Cum zboara banii

N-oi fi eu mare specialist, dar inteleg perfect ca un aeroport nu este o statie de autobuz. Si nu vreau sa ma refer aici la penibilele balbaieli din cazul amenintarii cu „bomba”, in fapt un caz similar al teroristului cu cerneala sau al omului-butelie de aragaz. Nici macar un atentat ca lumea se pare ca nu stim sa facem 🙂

Cu ocazia acestei situatii jenante au iesit la iveala niste scheme care par a fi integrate perfect in sistemul romanesc de muls bani. Aeroportul Timisoara are un contract cu o comapnie aeriana care-i foloseste facilitatile iar compania respectiva vireaza catre aeroport 2 miloane de euro, contravaloarea contractului. Nu stiu daca este mult sau putin, nu cunosc tarifele specifice. In scurt timp aeroportul vireaza inapoi companiei 1,6 milioane euro sub pretextul ca aeroportul beneficiaza de reclama din partea companiei aeriene.

Ce s-a intamplat dupa aceea cu banii nu este treaba mea sa anchetez, desi ar trebui sa aflam daca este ceva in neregula. Insa este clar ca avem o problema si in acest domeniu. Aeroporturile din tara, ca si compania TAROM, trebuie sa fie firme care sa faca profit. Ele fiind de stat, au niste oameni numiti ca sefi, mai mult sau mai putin politic, si care au niste salarii. Care salarii, indiferent cat ar fi de mari sau de mici, curg linistite si nu au treaba cu performanta. Ca sa nu mai vorbim de tentatii.

De ce nu privatizam toata treaba asta? Asa ar fi logic. Sunt de acord ca putem presupune ca nu se poate face asta peste noapte. Atunci, pana ne decidem, nu este deloc interzis ca niste firme de management, eventual specializate in doemniu, sa preia administrarea contra unor costuri fixe plus cota parte din profit. Si atunci pun pariu ca nu mai zboara niciun euro catre companii care cica fac reclama.

Dar nu merge, pentru ca „omul de la partid” ar ramane pe dinafara.

Anunțuri

Etichete: , , , ,

13 răspunsuri to “Cum zboara banii”

  1. keep it simple Says:

    Pai da, dl Orban ar putea fi intrebat care-i treaba, desi dupa aia ar putea da cateva nume care au contribuit la pusculita PNL fiindca au fost numiti in functii…

    Deci, timpul trece, leafa merge, noi cu drag politicim…

  2. ion Says:

    Cu scuzele de rigoare: nu a fost niciodata ministru PNL la transporturi??? Din stiinta mea s-a intamplat sa schimbe politic directorul la TAROM chiar atunci cand compania incepuse redresarea!

    • mihaivoicu Says:

      Nu stiu cum e treaba cu redresarea, mi se pare ca n-a existat niciodata. Probabil ca toti directorii au fost numiti politic.

      • tibi Says:

        „Probabil ca toti directorii au fost numiti politic.”
        De asta puteti fi sigur.Si puteti fi sigur ca si atunci cand PNL-ul va fi la putere toti directorii vor fi numiti politic.
        Dar nu asta ar fi problema.Problema este si va fi si cand PNL-ul va avea painea si cutitul ca nici unui director nu i se vor impune criterii corecte si serioase de performanta.Criteriile vor ramane aceleasi :sa contribuie la bunastarea sefilor si a partidului.

  3. Horatiu Says:

    Ce pacat ca n-a avut Orban ideea asta cat timp a fost ministru! Am vaga impresie ca PNL a cazut in capcana demagogiei de tipul: „Ce solutii propuneti in schimb?”. Intrebarea se repeta obsesiv la mai toate talk-showrile. Unde e capcana? Pai cand aveti propuneri vi se intoarce inexorabil replica „De ce nu ati aplicat-o in mandatul dvs?”. Si din pacate raspunsul este o delimitare de guvernarea Tariceanu. Daca s-ar apropia alegerile as intelege, dar asa nu faceti decat sa dati apa la moara pedelistilor.

    • mihaivoicu Says:

      Nu toate ideile vin la timpul potrivit. Poate ca ideea me este proasta, desi nu mi se pare.

      • Horatiu Says:

        Ideea e buna. Aplicarea ei e problematica. Pai daca s-ar face licitatii pt. aeroporturi, cine le-ar castiga? Pariez pe o reorientare profesionala a „regilor asfaltului”. Nu ne-a zis Berceanu ca nu mai avem bani pentru drumuri?

      • ion Says:

        Ideea e foarte buna dar o folositi doar cand este sa atacati pe altii! Deci nu pot fi decat de acord cu Horatiu ! Iar, cel putin in domeniul aviatiei, unde am cate ceva cunostinte, s-au vehiculat de mult idei de privatizare pentru aeroporturi sau TAROM! Nu s-a dorit insa niciodata cu adevarat, inclusiv in timpul guvernarii Tariceanu ! De ce chiar nu stiu dar pot banui: sumele in discutiei sunt de zecilor de milioane si probabil nu s-au impacat toate partile care voiau o bucata de cascaval!!

    • keep it simple Says:

      N-a zis nimeni ca ideea ar fi proasta.
      Doar ca pare a avea sanse minime de aplicare oricine ar ajunge la guvernare (inclusiv PNL, din pacate).

  4. olimpiu65 Says:

    poate e bine sa-i intrebati pe ministrii(fosti) liberali cati au angajati pe alte criterii decat competenta… Orban…
    eu zic ca PNL risca mult mergand pe o delasare in materie de anticoruptie mai ales in vremurile astea. Vicepresedinte condamnat ,,suna ca dracu” , dezvaluiri in presa ca madam Gorghiu mare luptatoare anticoruptia Ridzi face afaceri cu firmele lui Videanu, documentul Curtii de Conturi cu privire la gestionarea banilor de catre ,,armeanul prost”
    mai ganditi-va! 2012 nu e departe parca dorim 30%

  5. han Says:

    Un motiv pentru a nu privatiza aeroporturi poate fi ca sunt
    importante pentru siguranta nationala. Nu multe aeroporturi in lumea asta sunt private. Bineinteles asta nu e un motiv
    pentru a nu privatiza nici unul, cu stipularea ca pot fi luate in administratie
    de catre executiv in caz de urgenta..

  6. transildania Says:

    Domnule Voicu, o invitatie la un off-topic rugbistic inainte de meciul decisiv de sambata cu Portugalia: http://transildania.wordpress.com/2010/03/19/ultimul-bilet-pentru-mondiale/

  7. eugen Says:

    In fine ce sa zic ca in Vest nebunii au mai multa responsabilitate sociala.:) si nu suna la aeroporturi ?

    Taxele sunt acelasi pentru toti dar unii sunt mai egali decat altii.
    Si regele low cost Ryan air cere si primeste discountouri masive de la aeroporturi. Si primeste via consiliile locale care sunt fericiti ca le vin oamenii in oras mai maninca ceva, mai cumpara un suvenir kitsch mai dorm la hotel. Aeroporturile mici merg pe peirdere sau profit zero dar orasul cistiga.
    Prostia la noi este ca aeroporturile nu tin de oras si de nenea Berceanu. Si pe nenea Berceanu stim ce-l intereseaza nu ?. 🙂

    Blamati birocratia. Nu aveau oamenii dispozitii legale pentru discountouri asa ca au mers direct pe mita :).

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: