Turcul plateste, dar cine a primit?

Marea majoritate a protestelor sindicale au devenit oarecum standard, sindicalistii cerand salarii mai mari iar reprezentantii guvernului refuzandu-i, justificand refuzul cu lipsa de fonduri.

Am remarcat totusi doua situatii in care au aparut si elemente in plus. Mai intai, cronologic vorbind, a fost protestul sindicalistilor de la Metrorex. Da, sigur, usor de acuzat prin faptul ca liderul sindicatului este un fost senator PSD. Am remarcat insa ca, alaturi de revendicarile obisnuite, acestia au readus in atentia opiniei publice contractul de intretinere pe care regia il are cu o companie franceza si care, afirma sindicalistii, inghite exagerat de multi bani, mult mai multi decat ar fi un pret firesc dat de piata libera. Se poate raspunde ca nu sunt dovezi, desigur.

Si apoi a fost protestul „spontan” al celor de la RATB. O actiune nu foarte populara in randul bucurestenilor, mai ales dupa ce acestia au aflat care este salariul mediu al celor care lucreaza in regia de transport. Insa, la fel ca si cei de la metrou, acestia au invocat si contractele de achizitii de mijloace de transport si piese de schimb extrem de incarcate.

La doar cateva zile dupa inchiderea actiunii, printr-o coincidenta care, sunt sigur, sta in gatul unora, a izbucnit scandalul Daimler. Compania germana este acuzata de autoritatile americane ca a dat mita, dintr-o banca turceasca, niste zeci de milioane de dolari in 22 de tari pentru achizitia de autobuze si alte mijloace de transport. Pe lista, alaturi de Coreea de Nord, Libia si Yemen, se afla si Romania. Va rog sa remarcati faptul ca Daimler si-a recunoscut vina si a acceptat sa plateasca amenzi de vreo 180 de milioane de dolari pentru a inchide ancheta.

Poate ca inchid ei ancheta comerciala a americanilor, dar la noi nicio reactie? Pentru ca, in cazul Romaniei, se face referire la cele 500 de autobuze achizitionate de Primaria Bucuresti in timpul mandatului lui Adriean Videanu. Atunci cand am achizitionat niste autobuze foarte scumpe, fara aer conditionat, platind apoi inca niste milioane bune pentru a cumpara separat instalatiile lipsa.

Adica mituitorul si-a recunoscut fapta insa noi ne facem ca mita s-a evaporat.

Anunțuri

Etichete: , , , , , , ,

18 răspunsuri to “Turcul plateste, dar cine a primit?”

  1. Alin B m.PNLsect.6 Says:

    80 milioane 1 km de autostradă !!!!!!!!!!!!!!??????
    Ce „spun românii” despre asta? „Votul românilor” este temeiul obrăzniciei sau lipsa „consultării românilor” prin referendum?
    NU CĂ AR FI NECESAR … poate DOAR PENTRU EI, CĂ NU ŞTIE DINTRE ATÂTEA SUCCESURI SĂ-ŞI VADĂ „MICILE” ERORI
    80 milioane!!!!!!!!!!!!!!???????????
    Dacă mai au tupeul să zică „despre … românii au decis” le-ar trebui şi un referendum despre … preţul maxim al 1 km. Sau o lege a protejării denunţului…
    80 milioane 1 km de autostradă????!!!!!!!!!!!!!
    Nu ziceţi că „e veche” pentru că nu o să fie niciodată.
    Oare cât se poate întinde până plezneşte?
    Alin

  2. Catalin Ene Says:

    Pai pe la noi cam asa stau lucrurile mita se evaporeaza.Exista fenomene ciudate in „Romanica” de cand cu flacara violet care a rasturnat spectaculos rezultatul alegerilor de anu’ trecut.Pe mine unul deja nu ma mai mira nimic,totul mi se pare deja ceva normal pe la noi in Romania.

  3. octaaa Says:

    Domnule Voicu – eu sunt LIBERAL. Nu atat PNL-ist; cat LIBERAL.

    Sa vedem cum stau lucrurile.
    Nenii astia de la Metrorex sau de la RATB au niste salarii destul de frumusele…demne de invidiat de catre cei mai multi calatori cu metroul sau cu autobuzul. Stiti cat are o tanti care vinde cartele ? Are nu mai putin de 18 milioane(1.800 de LEI). Imi puteti da si mie, macar un singur exemplu din mediul privat in care un vanzator castga atat de multi bani? Eu m-am gandit si nu am putut gasi.

    O alta problema. Acesti neni care fac greve nu pot fi pusi la punct in nici un fel? Adica daca au ei chef ies in strada zilnic si astfel bucuresteanul nu mai are mijloace de transport in comun ? Mijloace de transport in comun public, cumparate din bani publici…adica tocmai din banii pe care cetatenii ii platesc ca taze si impozite catre bugetele statului.
    Ca LIBERAL nu pot gandi decat asa : Daca nenii respectivi ies in strada si nu le convine – sa plece. Sau daca nu pleaca ei de buna voie – ii dam noi afara. Sunt atatia someri care au carnet de conducere pentru autobuz. Someri care s-ar multumi si cu salariu pe jumate fata de cat au actualii. Someri care nu cred ca ar mai iesi in strada.

    Dreapta inseamna capitalism.

    • mihaivoicu Says:

      Si eu am aceeasi opinie cu privire la solicitarile de marire de salarii de la ratb. Ma refeream insa la contractele bizare ale celor doua regii, sunt doua teme diferite.

  4. sabina Says:

    Stimate dle Voicu, va face PNL ceva pentru a se afla cine a incasat spaga de la Daimler? Ce demersuri trebuie efectuate pentru a se depista traseul banilor? Poate chiar de la „furnizor”. Sigur, articolul pe blog este foarte bun. CE URMEAZA?

  5. vali plesca Says:

    adevarul incomplet e o minciuna. lista completa de orase unde mercedes e banuita ca a mituit oficiali cuprinde orasele Bucuresti, Timisoara, Craiova, Brasov, Oradea, Bacau, Tg. Mures, Baia Mare, Targoviste si Zalau.

    • mihaivoicu Says:

      Multumesc. Eu stiam de Bucuresti, Timisoara si Brasov, dar stiu ca in afara de Bucuresti este vorba de cate 10-20 de autobuze

    • Jimmy Says:

      Oriunde ar fi, dacă au luat șpagă, trebuie să plătească prin sentințe judecătorești. Oare, va plăti cineva? În nici un caz domnul Videanu sau Scripcaru, sunt imuni la pedepse judecătorești. Uitați-vă ce se întâmplă în țara noastră, în zilele acestea: răzbunare pe adversarii politici.

  6. Bibliotecaru Says:

    @ Mihai Voicu
    Sunteţi sigur că este vorba despre acele autobuze? Nu am mai urmărit subiectul, dar la început lumea a ţintit spre autobuze doar pentru că valorau mult. Sunt şi alte instituţii care au achiziţionat autovehicule marca Mercedes…

  7. luc Says:

    Pai nu e clar,dle Voicu,ce trebuie facut?Puneti de o noua comisie parlamentara.Nu v-ati specializat dvs,liberalii si pesedistii,in comisii parlamentare de investigare a contractelor de achizitii incheiate de dusmanii dvs ireductibili,pedelistii?Vezi scena Mmei Ridzi,publicitatea la „land of choice”a Mmei Udrea,unde ati fost atat de scrupulosi incat ati operat si incadrarile in articole juridice.Ma gandesc ca un bun presedinte de comisie anti-Videanu,cu Daimler-ele lui cu tot,ar putea fi dl Orban,caci se pricepe la transporturi.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: