Unicul argument

In timp ce va scriu aceste randuri, asist la dezbaterile generale cu privire la legea bugetului. Asist oarecum nevoit, pentru ca astazi sunt secretar de sedinta, pentru ca mult mai importante sunt dezbaterile cu privire la amendamente. Sau, in orice caz, mult mai concrete.

Aspist totusi si din curiozitate. Nu asupra majoritatii, pentru ca, asa cum ma asteptam, grupurile care sustin guvernul s-au repliat si vitejia i-a parasit ca prin farmec. Rand pe rand parlamentarii PD si UDMR, precum si celebrul independent Oprea, s-au perindat pe la microfon marturisind spasiti ca vor vota guvernul. Nu, curiozitatea se refera la argumentele pe care le-ar putea aduce majoritarii pentru a explica, a convinge chiar, cu privire la votul pozitiv.

Ma asteptam sa fie subtiri, dar nu chiar asa de subtiri. Reprezentantul UDMR a recunoscut macar ca dau un vot pozitiv pentru ca nu au de ales. Oprea ne-a explicat, in pur stil ceausist, ca nimeni nu are voie sa se joace cu bugetul tarii. Cei de la PD insa ar fi trebuit sa vina cu argumente ideologice, de constructie a bugetului, de planuri marete pe trei ani care sa se bazeze pe o viziune de dezvoltare. Ei bine, nu. Singurul argument prezent este acela ca bugetul trebuie votat pentru ca altfel nu luam banii de la FMI.

Si cand te gandesti ca unii ar fi vrut sa intram la guvernare cu asemenea vizionari!

Etichete: , , , ,

28 răspunsuri to “Unicul argument”

  1. MARIN Says:

    Domnule VOICU,
    Salut decizia PNL de a nu vota Bugetul. Este cu adevrat un buget nefondat si fara nici o logica constitutiva.
    Stiti de ce ma tem ? De faptul ca oamenii vor ajunge la limita rabdarii si vor iesi in strada. Ma gandesc in ce postura vor fi fortele de mentinere si cele de restabilire a ordinii si linistii publice atunci cand vor trebui sa actioneze impotriva semenilor lor. Va fi GROAZNIC !

    • mihaivoicu Says:

      Se va intampla si asta, din pacate. Si atunci poate isi vor da seama de greselile facute.

      • ela Says:

        Cine isi va da seama de greselile facute?

        Iar iesirea in strada a celor „oropsiti” 😦 in epoca basescu boc e mult mai nashpa , pot sa stea si 3 zile in strada – cei responsabili, ha ha, sa nu le dea nici o importanta 😦

  2. olimpiu Says:

    argument ideologic la PD_L??? si am rog care e ideologia aripii Basescu din FSN??? Romania prospear Romania social-democrata marca basescu, liberalismul tip Stoica, sau yesmeniada tip Boc presarata cu religia adventista asa doar pt putin crestin democratie acolo???

  3. Musetoiu Ion Says:

    Sunt membru PNL (fara devieri) din 20.01.1990
    Ce va urma ? Care este (va fi) strategia PNL ?
    …. Cand va avea PNL strategie politica ?

  4. Liviu Says:

    Argumente ‘subtiri’ in sprijinul guvernului? 🙂

    Pai astia ar vota orice li s-ar pune in fata.

  5. Laura Says:

    Bugetul trece cu majoritate simpla, right ?

    • mihaivoicu Says:

      Asa este, nu este lege organica. Si vor falsifica numaratoarea, cum au facut la legea de abilitare astazi, intr-un hal care m-a facut sa plec de la prezidiu in semn de protest

      • Laura Says:

        In regimurile parlamentare mai .. „expirate istoriceste” exista reguli prin care, cand un numar de parlamentari o cere (un numar de regula mic, 15-20, mult mai putin decat o majoritate), votul devine automat nominal. Asta ca sa nu existe suspiciuni, si pana la urma sa creasca increderea publica in parlament. Cred ca ar fi bine sa existe asa si in regulamentele camerelor ..

  6. Musetoiu Ion Says:

    Cine aproba ?

  7. arte Says:

    Pe mine ma roade ceva: Oprea, in timp ce zicea el probabil fraza lui preferata ca ce face e pentru tara, isi schimonosea fata asa cum a facut cand s-a intalnit cu Boc in „consultarile” pentru formarea Guvernului?
    Oprea spune aceleasi fraze de fiecare data despre tara, sa fim responsabili, un moment important, iar pe baza acestor fraze isi motiveaza toate actiunile: azi demisioneaza din Guvern, maine il sustine pe Basescu, poimiine acorda votul pentru investitura… Pare ca seara se spala pe dinti (tot din aceleasi motive) si simte nevoia sa le repete.
    Ministrul Armatei? O gluma!

  8. Adrian Stef Says:

    Am inteles ca PD si UDMR s-au inteles sa refaca majoritatile de la nivel judetean.E adevarat?Accepta pana la urma UDMR si chestiunea aceasta?

  9. Adrian Stef Says:

    La Satu Mare am mai pierdut un vicepresedinte de CJ dar atunci s-a intamplat in favoarea PSD-ului.Ne-a mai ramas unul si un viceprimar de Satu Mare.Is tare curios sa vad ce se va intampla!

    • mihaivoicu Says:

      Asa este, stiu. Si avem majoritate PNL-UDMR si la Mures si Bihor. Cred ca la Bihor nu au ce face, putem reface majoritatea cu PSD, dar la Mures e cam rau. Sa vedem ce vor zice presedintii de cj de la UDMR

  10. nod Says:

    Constructie . Suna bine. Nu nu vor construi nimic . Vor continua sa vanda tara . au luat bani cu camata de la fmi . acum trebuie sa platim noi cei multi si prosti . basescul se strofoaca sa minta , sa ascunda tradarea . tradatori si prosti sunt peste tot . am auzit , poate gresesc , ca unii sefi de organizatii judetene au cerut ca activistii pnl din diverse localitati sa predea listele cu sustinatori psd-ului (in turul 2). asta este o mare tampenie.impardonabila.

  11. Arte Says:

    In alta ordine de idei, d-le Voicu, sunt foarte curios ce parere ati avea despre o reforma a sistemului de pensii. Nu-mi place sa ma autocitez ca dl. Dinescu, asa ca va invit sa cititi aici:
    arteonblog.wordpress.com

    E un blog anti-putere, facut dupa 6 decembrie, dintr-o revolta pe care nu mi-am putut-o stapani :((

  12. Adrian Stef Says:

    Nici la Satu Mare nu-i de bine.Configuratia in CJ este urmatoarea:14 UDMR,8 PSD, 6 PNL, 5 PD.Oricand poate reface UDMR-ul cu PD-ul majoritatea din CJ!

  13. ROBERT HORVATH NEW YORK Says:

     CIA DESPRE  „AGENTULUI VOLODEA” TISMANEANU

    Despre Tismaneanu mi-a atras atentia DRAGOS MUNTEANU. Afost cel cel mai apropiat prieten si confident. Am lucrat impreuna la un fel de plan Marshal japonez pentru Romania. Profitand de relatiile sotiei, mele (membra a unei influente familii) am pus la cale un urias plan de investitii. Pe langa aspectul economic a existat un puternic aspect politic. Creiarea unor statii de TV particulare si a unei cinematografii sponsorate de Sony, ar fi spart controlul complect al regimului Iliescu asupra mediei. Pentruca mafia comunista se ascundea dupa sloganul „nu ne vindem tara” trebue actionat cu finete si confiidentialitate. Dragos care era atunci Ambasador la ONU mi-a intins un numar de telefon la care sa sun, cand ajung la Bucuresti. Am ajuns cu sotia mea Kiyoko intr-un oras inca traumatizat de venirea minerilor. La telefonul care trebuia sa aranjeze vizita nu a raspuns nimeni. In disperare de cauza am luat legatura cu fostul meu sef de la TV, Neagu Udroiu.(seful
    Agerpres)  Acesta a luat legatura cu Bujor Sion asitentul preseditelui.Peste jumate de ora am trecut salutat de soldati de portile Cotrocenilor, nimerind in biroul lui Ion Iliescu. Am prezentat in linii mari proiectul care putea duce prosperitate Romaniei. Au participat un numar de ministrii carora nu le retin numele. Ni sa pus o masina la dispozitie. A fost convocat primarul Capitalei Ciurel care urma sa asigure bunul mers al scurtei vizite. Termiand vizitarea Muzeului Satului am observat din masina in fata casei mele o mare agitatie. Mai de aproape am vazut un grup de persoane in camasa alba, la cravata, avand manecile suflecate. Absolut surprinzator toti aveau topoare in mana. Am reusit sa contactam o vecina care plangand isterizata a anuntat ca  „tovarasii au part cu toporul tot ce era de lemn in casa”. Dupa o vizita scurta la Ambasada Japoneza am plecat spre ambasada USA. Am cerut sa vorbesc imediat cu „ofiterul politic”. Reprezentantul
    C.I.A.la Bucuresti ne-a anuntatat ca ambasada este „bug „.adica plina de microfoane. Pe o zi plouasa ne-am deplasat prin noroi intr-un colt de gradina unde se parea ca nu suntem ascultati.
    Am luat jeep-ul ambasadei si ne-am deplasat la Sectia 1 de Politie. Spionul nostru avand mustata si o figura specifica de activist de partid, vorbind romaneste cu accent ardelenesc s-a,adresat hotarat ofiterilor care motaiau pe la  birouri. Tovarasi ce sa intamplat pe Alexandrina 27 ,am auzit ca a avut loc o spargere ? Raspunsul a venit promt „Ni s-a spus sa inchdem ochii.”. Ma opressc aici. Ajuns la New York la sediul de 16 etaje (imaginati cati securisti sunt aici) al diplomatiei romanesti. Relatand intamplarea lui Dragos Munteanu ( ambasador la ONU) acesta mi-a spus ” Nu cred ca este mana lui Iliescu de si orice este posibil. Probabil si-a bagat nasul TISMANEANU” La sfarsitul conversatiei a scos din sertar copia unui document declasificat al CIA In care se spune ” un anume agent pe nume Volodea este infiltrat in randurile emigratiei, actionand printre intelctuali si artisti.” Desi au trecut multi ani ma intreb si astazi daca acest Volodea nu este
    chiar Vladimir Tismaneanu? Dumneavoastra ce parere aveti?
    ATENTIUNE : VOI POSTA ACEST DOCUMENT PE BLOGUL MEU IN DECURSUL SAPTAMANII VIITOARE http://devanewyork.blogspot.com/
    http://www.devagallery.com/
Robert Horvath -DEVA CINEAST USA

  14. Ulyse Says:

    Să ne relaxăm puţin cu un banc de… actualitate:
    Se organizează o expoziţie universală de promovare a rezultatelor cercetării ştiinţifice şi tehnice din diferite ţări. Cele mai vizitate standuri: Japonia, SUA şi România.
    La standul Japoniei, un cercetător prezintă un grup de roboţi cu înfătişare umană:
    – Ei sunt rezultatul dezvoltării microelectronicii şi ingineriei cibernetice japoneze, care a făcut posibilă crearea unor roboţi aproape identici cu oamenii !
    La standul SUA, un cercetător prezintă două grupuri de persoane formate din indivizi identici:
    – Ei sunt rezultatul dezvoltării ingineriei genetice americane, care a făcut posibilă clonarea oricărei fiinţe umane!
    La standul României, un diplomat prezintă un grup de parlamentari:
    – Ei sunt rezultatul dezvoltării ingineriei politice româneşti în timpul mandatelor preşedintelui Băsescu. Se numesc traseişti sau independenţi şi aparţin speciei „homo politicus nevertebratus”!

  15. ela Says:

    mihai, deci 😦

    coana roberta te-a pedepsit ca te-ai legat de voinescu? ne nemernici sunt 👿 eu o urasc pe individa asta de muuuuult, de cand am vazut cat de parsiva este si cat de mult il pupa pe basea.
    Are putere f mare si face ce vrea ea 😦

  16. Claudia Muresan Says:

    Off-topic, dar important! (nu-mi vine in minte alta modalitate de contact).
    Romania cica vrea sa sugereze crearea unei agentii europene pentru dezvoltare rurala, la Bucuresti. Ar face mai bine sa verifice intii ce inseamna o agentie europeana si cu ce se ocupa acestea (probleme cu grad de tehnicitate mai avansat, care necesita experti, in majoritate pentru buna functionare a pietei comune, pentru coordonarea actiunii in unele domenii – medicamente, siguranta alimentara, calificarea fortei de munca, frontiere etc.). Cam ca aia pentru energie pe care am pierdut-o. Nu se fac Baconschi si Basescu de ris, ci noi toti.

    • mihaivoicu Says:

      Multumesc pentru stire. Nu aflasem de asta. Nu cred ca ajunge pe la PArlament, din pacate, cred ca se baga guvernul in seama.

  17. keep it simple Says:

    Pai asta era si ideea, sa luati voi Ministerul de Finante si sa faceti voi structura bugetului.
    Eu nu sustin sa intrati la guvernare cu PD fiindca spre deosebire de PSD ar fi priceputi sau de dreapta (aici ma pufneste rasul), ci fiindca de la voi am pretentii iar de la ei nu. Si as vrea sa faceti dovada ca va meritati pretentiile pe care le am de la voi.
    Eh, asta e…

Lasă un răspuns

