Un semnal, poate mai puternic decat credem

Am reaparut si eu dupa ce am fost plecat cateva zile fara laptop si fara internet. Asa ca va rog sa acceptati scuze pentru ca nu v-am raspuns la comentarii si ca nu am postat de cateva zile bune.

Constat ca nu s-au intamplat multe, dar s-a intamplat un eveniment important, pe care il asteptam. Nu, nu flacara violet si atacurile energetice, pentru ca acestea sunt lucruri despre care nu stiu nimic, nu inteleg si nici nu vreau sa aflu, pentru ca sunt niste tampenii echivalente cu pisica neagra sau numarul de gauri din capacul de la canal.

Ma refer la alegerile partiale din colegiul 1 Bucuresti. Stiu ca vin cam tarziu si eu cu  niste comentarii, probabil ca subiectul a fost analizat, disecat si intors pe toate partile si acum este un eveniment la timpul trecut. Am si eu niste concluzii, cu toate ca accept ca este un episod izolat si ca putem aduna mai multe idei dupa ce vom trece si peste alegerile din colegiul 19, care vor avea loc undeva prin aprilie.

Sa incep insa cu felicitarile. Organizatie PNL impecabila, primar liberal popular si implicat, candidat care a stiut exact cum trebuie sa joace, politic si nu individual si o organizatie PSD care s-a comportat fara repros si a contribuit serios la victorie. In plus, poate chiar mai important, Crin Antonescu dovedind ca este liderul politic al viitorului apropiat. Ma asteptam la victorie, eram chiar sigur de aceasta. Dar la peste 40% diferenta? In Bucuresti? E ceva foarte, foarte serios.

Aceasta victorie aduce, pe buna dreptate, oarecare liniste in randul parlamentarilor, organizatiilor si sustinatorilor apropiati ai PNL care sunt stresati de eventuala schimbare a sistemului electoral. Va garantez ca fiecare parlamentar PNL si-a facut un calcul simplu si a ajuns la concluzia ca are mari sanse sa repete scenariul Radu Stroe la el in colegiu. Si asa si este, poate cu exceptia unor colegii din Transilvania si a colegiilor din diaspora.

Privind in oglinda, cei din PD ar trebui sa fie ingrijorati. Degeaba dau vina pe Prigoana, pentru ca acesta a luat cu 1,5% mai putin decat a obtinut insusi Traian Basescu in acest colegiu la turul 1. Ar trebui sa fie ingrijorati pentru ca opozitia unita a cules absolut toate celelalte voturi existente pe piata. Cei care sunt precupati de alegeri si statistici stiu ca de obicei aliantele culeg mai putine procente decat suma procentelor partidelor componente. Va amintiti de PD si PLD? La europarlamentarele din 2007 PD a luat 28% iar PLD 8%. Au fuzionat si apoi au venit localele din 2008, unde operatiunea aritmetica a fost 28+8=28. Insasi marea alianta DA, in meci cu mare incarcatura politica, a obtinut la parlamentarele din 2004 cu cateva fractiuni de procent mai putin decat suma procentelor celor doua partide de la localele din acelasi an, cand au candidat separat.

Dar acum discutam de o alianta care a obtinut 17% mai mult decat suma celor doua partide. La o luna dupa instalarea unui guvern PD si in timp ce partidele componente sunt supuse unor presiuni care duc la migrari aproape saptamanale de parlamentari. Este imens, nu-mi amintesc de un exemplu comparabil undeva vreodata. In locul conducerii PD as fi extrem de precaut cu schimbarea sistemului electoral. Pentru ca s-ar putea sa le zambim si sa fim de acord. Sau s-ar putea sa cerem noi schimbarea, daca stau sa ma gandesc.

Am primit de asemenea un mesaj. De la un esantion de electorat relativ educat si informat, lucru demn de mentionat. Si anume ca nu exista o masiva miscare de revolta cu privire la colaborarea PNL-PSD. Cine sustine guvernul, pe Traian Basescu si Partidul Democrat pot avea pareri contrare, dar nu-mi pasa, pentru ca oricum nu ne voteaza. Ceilalti insa ne cam spun ca nu sunt stresati de aceasta asociere, atat timp cat inseamna o alternativa la actuala guvernare. 70% din esantionul mentionat, ca sa reamintim. Alianta DA a fost constituita intre PNL si un partid social democrat pentru a fi o alternativa la guvernarea condusa de cineva cu derapaje autoritare. Suna cunoscut?

Anunțuri

Etichete: , , , , , , ,

59 răspunsuri to “Un semnal, poate mai puternic decat credem”

  1. Lilick Says:

    Da, asa se pare. Ca semnalul e mai puternic decat credeti voi. Un articol excelent, Mihai. Si daca combinam victoria lui Radu Stroe cu ceea ce scrie Varujan Vosganian pe blog, ca luna asta au fost mai multe adeziuni la PNL ca niciodata, nu pot sa imi doresc decat sa o tineti tot anul cum l-ati inceput. 🙂

  2. atreides Says:

    Mihai, ai idee unde pot sa gasesc pe internet lista cu strazile din colegiul 19? Eu am cautat singur vreo jumatate de ora si n-am gasit nimic. Ideea e ca acest colegiu e la mine in sector, s-ar putea ca eu insumi sa fiu in acest colegiu, dar chiar daca nu atunci sigur am cunostinte care locuiesc in colegiu, si vreau sa incep sa fac propaganda printre aceste cunostinte, trebuie sa-i facem praf pe pedelisti si in colegiul 19 🙂

  3. diaconescumarius Says:

    Eu zic ca pe frigul asta, a te imbata cu apa rece e periculos 🙂

    • mihaivoicu Says:

      Stiu parerea ta si o respect. Nu stiu insa deocamdata cum sa facem sa devenim primul partid si sa nu mai avem nevoie de niciun aliat. Si asa ajungem in situatia de a alege.

  4. Turambar Says:

    @ Atreides: Uite aici:

    http://www.roaep.ro/ro/section.php?id=25&l2=48&ids=69&an=2010

  5. Turambar Says:

    @ Atreides: Pardon, aia era de la alegerile deja consumate din sect 1.

    Ce cauti tu, colegiul 19 din sect 4, il gasesti aici, in documentul cu toate colegiile din Bucuresti:

    http://www.roaep.ro/ro/getdocument.php?id=1449

    Structura colegiilor (asa cum a fost ea stabilita in 2008) se gaseste aici:

    http://www.roaep.ro/ro/section.php?id=25&l2=48&l3=0&ids=43&an=2008

  6. olimpiu Says:

    intai sa vedem in ce ape se scalda PSD. si cine va prelua acolo conducerea. oricum PSD nu mai este demult urmasul PCR dar n-au marketingul necesar sa arate cu degetul la fratii lor din FSN care au ajuns comunisti in exprimare politica si economica

  7. atreides Says:

    @Turambar Merci mult de tot. Yes! Locuiesc in colegiul 19! Abia astept sa ma duc la vot 🙂

  8. vali plesca Says:

    afirmatia cea mai importanta: „nu exista o masiva miscare de revolta cu privire la colaborarea PNL-PSD”, doar ca nu e clar ce inseamna, o tatonare a ideii de apropiere si mai puternica intre penele si pesede, sau pur si simplu o confirmare a faptului ca acest lucru se va intampla (chestie intarita de ultimele cuvinte, expediate ca explicatie: „Alianta DA a fost constituita intre PNL si un partid social democrat pentru a fi o alternativa la guvernarea condusa de cineva cu derapaje autoritare. Suna cunoscut?”
    atat doar ca am o problema: acel cineva cu derapaje autoritare e adrian nastase, membru important in pesede, principal candidat cu sanse la viitoarea prededintie a partidului.

    • mihaivoicu Says:

      Nu este ceva clar. Poate ajungem primul partid si se aliaza ei doi impotriva noastra 🙂 dar oricum, in cazul in care ajungem sa construim ceva impreuna pt 2012 nu pare ca este cineva panicat de asta

  9. ion Says:

    Suna cunoscut intr-adevar dar…. Vanghelie, din nou Bombonel la carma, bunicuta care incepe iar sa iasa cu sfaturi si idei, Manivela???? Astia va suna cunoscut! Stiti bine ca eu sunt dintre adeptii unei colaborari ponderate si doar punctuale cu PSD ! Singurii pe care nu-i urasc de la PSD sunt Cristian Diaconescu, Titus Corlatean si eventual Ponta! Restul sunt de vise rele!

    • mihaivoicu Says:

      Da, multe bube la PSD, nu zic nu. Dar hai sa mergem pe o logica simpla. Ia PNL singur 50% in 2012. Eu zic ca nu, deci ne trebuie un aliat. Avem de ales intre PSD si PD si cam atat.

  10. Claudia Muresan Says:

    ‘Liderul politic al viitorului apropiat’, dupa ce spunea ca ‘nu crede in bloguri’, ne informeaza ca crede in atacuri paranormale. Dupa balaurii si balariile care-i cresc pe pagina de facebook si dupa ‘intensa’-i activitate de pe blog, inclin sa cred ca a fost sincer. Tariceanu se exprima cum se exprima la adresa femeilor si ma face sa inteleg de ce guvernul lui a fost la un moment dat primul post-decembrist fara macar vreo ‘token woman’ (sau ma insel?). A ajuns tara asta ca Iliescu, Mitrea si Nastase sa reprezinte vocile ratiunii. Oricum, ‘mai bine comunist, decit clarvazator.’

    • mihaivoicu Says:

      Nu caut scuze, ca ai dreptate. Dar cand a zis treaba cu atacurile paranormale, ca mie mi s-a parut ca a cam glumit

    • Claudia Muresan Says:

      „Am presimţit că o să ajungem aici. Mă văd nevoit să mă pronunţ, altfel nu exist şi îmi doresc să exist. Una sunt fenomene, activităţi şi priceperi în domeniul paranormalului – ele există dintotdeauna – dar amestecul acesta cu o discuţie serioasă analitică – de ce a câştigat Mircea Geoană şi a câştigat Traian Băsescu e păgubos” de pe Antena3.ro. Se pare ca a zis asta la Sinteza Zilei.
      In alta aprte: „Fenomene paranormale există, nu au apărut acum, nu e o invenţie a domnului Hrebenciuc. În ce măsură a fost în această campanie electorală folosită această forţă convenţională, nu ştiu. Nu m-am simţit atacat, ori nu s-a reglat tirul, ori sunt eu imun”
      Acum cum mi-ar sta sa-i trimit si eu aplicatie domnului Vosganian cita vreme presedintele partidului liberal crede ca ‘perceperi din domeniul paranormalului’ exista dintotdeauna?

  11. keep it simple Says:

    In fapt Stroe a castigat fiindca electoratul PDL a ales sa nu iasa la vot in semn de protest fata de „calitatea” candidatului propus.

    Restul articolului e pura autosugestie si „wishfull thinking”. Daca PSD-ul va propune modificarea legii electorale eu zic sa refuzati categoric si ferm. Altfel nu va vad bine…

    • mihaivoicu Says:

      Pai nu iese la socoteala, ar mai fi trebuit sa iasa mult prea multi ca sa reduca diferenta. Un candidat PD a strans voturile PD si un candidat comun anti PD le-a strans pe toate celelalte. Exact ce ma asteptam

  12. keep it simple Says:

    Ah, am uitat sa precizez, sfatul vine din partea unuia din cei 30% care vad probleme privind catre PSD: Adrian Nastase, Vanghelie, Hrebe, Mitrea, legi clientelare (vezi toate legile speciale privind pensionarea, ca exemplu recent), lipsa de profesionalism si viziune, zi ca ei si fa ca tine etc. etc. etc.
    Daca le iau programul de guvernare celor de la PSD il fac tandari, dar ce mai conteaza cata vreme acei 70% destepti si educati (nu ca mine cu master in macroeconomie) va spun ca totul e bine si roz…

    Chiar sunt curios daca cei 70% va vor fi fideli mai departe de anul 2012…

    • mihaivoicu Says:

      Hm, nu stiam ca exista un singur om cu master in macroeconomie. Sau ca ar mai putea fi altii, dar toti sunt de aceeasi parere…

      • ion Says:

        Cu scuzele de rigoare dar ati luat-o putin pe aratura! keep it simple a postat corect si v-a atras atentia cu decenta! Daca ati ajuns si dvs. la ura viscerala impotriva PDL fara a vedea barna de la PSD inseamna ca e cam naspa! acum ceva timp se cocheta usor cu guvernarea alaturi de PDL si acum vedeti salvarea doar in PSD! Cel mai nasol este cand ajungi sa te crezi Dumnezeu, sa le stii si sa le faci pe toate!!! Atentie mare : PNL e pe val intr-adevar dar daca deviaza si sta doar la coada PSD poate ajunge sub 20% ! Experienta recenta v-a demonstrat ca sunt destui tradatori si acum daca as calcula exact cred ca o cifra exacta ar fi 15% in ceea ce priveste numarul de parlamentari! E asa sau gresesc??

      • Lilick Says:

        @Ion

        Mie mi se pare ca in ultima vreme PSD a stat la coada PNL. Au scris asta pana si pedelisti de frunte, ca domnul Cristian Preda.

    • keep it simple Says:

      Majoritatea dicteaza, intr-adevar, dar asta nu inseamna ca are si dreptate.
      Vreo 99,(9)% incercau sa-l convinga pe Galilei cat de fix si bine prins de catre Al de Sus este Pamantul. Ei considerau ca daca ei sunt 99,(9)% pot inchide ochii la orice dovada li s-ar arata, fiindca, evident, nu puteau accepta ca ei toti sa fie orbi si numai Galilei sa vada adevarul.

      Eu va spun urmatorul lucru: principiile socialiste si cele liberale sunt opuse, contradictorii si se exclud unele pe celelalte. Indubitabil. Cine nu stie acest lucru sa se mai documenteze. Cine poate trece peste aceasta certitudine sa iasa din PNL sau PSD si sa infaptuiasca alt partid, care o fi ala si ce doctrina i-or inventa ei.

      • mihaivoicu Says:

        Aceleasi opinii au fost exprimate si in timpul guvernarii PD-PSD? Sau numai la noi e valabil?

      • keep it simple Says:

        Pai:
        1. PD-ul nu e partid liberal decat cu numele si pretentia.
        2. De la partidele alea doua nu am nici o pretentie.
        3. Am spus deja (poti sa cauti in postarile mele anterioare ca sunt putine) ca cea mai tampita declaratie politica din ultimul timp a fost ca Basescu si-a vazut infaptuit un vis atunci cand a vazut FSN-ul refacut sub privirea lui piezisa (inutil sa-ti spun cat de mult iubesc FSN-ul).

        Din argumentul tau exprimat prin deviere inteleg ca esti de acord cu mine ca liberalismul si socialismul se exclud reciproc, cele doua viziuni fiind diamentral opuse si imposibil de aplicat simultan.

        PS. Banc: Nu inteleg cum pot fi criticat ca l-am votat pe Basescu. Din cate stiu eu toata lumea prefera un noroc chior unui noroc prostanac.

  13. MARIN Says:

    Domnule VOICU,
    Personal apreciez ca, problematica expusa de dvs. coroborata cu problematica expusa de d-l Varujan Vosganian-pe Blogul domniei sale in comentariul intitulat „PNL-iesirea din ambiguitate”-ar trebui sa constituie subiectul unei dezbateri serioasa in cadrul PNL.
    Cred si, totodata am ferma convingere, ca este momentul ca PNL sa faca „un salt in timp” in ceea ce priveste STRATEGIA DE ACTIUNE VIITOARE, o strategie care sa se bazeze pe toleranta „ZERO” fata de nepasarea manifestata de marea parte a oamenilor politici vis-a-vis de problemele reale ale sovcetatii romanesti.

  14. octaaa Says:

    1 – Legat de vrajitorii domnului Geoana(sau ai lui basescu)…ce sa zic…e de rasul lumii ca primii 2 oameni in stat discuta despre asa ceva.

    2 – Ma bucur ca PNL-ul a obtinut o victorie in fata PD-ului. Asa ca felicitari domnului Radu Stroe si tuturor celor ce l-au sprijinit in campanie!

    3 – Observ un lucru. Se spune ca acest colegiu a fost facut dupa chipul si asemanarea lui Bogdan Olteanu. Pai atunci de ce Radu Stroe obtine un numar atat de mare de voturi, in timp ce Bogdan Olteanu – un numar atat de mic ?
    Carevasazica ca Bogan Olteanu era departe de a fi o locomotiva puternica a partidului. Nu a obtinut voturi nici in colegiul unde a candidat; nici in la alegerile din partid(unde Orban l-a invins). Dar a fost NUMIT viceguvernator BNR, desi nu are habar cu ce se ocupa asta…
    Iar asta este o mare greseala a liberalilor….
    Eu critic pe unde ma duc pe Andrei Gheorghe si pe Dan Bitman ca sunt consilierii ministrului de Finante. Nu ca as avea ceva cu Bitman sau cu Gheorghe…insa ei nu au nimic de a face cu finantele.
    Dar daca eu imi permit sa critic, ar putea sa o faca si PNL-ul? Tinand cont ca acum 2 luni trimitea ca viceguvernator la BNR pe cineva care nici macar nu stia care e dobanda de politica monetara ?

    PS : Eu sunt liberal. Dar cred ca treaba se poate face doar prin adevar si prin indreptarea lucrurilor gresite(sau pe care noi le consideram gresite).

    • mihaivoicu Says:

      A fost vot politic si atunci si acum. Atunci PD era pe val, pentru ca a iesit pe primul loc cineva de la PD nu doar impotriva lui Olteanu, dar si impotriva lui Crin Antonescu, Ludovic Orban, Cristian Topescu etc.
      Acum votul politic a fost in favoarea unui candidat al opozitiei unite

  15. ela Says:

    bine ai revenit
    foarte frumos ai comentat totul de la cap la coada, si da asta cu opozitia reunita, nici eu nu am nimic impotriva daca este o alternativa la” guvernarea condusa de cineva cu derapaje autoritare. ”

    boc s-a lafait la televiziunea manelista azi noapte.

  16. joness Says:

    Frumoasa analiza. Dar atentie la PSD. Exista inca o parte masiva a electoratului ce respinge brutal PSD, indiferent cine incearca sa il valideze. S-a vazut la recentul tur 2 in care s-a votat mai mult anti-PSD decat pro-Basescu. Cred ca exista o limita electorala peste care PSD nu poate trece in forma actuala, iar aceasta limita este prea jos pentru a se obtine o majoritate parlamentara, chiar si impreuna cu PNL.

    Daca am retinut bine, dintre cei ce au votat Crin in primul tur, cam 1/3 n-au votat Geoana in turul 2. Daca din cele 20% scadem aceasta treime ajugem cam la 13%, scorul de la europarlamentare. Aceasta pare a fi proportia celor dispusi sa accepte o alianta cu PSD, restul au venit la Crin doar atat timp cat a pastrat distanta fata de acestia, si vor pleca imediat ce aceasta distanta este anulata. Merita gandit si cati dintre cei 13% sunt cu adevarat electorat liberal si cati sunt doar fani ai tipului de mesaj politic promovat de Antena 3, despre care se pot spune multe, pro si contra, dar in nici un caz ca ar fi unul liberal. Si care va trebui oricum inlocuit cu ceva la viitoarele alegeri unde sperietoarea Basescu nu va mai exista…

    Ar merita studiat si cat din acel electorat tanar si intelectual care a votat Crin in turul 1 a votat si Geoana in turul 2… S-ar putea ca informatia sa nu fie tocmai una placuta.

    In fine, desi la modul general nu imi place personajul, am citit o analiza foarte buna despre PSD aici: http://www.romanialibera.ro/opinii-comentarii/a174603-cine-e-viitorul-psd.html

    „Cata vreme istoria nu trece la locul ei in istorie si nu lasa prezentul in pace, PSD e un partid condamnat.”

    „PSD nu va fi reformat de oameni cu dosare la DNA sau care au chemat minerii, ori reprimat presa. Nici de campionii justitiei prin telefon. Dimpotriva, din pricina lor cresterea sa potentiala e drastic limitata. ”

    Pe mine ma cam ingrijoreaza entuziasmul PNL in legatura cu PSD. Pot intelege acorduri pragmatice, precum cel pentru T2 al prezidentialelor sau pentru Bucuresti, dar sa nu incepeti sa ii considerati breji doar pentru ca n-au mai avut de multicel ocazia sa isi arate coarnele, in timp ce Basescu face tambalau si atrage toata atentia si energiile negative asupra sa (apropo de „subiectul zilei”).

  17. Claudia Muresan Says:

    Dar PNL? Momentul adevarului. Ati avut pseudoenergeticieni pentru candidati in campanie? [Cind ziceam de primitivismul vietii politice romanesti, vorbeam la figurat, dar acum, ca toti sunt cu medicine-men/women dupa ei, cred ca e la propriu.]

  18. Adi Zăbavă Says:

    1. Eu nu inteleg cum aceasta situatie punctuala se poate extrapola atat de mult. Daca mai tinem cont si de faptul ca ati avut un candidat pe care il puteau bate multi (dar nu Prigoana Jr. – vezi rezultatele colegiului 1 din 2008) atunci supozitia aruncata pe piata legata de cat de puternic a fost semnalul dat de populatie mi se pare si mai pasibil de pus sub semnul intrebarii.

    2. In 2004 PD-ul nu mai era demult un partid social democrat, era cel mult unul cu o astfel de gena.

    3. Sa spui ca electoratul PDL nu te intereseaza nu se face. Adica, nu ma asteptam la asta de la tine. Asta e „Politica bunului-simt”?

    Iesiti odata pentru Dumnezeu din felul asta de a face politica. Ai spus foarte bine ca te intereseaza sa ajungeti principalul partid. Atunci macar aratati asta si faceti ceva in sensul asta, macar de dragul celor care mai cred in voi daca restul electoratului nu va intereseaza. Invatati o data pentru totdeauna din greseli.

    P.S. Si te rog eu, transmite-le baietilor aia colegi cu tine sa nu inceapa iar cu nebunia suspendarii. Nu de alta, dar de data asta chiar s-ar putea sa ma faceti sa-mi fie sila sa ma mai duc vreodata la vot. Sunt curios daca atunci o sa intri la aceeasi categorie cu electoratul PDL, adica la neinteresanti.

    • mihaivoicu Says:

      Am spus ca nu ma intereseaza daca critica o strategie comuna PNL-PSD, pentru ca au alta opinie de vot. Ba chiar as zice ca daca o critica, atunci se tem de ea.

  19. Harry Says:

    Toti se tem ca Smolenski de tamaie cand aud de o posibila coaliere a liberalilor cu cineva- simtind ca nu este de gluma cu seriozitatea liberala !
    Coalitia cu socialistii a ramas neverificata si deci singura alternanta la guvernare tentanta.Totul depinde de socialisti;daca ei au ganduri „a la Mitrea”, de peste 40%,inseamna ca liberalii raman singura opozitie credibila; daca socialistii continua calea europeana a deschiderii inceputa de dl Geoana, atunci noua coalitie de guvernare are sansa de a-si verifica excelent angrenajul, atractivitatea si puterea intr-o opozitie democratica de inalta tinuta europeana-demna de „conceptul Johannis” si de cei peste 5.205.760 cetateni care au votat cu maxima speranta acest concept…

  20. Arte Says:

    Incredibil. Tocmai a fost Prigoana mare la A3 si a infierat liderii PNL ca i-au facut pe prigonei nesimtiti si ca o sc scoata el dosarele lui Crin, Orban, Chiliman si Stroe.

    Auzi tupeu! El care ne zice ca „sa zicem mersi ca nu ne-a pus-o pe nevasta-sa”, ca noi oricum votam orice ca niste tampiti (zic votam, ca am fost dum la vot), un om care si-a facut banii din contractele pe gunoiul de la S3, unde Livache inainte sa fie primar acuza pe ala de la PSD dinaintea lui ca face spagi cu Prigoana. E lasa, ca acum face el. Si gunoierul e moralist.

    Acum imi pare rau ca am trecut pe langa piticotul de junior (pe bune, nu imi trece cot) si nu i-am dat o zmetie. Sau macar o palma paranormala…
    De fapt aia s-ar putea sa-i fi dat. Adica 70-30? wow 🙂

    Altfel, ii rog pe simpatizantii PNL care posteaza sa nu mai faca eforturi sa reformeze PSD. Partidul se va reforma din interior sau va disparea.

    Alta informatie de ultima ora: psihopupu care umbla dupa Basescu acum, umbla dupa Geoana in 2007 la europarlamentare.

    Innebunesc.

    • mihaivoicu Says:

      Da, am vazut la TV fiind participant la emisiune. Ce puteam sa comentez? M-am plictisit.
      Multumim pt vot 🙂

      • Arte Says:

        Pe dvs nu v-am vazut, scuze 🙂
        Am vazut tirada ditirambica a lui Prigoana si am inchis. In schimb am vazut Sherlock Holmes – ft bun… aaaa….pardon, mi l-a povestit cineva.

  21. Raluca Says:

    @arte
    Mai grav, prigoana bătrână a amenințat jegos, a amenințat in cel mai pur securistic, cu dosare de familie. Exact așa a spus, azi, la Ordinea Zilei: ”Să aibă grijă domnul Crin Antonescu, că am să scot eu dosarul lui de familie, să nu mai creadă lumea că e vreun sfânt”. Iar despre domnul Radu Stroe, a zis nişte mari ordinării chipurile din viaţa privată a domnului Stroe.

  22. Arte Says:

    @Raluca
    Asa e…
    Nici nu stiu ce ma enerveaza mai mult, psihopupu Basescu-Geoana, iar tupeul lui Prigoana?
    Dar cu tupeul pedelist stiam. Mai iti aduci aminte de consilierul basescian avramescu, cel care dadea vina pe Parlament pentru toate problemele? Apoi a venit corul, Macovei, si altii. Ce mai contau 5 ani de mandat mizerabil? Au inceput cu taiatul parlamentului, anti-comunism, anti-moguli (cei pe care nu-i controla), jurat pe biblie, „Sa-ti fie rusine DInu Patriciu”. Arta pura… Sau se scrie cu l?
    De la succesuri nu mai sti u sascriu 🙂

  23. han Says:

    Nu se stie ce se intampla in 3 ani, dar la urmatoarele alegeri,
    daca PNL se aliaza cu PSD la mine in colegiu cu siguranta nu mai votez PNL desi am facut-o la parlamentarele anterioare

    • mihaivoicu Says:

      Chiar daca este candidat PNL?
      Cred ca o privire pragmatica este utila. PNL singur la guvernare mai greu. Asadar trebuie gasit aliatul care sa fie dispus sa accepte masuri liberale pe care le cauta alegatorii nostri. Si, in plus, cineva care sa nu vrea sa ne faca sa disparem prin fuziune, daca se poate.

      • han Says:

        Doar daca este de la PNL si o persoana care ma convinge ca gandeste liberal, ceea ce nu prea mai sper ca exista

  24. Raluca Says:

    Domnule deputat, bineînțeles că dom’ Prigoană a crezut că loaza-i o să câștige. A fost sigur că banii (” fără număr, fără număr” ) din gunoiul sectorului Livache vor putea cumpăra voturile cetățenilor din colegiul 1.

    În orice caz, atacul jegos de azi comis de individului cu pliciul, la adresa liderilor PNL, a fost insuportabil, peste orice limită! Și, atunci când veți avea ocazia, poate ar trebui să-l taxați, să nu creadă gunoi(er)u’ că îi este permis orice, inclusiv să intre cu bocancii lui mizerabil în viața privată a unui om. Astăzi, la Ordinea Zilei, pe lângă multe alte măgării pe care le-a spus despre famiile domnilor Antonescu și Orban, și-a mai permis acest infam- în cel mai pur stil Băsescu- să batjocorească faptul că domnul Radu Stroe nu are copii: ”…om la șaijde ani nu a fost in stare să aibă un copil.” Așa ceva este inadmisibil! Atâta mizerie umană rar mi-a fost dat să văd!

  25. transildania Says:

    1. Chiar daca au fost si efecte speciale la aceste alegeri partiale cred ca aveti dreptate, scorul de 70-30% vorbeste de la sine. E o dovada ca ceea ce ati anuntat in postarea cu „orice problema poate avea o solutie” este corect. E bine ca PNL-ul sa fie pregatit pentru orice eventualitate. Ati reusit sa luati un instrument de tortura si santaj din mana adversarilor Dvs., si ati raspuns definitiv unor colegi de partid pe care nu i-ati nominalizat (si nu o voi face nici eu). Foarte bine.

    2. Cu toate acestea sunt de parere ca liberalii trebuie sa fie pentru principiul reprezentarii proportionale, singura reprezentare corecta. Si ca ar trebui sa repare din greselile actualei legi (ingradirea neconstitutionala a dreptului de a candida, votul prin corespondenta etc.). Nu in ultimul rind as dori sa va intreb daca sunteti pentru o reprezentare proportionala la nivel national. Actuala lege permite prin criterii cel putin obscure ca partidul cu cel mai mare numar de voturi la nivel national sa aiba mai putini parlamentari decat partidul al doilea clasat.

  26. atreides Says:

    O alianta cu PSD are sens doar in conditiile votului majoritar, in conditiile votului proportional ar putea fi paguboasa pentru PNL. Dar sa traim noi pana in 2012, multe se mai pot intampla pana atunci, importanta este lectia acestor alegeri si, desigur, a celor din colegiul 19, unde ii vom face praf pe pedelisti.

    • mihaivoicu Says:

      Sigur, intr-un sistem proportional trebuia sa luam cat mai multe mandate si sa facem aliante dupa alegeri. Alta strategie.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: