Funeriu si foamea

Astazi la Senat, cu forte proaspete, vom prezenta motiunea referitoare la situatia, foarte apropiata de colaps, din sistemul romanesc de educatie.

Dispretul guvernantilor fata de educatie si fata de toti cei care sunt parte a sistemului – profesori, elevi, parinti, universitati – poate fi sintetizat prin sfidatoarea intrebare a ministrului Funeriu : „Cunoasteti in Romania un profesor care moare de foame?”

Acesta este standardul fixat de guvern pentru profesorii din Romania. In timp ce clientela prospera prin agentii si companii, in timp ce se creaza posturi cu dedicatie in Uruguay, in timp ce, inclusiv sau mai ales in educatie, politizarea merge ceas, profesorii trebuie sa zica multumesc daca nu mor de foame. Este un pas cam mare inapoi de la angajamentele mincinoase din 2008 cu privire la aplicarea retroactiva (!) a aberantei decizii de crestere cu 50% a salariilor profesorilor. Sute si mii de dascali pot demonstra, cu fluturasul de salariu, ca primesc cu pana la 30% mai putini bani decat acum cateva luni. Si asta nu-i nimc, pentru ca unor alte mii li se pregateste lovitura decisiva. Concedierea.

Autonomia universitara urmeaza sa devina precum muflonul. Pe cale de disparitie. Un consiliu controlat majoritar de minister urmeaza, conform proiectului noii legi a educatiei, sa numeasca rectorii. Tintele sunt politice, cativa rectori avand neobrazarea sa sustina opozitia, unii dintre ei fiind chiar parlamentari PNL si PSD.

Invatamantul rural, mijloc esential pentru a asigura o oarece egalitate de sanse, nu mai beneficiaza aproape deloc de fonduri pentru investitii. Putinii bani sunt dirijati exclusiv pe criterii politice, marea majoritate insa ofteaza la amintirea investitiilor facute in timpul mandatului lui Cristi Adomnitei, despre care se poate spune orice, numai ca nu s-a preocupat de reabilitari si renovari de scoli nu. Le-am spus celor de la PD, care acuzau celebra deschidere a 4000 de santiere, ca nu vor fi in stare in 4 ani sa zugraveasca ce am construit noi intr-un an si jumatate.

Motiunea fiind la Senat nu voi putea participa. As fi fost curios sa-l vad pe senatorul Berca in penibila situatie de a-si retrage semanatura de pe textul motiunii. Pe unii dintre parlamentarii plecati de la PNL ii ignor, pe unii ii dispretuiesc, pe altii ii regret. Berca a inceput sa ma enerveze, ceea ce se intampla destul de rar. Prea ne-a tinut astazi, pe toate televizoarele, cursuri de victimizare. De aceea voi urmari cu satisfactie cum va trebui sa retracteze si sa coafeze toate atacurile din ultimul an la adresa guvernului Boc, inclusiv situatia cu semnatura.

Etichete: , , , , , , , ,

37 răspunsuri to “Funeriu si foamea”

  1. Starea NATIUNII Says:

    Un filmulet care merita vizionat: http://www.youtube.com/watch?v=I7ouKGjdgb8

  2. ela Says:

    FOARTE GRAITOARE sunt vorbele astea:

    „….prin sfidatoarea intrebare a ministrului Funeriu : „Cunoasteti in Romania un profesor care moare de foame?”

    Acesta este standardul fixat de guvern pentru profesorii din Romania. In timp ce clientela prospera prin agentii si companii, in timp ce se creaza posturi cu dedicatie in Uruguay, in timp ce, inclusiv sau mai ales in educatie, politizarea merge ceas, profesorii trebuie sa zica multumesc daca nu mor de foame. ”
    ………………………………………………………………………….

    mihaivoicu 🙂
    iti amintesti ca te intrebam, ma intrebam daca v-a ramane asa pana sa …sfarsitul lumii …era cu referire la faptul ca si daca acesti portocalii vor diparea in negura aceea unde le este locul…..ma intrebam daca va mai reveni vreodata totul sau macar 1/2 la normal ?
    Astia isi pun o amprenta distructiva pe fatza romanului …incat …niciodata nu se va mai lua, distrugerea pe care o fac este atat de mare incat nu va mai fi cale de revenire la normalitate, din pacate.

  3. keep it simple Says:

    Mihai,

    Doar doua remarci scurte:
    1. Nu PD zugraveste si nu PNL a construit. PNL a alocat din veniturile bugetare, adica din banii pe care eu alaturi de alti (putini) contribuabili ii muncim, iar PD gestioneaza in prezent acei bani asa cum se pricepe (adica prost).
    2. E bine si sa critici (nu a zis nimeni sa nu criticati), dar in prezent nu vad nimic din partea PNL in afara de critica. Ceva constructiv se intampla in partidul asta? Daca se intampla, poti sa ne spui si noua ?(ca suntem curiosi din fire, de-aia nu suntem socialisti).

    O zi buna,

    • adrian Says:

      Doream sa intreb si eu chestia de la punctul 2 … Inteleg ca la comisia de educatie din cadrul PNL activeaza dl Jicman, fostcandidat pentru deputatie. Pentru ca in legatura cu subiectul educatie am schimbat oarece opinii cu domnia sa ii mai vizitez blogul din cand in cand in speranta ca pot afla un comentariu legat de sperantele ce ar putea veni dinspre PNL pe acest subiect.
      Poate parea legitima aceasta asteptare a mea ? … Cred ca da. Totusi pe acest blog in ultimele saptamani aflu despre iepuras floricele si Hristos …

      Asadar cine se ocupa in PNL de chestiunea legii invatamantului si cum faceti sa implicati si oamenii care asteapta ceva de la acest partid? Si nu ma refer aici la aparitii TV ale domnului Marga pentru ca astfel de aparitii nu pot decat sa lanseze cateva enunturi care acopera, puse cap la cap, maxim 15 minute de discurs politic(ianism).

    • ela Says:

      la pct 2…
      zi concret, ce ar trebui sa faca PNL.. da un exemplu…orice ar face in fata PD-ISTILOR nimic nu conteaza, numai ei conteaza,. credeti ca mai conteaza vreo initiativa a cuiva in afara de a lor (pd), voi chiar nu intelegeti ca pd-istii blocheaza orice , orice initiativa buna, concreta, ce naiba vorbim vorbe?

      • Jimmy Says:

        Asta nu înseamnă că trebuie să ne resemnăm. Rezistența este soluția. Așa cum putem, dar tenace și cu perseverență.

      • mihaivoicu Says:

        @keep – sigur ca se citeste cum spui, ca daor nu zidea Adomnitei personal. Dar deciziile administrative si politice s-au luat in asa fel incat scolile din mediul rural au beneficiat de investitii si, contrar criticilor lui Boc, eu cred ca a fost bine asa.
        @adrian – textul motiunii a fost redactat de Marga, au fost implicati si alti colegi – Cristi Adomnitei, Alina Gorghiu, Robu de la Timisoara. Acesta este nucleul care coordoneaza partea de educatie in PNL

    • Alin B m.PNLsect6 Says:

      „Critică constructivă”!? DEMISIA!
      Daţi-vă demisia, avem nevoie repede de încă o „coincidenţă”, să guverneze PNL şi (ca să vezi dom-le, coincidenţă) SĂ IEŞIM REPEDE DIN GROAPĂ şi să creştem
      Alin
      PS. Domnu ” keep it simple ” zi şi matale d-al cui eşti, domnu. Dacă eşti ca mine ŞI SCRII CE GÂNDEŞTI CU PROPRIUL ORGAN adicătelea eşti – ca mine – de-al nimănui, atunci sunt dator cu o erată.
      ERATĂ: replica de mai sus trebuie citită astfel:
      „Critică constructivă”!? Nu de critică constructivă e nevoie, ci de PROIECTE ALTERNATIVE, cu totul, pentru că n-are rost să-ţi consumi resursele ca să îndrepţi „Legea anti-educaţiei”
      Şi scuze, la început şi mie mi-a fost frică să mă identific, DAR AM FĂCUT-O

  4. vali plesca Says:

    d-le voicu, referitor la invatamant, nu exista politicieni nevinovati. pedeleii sunt vinovatii de acum, asa cum pesedeii sunt cei de ieri, iar peneleii cei de alaltaieri.

    • Jimmy Says:

      Ce ușor este să-i bagi pe toți într-o oală! Domnul Marga s-a achitat cu onoare de mandatul dânsului. Domnul Adomniței a făcut și el ceva, nu tot ceea ce trebuia, dar lucrurile trainice se fac în timp, nu după o noapte.

      • vali plesca Says:

        daca vrei, pot face si clasamente ale vinovatiei. adomnitei este, alaturi de hardau, cel mai prost ministru al educatiei in perioada postdecembrista, prostia lui nefiind egalata decat de totala lipsa de viziune si de totalul paralelism cu problemele educatiei. sa nu-mi vii, te rog, cu fantasticele investitii din vremea lui. dincolo de faptul ca nu au fost decat niste batai de joc la adresa banului public, nu au fost decat niste populisme ieftine. despre marga e alta poveste. a fost ministru intr-o perioada eroica, am putea zice, pe vremurile cand romanika, in mostenirea lui vacaroiu, putea sa intre in incapacitate de plata pentru o datorie de 2 miliarde de dolari. el e problema acum. nimeni nu-i neaga (ma rog, nu eu) valoarea academica, dar setea lui de marire e prea mare. a facut si face toate tertipurile posibile sa fie etern rector, iar asta nu face decat submineze autoritatea oricarui demers initiat de el.
        ps. intr-o forma putin diferita „lucrurile trainice se fac în timp” a fost sloganul de campanie al pesedistului nichita la primaria iasului. daca treci prin iasi, iti vei da seama ca o remarca de genul asta nu e decat o scuza ieftina pentru incompetenta si ineficienta.

      • Jimmy Says:

        Vali îmi pare rău, că ai asemenea păreri.

        Nu știam de sloganul lui nichita, asta nu înseamnă că afirmația mea nu este adevărată.

      • vali plesca Says:

        jimmy, imi pare rau ca te dezamagesc, dar opiniile mele despre politicienii romani posdecembristi, indiferent de perioada, partid sau specializari cam asa sunt. iar despre adomnitei, sa fim seriosi, nu a fost nici macar cineva care sa conteze. fenechiu a vrut ca purtatorul lui de hartii sa ajunga ministru si asta s-a intamplat. faptul ca educatia nu a progresat in perioada cea mai fasta a ultimilor 200 de ani (nu glumesc) se datoreaza lui tariceanu in primul rand si lui basescu in al doilea rand. iar ei vor ramane in istorie nu ca presedintele si premierul care au bagat romania in clubul select al ue, asa cum ar vrea ei sa ramana, ci ca oamenii care au facut ca romania sa nu-si mai permita sa-si educe copiii.

    • mihaivoicu Says:

      Nu sustine nimeni ca mandatul ministrilor PNL a fost perfect. Remarcati va rog insa pozitia sindicatelor, de exemplu, care au remarcat public faptul ca in timpul mandatului lui Adomnitei a existat un dialog si o colaborare cu beneficiarii si actorii sistemului educational.

      • vali plesca Says:

        dialog? sa fim seriosi.”Dezbaterile publice organizate in aceasta perioada pe marginea pachetului de legi ale educatiei nu vor modifica principiile acestora, ci doar formularile pe care le contin”. citatul nu e din funeriu, ci din adomnitei

  5. Bibliotecaru Says:

    @ Mihai Voicu
    Nu uitaţi, pentru ca impactul să fie cel dorit, specificaţi care este soluţia PNL pentru acestă problemă. Sigur că da, scăderea salariilor este o problemă sindicală, politica însă trebuie, atunci când contestă o atitudine politică, să ofere şi soluţii politice.

    Mai ţineţi minte când doamna Andronescu, şi alţi domni şi doamne, spuneau că din netrucarea licitaţiilor pentru autostrăzi se pot strânge bani pentru mărirea salariilor profesorilor… şi atunci Guvernul era condus de domnul Tăriceanu. Nu faceţi şi dumneavoastră acelaşi lucru acum. Dacă exprimaţi o critică asupra domnului Funeriu, asupra legii educaţiei pe care a pus-o în discuţie, asupra soluţiilor de management politic luate în Ministerul Educaţiei, oferiţi şi soluţia corectă a partidului din care faceţi parte sau soluţia dumneavoastră personală.

    Românii nu sunt nici mai bogaţi şi nici mai săraci cu o moţiune împotriva unui ministru al României, construcţia unei soluţii viabile poate „îmbogăţi” însă societatea românească. Eu vă aştept cu soluţia viabilă de reparare a stricăciunii provocate de ministrul Funeriu.

    • vali plesca Says:

      solutia e simpla, acum ca si atunci: 6% din pib pentru educatie. daca tariceanu nu dadea 500 de milioane de euro pentru salarii (caci da, asta e suma care ar fi bagat tara in faliment), isi permitea totusi sa se laude cu o executie bugetara pentru educatie de 3,8% din pib, adica sa ia de la invatamant 3,5 miliarde euro. acum, apare urmatoarea problema: daca pentru actualul nivel al salariilor consumi vreo 1,3 miliarde euro, investitii nu ai in educatie, iar alte cheltuieli nu pot depasi alte 2 miliarde euro, ce face guvernul boc cu restul de bani, pana la 8,6 milarde, ai invatamantului? un raspuns l-am aflat zilele trecute: 300 milioane euro subventii pentru regia autonoma a huilei. noroc bun. noroc ca nu doare…
      ps. licitatii la autostrazi? ce-s alea? alea in care firma cere 2 miliarde, statul da 6 si nu se face nimic?

      • Bibliotecaru Says:

        Dacă cineva vă va spune că 6% din PIB este Soluţia, să nu-l credeţi. În primul rând, PIB-ul este în continuă scădere şi atunci şi cei 6% scad dramatic. Pe de altă parte, legea educaţiei nu prea are de-a face cu cei 6% din PIB…

        Venituri alocate de la bugetul de stat (mii lei).

        2008 (realizat) -> 8.830.133
        2009 (execuţie preliminară) -> 6.553.713
        2010 (propunere) -> 6.030.505

        Este evident că există un salt important între 2008 şi 2009-2010. Nu am datele PIB-ului pentru ultimii doi ani ca să pot face o comparaţie ca procent, este însă evident că există o scădere ca procent din PIB. Dar nici chiar aşa.

        Problema cea mai importantă însă, domnule Vali Pleşca, este că PIB-ul nu reprezintă şi venit bugetar, este doar o estimare pe baza căruia se estimează venitul bugetar, pe principiul că cheltuielile sunt mai uşor de determinat pentru o economie decât economia însăşi, dar fiind că economia este prea dinamică şi are prea multe variabile. Din păcate o mare parte a veniturilor bugetare se stabilesc pe seama deficitului bugetar, adică prin împrumuturi.

        Când PIB-ul este în creştere, nu numai că nu este o problemă a stabilităţii acelor procente din PIB alocate, dar, PIB-ul crescând, în valoare absolută sumele cresc. Când PIB-ul scade, există anumite cheltuieli fixe ce nu pot fi reduse. Astfel „anumite” domenii vor creşte ca procent de PIB pentru că sumele trebuie să rămână fixe şi procentul iniţial nu mai ajunge, luând bani din alte sectoare, care şi aşa au de suferit din scăderea PIB-ului.

        Chestiunea „ciudată” este nu în respectarea procentelor din PIB ci în soluţiile adoptate pe timp de criză. Soluţia de stânga este strângerea curelei, peste tot, cumpătarea, economia, luarea de la cei cu venituri mai mari pentru a da celor cu venituri mai mici… Dreapta însă nu ar trebui să gândească tot aşa. Dimpotrivă, dreapta ar trebui să gândească la consumul accelerat de resursă, la creşterea accelerată a producţiei şi comerţului şi serviciilor, creşterea economică conducând la stabilitatea PIB pe seama consumului accelerat de resursă.

        Problema este că actualul Guvern are o reacţie de-a dreptul socialistă, scade salariile, scade pensiile, scade angajaţii „la stat”, nu mai face investiţii… îmi aminteşte de România Socialistă în efortul plătirii datoriei… pe de altă parte şi datoriile cresc accelerat, o a doua problemă.

        Dincolo de această discuţie relativă la PIB şi 6% din PIB, legea educaţiei are rolul de a defini ce se înţelege prin educaţie şi modalitatea de a face educaţiei. Apare încă o contradicţie, pentru că rolul educaţiei creşte (apar, de exemplu, deja soluţii de 13 ani obligatorii) în condiţiile în care sumele pentru educaţie scad.
        O ţară care este nevoită să scadă sumele alocatei educaţiei, este nevoită să scadă calitatea educaţiei. Dat fiind că sumele au scăzut cu 25%, ar fi trebuit ca educaţia obligatoriei să fi scăzut la 8 clase.

        În sfârşit, domnule Vali Pleşca, pentru a da cei 6% pentru educaţie, de unde propuneţi să se ia diferenţa de bani, cei 2,2%, de la ce minister?

      • vali plesca Says:

        da, sunt de acord ca „legarea” bugetului invatamantului de un anume procent din pib nu e solutia cea mai buna. as vrea insa sa vad ca nu e buna dupa ce se aplica aceasta prevedere: 6% din pib pentru educatie, si dupa aia mai vorbim. aici e vorba de prioritati. invatamantul nu a fost niciodata asa ceva, dovada ca ministrii educatiei, buni, rai, rectori sau ingineri, cercetatori sau habarnisti au fost si sunt nuli ca oameni politici, deci sunt fara influenta. poate ca va soca pre multi dar imi asum urmatoarea afirmatie: cel mai bun ministru actual al educatiei ar fi elena udrea, pentru ca are influenta. evident ca educatia nu o intereseaza, asa cum nu a interesat niciodata pe vreun om politic cu greutate.
        de unde 6%? sa fim seriosi, bugetul romaniei e o sita din care se scurg banii intr-o veselie. cred ca as putea scrie o carte doar notand informatiile zilnice despre banii publici furati sau gestionati prosteste. tema la zi, de exemplu, e cnadr

    • Jimmy Says:

      Corect, bibliotecarule!

      • mihaivoicu Says:

        Aparent, in legatura cu bugetul, ar putea sa para ca sunt suficiente fonduri alocate. Specialistii remarca insa ca la capitolul venituri proprii sumele sunt super-umflate, astfel incat nu se vor realiza.

  6. Daniel Mălăelea Says:

    Si pe mine m-a dezamagit Berca. Imi placea. Avea discurs, era bataios. Dar ce folos daca nu are caracter.

  7. Jimmy Says:

    @ Starea națiunii

    Inspirat răspuns la articolul domnului Mihai Voicu! Atunci când nedreptatea se răspândește în toată societatea, unii -dintre noi- se vor ridica, unii -dintre noi- se vor sacrifica, liniștea apăsătoare ne va cuprinde, dar … așa cum ploaia spală mizeria, astfel rezistența noastră, a celor mulți și nedreptățiți, ne va elibera de pleașca portocalie.

  8. Jimmy Says:

    @ ela

    Întradevăr, cutremurător este că sunt din ce în ce mai mulți, și fac pui cu nemiluita.

  9. Jimmy Says:

    @ keep it simple

    Nu fi răutăcios! Dacă dorești să fii informat, fă-o din mai multe surse. Cred că datele existente, pot să-ți demonstreze, că guvernarea PNL a fost cea mai benefică, și înainte de cel de-al doilea război mondial, dar și-n perioada 2005 – 2008. Avem cele mai bune rezultate! Datele nu mint,

    • keep it simple Says:

      Nu-s rautacios deloc.

      Guvernarea 2005-2008 a beneficiat de efectele economice pozitive ale aplicarii cotei unice de impozitare.

      Din pacate s-au ratat multe alte obiective ce puteau fi atinse cu usurinta.

      Eu astept lucruri concrete de la PNL, proiecte pe care le-am mentionat explicit in cele cateva (putine) postari pe care le-am avut pe blogul asta.
      Le poti gasi usor si le poti citi (remarca asta fiind valabila si pentru ela).

      Problema nu este ca n-as fi informat, ci ca sunt foarte informat. Extrem de informat. Si cu cat sunt mai informat cu atat sunt mai ingrozit de starea de sictir generalizat din PNL.
      Pregatirea pentru intrarea la putere (in orice fel s-ar produce) nu se poate face decat prin exercitiul programarii guvernarii viitoare. Ori aici – nimic, tufa de Venetia, asta e problema.

  10. Jimmy Says:

    @ Adrian

    Moțiunea de astăzi este una dintre cele mai documentate, fiind redactată de domnul Marga. Citește-o și te vei convinge.

    • adrian Says:

      @jimmy, n-am nicio indoiala ca e documentata find redactata de dl. Marga. Problema pe care o puneam era alta. Ma interesa daca redactarea emana de la domnul Marga din cabinet sau daca subiectul are o viziune mai larga a partidului in ansamblul sau. Asta presupune ca respectiva comisie de specialitate a PNL stabileste o linie clara in urma unor dezbateri interne mai largi, dincolo de limitele cabinetului dlui Marga, iar membrii PNL au cunostinta despre ce vrea organizatia lor politica. De aceea spuneam de dl. Jicman, care are atributii interne pe aceasta linie. In loc sa caute sa atraga dezbateri pe tema asta domnia sa face „poezele”. Asta era problema mea si nu alta …

      Cine stie, poate dl Berca dorea sa aiba discutii politice pe teme de genul acesta si nu gasea unde sa se exprime (?!) sau chiar nu-l lua nimeni in seama daca se exprima (?!). Trebuie sa recunosc ca domnia sa m-a pacalit caci il credeam un personaj mai vertical; daca avea astfel de probleme trebuia sa le faca publice prin semnale care sa avertizeze ca nu doreste sa plece dar ca o va face daca in limitele statutului nu-si mai gaseste locul in partid. „Parerea mea”! (de simpatizant si nu de membru)

  11. Jimmy Says:

    Îngrijorarea mea este mai mare, căci dacă trece această lege a educației se deschid căile pentru fraudarea alegerilor (secțiile de vot sunt,în majoritate, în școli, unde Directori sunt cei din PD) și cea de îndoctrinare a tineretului, astfel încât să nu existe rezistență la prostie, în viitor.

  12. han Says:

    Am citit motiunea, ma intrebam daca exista vreo propunere constructiva in ea .. din pacate nu exista nimic in sensul asta. Pacat, ati fi avut o sansa sa propuneti ceva

    • Jimmy Says:

      Moțiunea atrage atenția asupra unor pericole, propunerea noastră probabil o s-o identificați separat de această moțiune.

      • han Says:

        Sper, propunerile astea mereu trebuie sa apara mai tarziu si nu mai apar deloc 😦

  13. octaaa Says:

    Problema din invatamant este mult mai grava decat pare.

    La ce ma refer ?

    Stim cu totii ca firmele private serioase(adica cele care tin in spate economia) nu angajeaza pe nimeni din prima. Se fac training-uri. Si ma intreb(retoric) de ce?
    Adica firmele astea private platesc taxe la stat. Si de ce le platesc? Pentur ca statul sa le pregateasca viitoarea forta de munca. Viitoarele resurse umane, adica, in termeni economici – factorul de productie munca.

    Si de ce, dupa 12 ani de invataman preuniversitar si inca 4(sau chiar 6 cu master cu tot) se mai fac training-uri? Adica dupa 18 ani de invataman(pe bani publici) firmele private sunt nevoite sa ii mai si invete pe acesti tineri ?
    Asta este groaznic…

    Reforma in invatmant nu inseamna doar sa schimbi trimestrele cu semestrele, examenul de admitere la facultate cu intrari pe baza de dosar, nu doar calificative in loc de note. Nu doar mariri de salarii in sistemul de invatamant. Cand ei nu sunt capabili sa scoata absolveni bine pregatiti.

    Aici trebuie sa se gandeasca ministri si sa gaseasca solutiile. Pentru ca banii publici da, sunt ai guvernului, dar vin din taxele firmelor private.

    Ori asta e marea problema a sistemului de invatamant romanesc. Iar aici vinovat nu este doar Funeriu, ci mai toti ministri ultimelor … cateva zeci de ani.

  14. pesimistuliberal Says:

    Dl. Voicu,
    Marea problema a celor 2 „popoare „(liberal si social democrat) este ca daca mai continua scursura asta de parlamentari spre pd nu o sa mai avem electorat peste 2 ani. Hai, ca noi astia mai varstnici ne mentinem optiunile, dar ce ne facem cu tinerii? Noi ce sfaturi utile le mai dam in viata? Pentru ca sa stiti ,ei ne respecta si au mare incredere in noi, dar la un moment dat o sa ne ia de fraieri. Auzeam aseara pe penibilul de Berca ( scuze cacofonia) ca in ’89 era absolvent de liceu si candida la facultate. Pe sticla parea mai matur, dar aseara mi-am dat seama ca e un nimeni. Si chiar imi parea un tip serios! ( Dom’ne, fost Secretar general al Guvernului! Dar , ma intreb, Dl Tariceanu, nu l’o fi citit in 2 ani? Sau era agent secret de’a lu’ Basescu, asa cum a dat la un moment dat de inteles ca s’ar putea sa devina si la pd. Eu zic sa nu’l mai primiti inapoi.

  15. Alin B m.PNLsect6 Says:

    Tare aş vrea să vorbim despre educaţie … într-un cadru mai stabil, pe termen ceva mai lung (3-4 ani) ŞI ABIA DUPĂ ACEEA să zăpăcim sistemul naţional de formare a resurselor umane…
    Pe când om vedea pe site-ul PNL ceva de genul acesta??…
    Alin

    PS: de ce nu se concentrează PNL asupra a 4-5 teme majore pe termen lung, începând cu o primă perioadă de 2-4 ani? (cum ar fi „Constituţia”, „Corupţia”, „Fiscalitatea”, „Educaţia”, „Avantaje competitive”)? De ce subestimaţi DEZBATEREA PUBLICĂ DESCHISĂ???

  16. pesimistuliberal Says:

    As dori sa fac o precizare in legatura cu invatamantul de stat. Invatamantul de stat nu trebuie sa se ocupe cu facerea meseriasilor. Invatamantul de stat trebuie sa ofere educatie generala si de specialitate. Chiar si institutiile private trebuie sa ofere acest lucru. Invatamantul preuniversitar trebuie sa ofere un orizont larg de cultura si deprinderi de a invata permanent. Invatamantul universitar( de stat si particular) trebuie sa ofere orientarea profesionala generala. Meseriasii (de indiferent de ce nivel), trebuie organizat de organizatiile profesionale ( care din pacate nu exista!). E o tampenie sa-ti imaginezi ca o scoala de stat iti formeaza meseriasi. Meseriasii se formeaza in scoli profesionale de diferite nivele, patronate ( dar si cu subventii de la stat) de: ex. ( Uniunea Inginerilor de Constructii, Comisia Nationala A Inginerilor Electrici, Mecanici, Chimici, Biologi etc, care trebuie sa elaboreze o programa logica de la simplul meserias executant pana la PhD in domeniu). Cred ca nici-un ministru al educatiei nu a inteles acest lucru si de aceea e tinta mistourilor societatii romanesti. Le place functia dar habar n-au cu ce se mananca rangul aceata. Spiru Haret de ce a fost ministru in cateva guverne? Pentru ca a stiut ce vrea si ce-a facut nici guvernele comuniste n-au schimbat.

  17. pesimistuliberal Says:

    Rectific: singurul ministru care nu si-a dat aere de filozof in educatie a fost Adomnitei. Parea el la Tv mai fraier( sigur ca a avut datorita stim noi cui o presa devaforabila), dar omul chiar si-a indeplinit menirea timp 1,5 ani: a investit in scoli, le-a dotat, a marit salariile la profesori, si daca ii mai iesea si schema cu calculatoarele chiar ca intra in istorie ca Spiru Haret. Are la activ si un proiect de Lege a Educatiei, nu scris de el ci de profesionisti, dar sub girul lui. Alaturi de Marga este un ministru relevant. Daca va mai aduceti aminte nici Marga n-a facut filozofia chibritului, el chiar a manageriat cateva chestii importante in scurtul mandat pe care l-a avut. Si daca mi-aduc aminte cred ca si batranul Maior a mai rezolvat cate ceva ( ca sa fiu impartia!).

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: