor noastre. Este o atitudine realista. Nu am de gand sa ma impiedic in justificari puerile si sa nu apreciez valoarea politica a unor intelegeri tactice ale partidelor noastre. Va urez succes in alegerile din colegiul 1!