Final asteptat dar consecinte importante

Agitați fiind cu dezastrul din România, sigur că nu ne-am preocupat prea mult de alegerile din Marea Britanie. Merită totuși câteva rânduri, mai ales datorită sistemului electoral și posibilității ca România să treacă la un sistem de vot pe care britanicii, în imensa lor majoritate, vor să-l schimbe.

Rezultatul final a fost, în ansamblu, unul așteptat. Un parlament în care conservatorii au cele mai multe mandate, dar fără a avea majoritate. Lecția numărul 1 – un sistem majoritar nu produce neapărat o majoritate stabilă care să excludă coalițiile.

Liberalii au foat din nou victima sistemului electoral. Cu 22% din voturi au obținut doar 8.7% din locuri, proporție care nu prea sună a democrație, respectarea voinței electoratului sau reprezentarea cetățenilor în legislativ. Trebuie însă, pe de altă parte, să admitem că liberalii nu au performat atât de bine pe cât puteau sau pe cât era de așteptat, obținând 7-8 procente sub scorul indicat de sondajele de opinie realizate cu câteva zile înainte de vot.

Chiar și așa, liderul liberal Nick Clegg este omul politic al momentului. Întreaga atențe este concentrată asupra sa, pentru că cele 57 de mandate liberale vor decide majoritatea. Actualul prim ministru, Gordon Brown, pare însă a fi ieșit din joc. În mod tradițional liberalii ar fi mai aproape de laburiști, însă în acest moment nu-și pot permite să susțină un guvern nepopular și un prim ministru care, în opinia a 62% din populație, trebuie sa-și dea demisia.

Negocierile liberal-conservatoare au început din noaptea alegerilor și se așteaptă a fi finalizate luni. Bineînțeles că acestea, spre deosebire de modelul românesc, nu sunt concentrate pe funcții, liberalii putând obține 4-5 posturi în guvern însă insistând pe câteva chestiuni-cheie pentru ei. Negocierile se fac și cu ochii la bursă, analiștii avertizând că piețele vor reacționa negativ dacă luni nu se ajunge la un acord.

Miza negocierilor pentru liberali este introducerea unui sistem proporțional de vot, propunere susșinută, conform sondajelor, de peste 60% dintre cetățenii britanici. Conservatorii propun o egalizare a colegiilor uninominale și o reducere a numărului de parlamentari, respingând ideea referendumului pe care l-ar pierde oricum. S-ar putea ajunge la o soluție de mijloc, un ”preferendum” prin care britanicii să poată alege, cu titlu de recomandare, dintre mai multe soluții.

Pe la noi oare se aude și se înțelege ceva?

Etichete: , , , , , , ,

50 răspunsuri to “Final asteptat dar consecinte importante”

  1. serafim Says:

    Dar oare liberal-democratii nu vor pierde sprijinul propriului electorat facand o coalitie cu conservatorii? Inteleg ca lumea nu e foarte incantata de idee, mai ales ca e greu de presupus ca reforma electorala va fi acceptata de conservatori.

    • mihaivoicu Says:

      Da, joaca la limita. daca obtin ceva pasi in reforma electorala va fi ok pt ei, daca nu vot face un pas inapoi. Atunci vom avea guvern conservator minoritar si noi alegeri in maxim un an

  2. Costi Says:

    Mihai, as vrea parerea ta despre asta:

    http://constantin-brincus.blogspot.com/2010/05/trantorii-de-la-stat.html

    Chiar asa ???

  3. ela Says:

  4. radu Says:

    Excelent, dle Voicu.
    Trebuie sa fim foarte atenti: la ISP (sfatul ticalosilor cu IQ din PDL) se elaboreaza strategii malefice cu privire la neutralizarea PNL. Stiti foarte bine cum: prin scoaterea PNL din Parlament pe calea legii electorale (uninominal majoritar intr-un tur) si prin atragerea sa intr-o alianta cu PDL, urmata, dupa vointa basesciana a lui Stoica, de absorbire si de expulzarea rebelilor catre PSD. Este exact strategia comunista a calaului rau si a calaului bun. Unul te snopeste in bataie, altul vine dupa aia sa-ti dea medicamente inainte de a te pune sa semnezi adeziunea. Mai concret, Basescu si hardlinerii din PD pun tunurile pe PNL, dupa care vin baietii finuti Cristian Preda si Server Cotoi si ii invita pe liberali sa se alature „marelui partid de dreapta” pe principiul vii dupa mine sau te omor. Iata de ce PNL va avea in viitorul apropiat o misiune foarte dificila in a naviga intre Scylla PD si Charibda PSD.
    Atentie, PSD-ul poate fi un partener doar atat timp cat e inca slab. Daca va prinde puteri in sondaje, ne va sacrifica fara remuscari si va bate palma cu PD-ul peste capul nostru. Solutia este una singura: o identitate politica si o imagine cat mai performante, de natura sa preia o mare parte din nemultumirile sociale si sa ofere o dubla alternativa de tip Clegg. PNL are obligatia de a-si construi un thinck-tank puternic, programe solide si o strategie de propaganda capabila sa contracareze, pe toate planurile, masinaria pedelista. Intr-un asemenea plan strategic, atentia fata de economia libera trebuie completata cu multa imaginatie in atragerea anumitor categorii de bugetari „intelectuali” (ma gandesc in special la profesori si medici, majoritar nepesedisti). Ar mai fi nevoie de un leadership profesionist, dar, pentru inceput, tb. regrupate si atrase catre partid nucleele liberale din societatea civila, din mediile academice si electronice, din mediul de afaceri si din zonele de expertiza economico-financiara, fara a uita de relatia cu sindicatele cadrelor didactice sau din sanatate. Avem nevoie de oameni cu imagine publica buna. Daca ne vom baza doar pe militantii vechi ai partidului si nu vom sti sa atragem simpatizanti din afara, o sa ne coste.

  5. eugen Says:

    Pai si la noi 80% il vrea dus pe Boc si nu ajuta.
    Si Boc si Brown sunt impopulari dar depinde cat ofera
    Oferta de ciolan a placut Opristilor iar Brown le-a oferit sistem proportional

    Sa se faca si liberalii lor sutinatori „indepedenti” daca ii jeneaza asocierea cu conservatorii.

  6. Emi Says:

    Sunt din Braila si m-am inscris in toamna la PNL. Mi s-a promis ca voi fi anuntata daca am fost admisa dar nu am primit nici un mesaj. Am trecut in aprilie prin locul unde stiam ca era sediul PNL si nu mai e. Am citit pe site ca actualul Presedinte PNL al filialei Braila este Doamna Diana Tusa. Pe langa faptul ca nu este din Braila si nu o cunosc oamenii, nici pe blogul dumneaei nu o poti cunoaste sau dialoga cu dansa pentru ca accepta dialogul doar cu fostii sau actualii iubiti. Cu asemenea lideri nu veti reusi sa deveniti un partid serios mai ales in conditii de uninominal. Sunt curioasa daca pot afla totusi cumva daca sunt membru PNL si daca pot vira contributia intr-un cont central pentru ca la nivel local sunt „banata”. Multumesc ca imi dati voie sa vorbesc!

  7. Un liberal deja optimist Says:

    @radu,
    Ai perfecta dreptate. PNL trebuie sa-si modifice radical structura de functionare. Organizatiile teritoriale sunt o sursa de clientelism politic. Partidul trebuie sa se bazeze pe militanti dezinteresanti de avantaje obtinute pe linia ierarhiei de partid ci, doar de avantajele rezultate dintr-o politica liberala. Gandesti liberal, te folosesti de legislatia liberala, prosperi pe cont propriu. Contribui financiar, intelectual si fizic la politica liberala pentru ca stii ca altfel iti va merge rau daca se schimba legislatia. Urmaresc pe bloguri reactii ciudate ale membrilor liberali, dezamagiti de activitatea ierarhica din filiale. Urmaresc siderat pozitiile unor fruntasi liberali care au dezertat. Liberalismul trebuie sa fie o atitudine nu o ierarhie. Sunt convins ca anul trecut Crin ar fi obtinut mult mai multe voturi daca s-ar fi lansat din 2007 sau 2008 printr-o reforma a sistemului partinic. In astfel de conditii chiar nu mai conteaza ce sistem electorat ai. Conteaza numarul de voturi ,cantitatea si calitatea militantilor liberali.Liderii se aleg de la sine…

    • adrian Says:

      pai daca la nivel central liderul se alege „la pachet” cu altii atunci despre ce vorbim ? … zic asta pentru ca subscriu total la comentariul dvs dar nu inteleg exact in ce ar fi constat reforma din 2007 sau 2008 din moment ce pare ca tocmai contrazice aspiratiile enuntate.

  8. Un liberal deja optimist Says:

    @emi,
    Vezi ce i-am scris lui radu. Organizatiile astea teritoriale cu ierarhie sunt o frana in dezvoltarea liberalismului. Chestia asta tine la fascisti si comunisti care pun accent pe disciplina si spalarea creierului. Liberalismul trebuie sa functioneze pe baza unei filozofii diferite…

    • Emi Says:

      Corect! Eu nu vreau decat sa stiu ca si in politica ma poate reprezenta cineva de care pot fi mandra. Nu am nevoie de job, mi-l fac singura, nu vreau contracte aducatoare de bunastare, vreau doar ca banul pe care il trimit la Bugetul de Stat sa fie folosit pentru cetateni. Si asta se poate face si cand esti la guvernare si se poate urmari si din opozitie. Si daca vrem sa evoluam ar trebui ca platirea datoriilor la Bugetul sa devina o datorie de onoare iar oamenii care alimenteaza bugetul cu procente deosebite raportat la marimea afacerii lor ar trebui sa fie eroii nostrii de azi.

  9. seasonstraveler Says:

    http://seasonstraveler.wordpress.com/2010/05/09/marea-vrajeala/

  10. ela Says:

    base tine un discurs ca pentru handicapati 😦 ne crede handicapati psihic.

    Cica, clarifica sa nu acuzam Fondul Monetar 👿 dar nimeni nu l-a acuzat vreodata…. acest om este de-un populism dus la etrem.

    Te acuzam pe tine nea …ca faci ce faci cu tara, adica iti batzi joc.

    • Emi Says:

      Flacara violeta a castigat. Romanii au ales sa se manance intre ei iar portocaliii pot dormi (pardon fura in continuare) linistiti. „Somnul natiunii naste monstrii.”

      • ela Says:

        Emi, pe mine ma dispera populismul astuia care abereaza pur si simplu cu o nonsalanta si o nerusinare mitocaneasca.

        Ne abureste si le suceste, vorbeste vorbe goale fara continut fara sens ca oamenii intradevar dusi cu capul sa nu mai inteleaga nimic.

  11. ela Says:

    Zice ca ne plange de mila …dar i-a spune bre base cat te costa pe matale mancarea pe/zi ca mannci de la bufetul de protocol pe gratis sau platesti doar ..15- 25% din cat platim noi astia pe care vrei ne prostesti.

    Faci economie la fd de salarii cat a costat campania lui fica-ta.

  12. ela Says:

    nu mai comentez ca se supara mihaivoicu :p

  13. radu Says:

    @Emi: uitati-va pe blogul Dianei Tusa. Nu mai e ea presedinte de filiala, tocmai s-au facut noi alegeri si a fost aleasa o noua conducere. Sa stiti ca dna Tusa era o persoana foarte OK. Pe fond insa, aveti dreptate.

  14. Un liberal deja optimist Says:

    @emi,
    Iar corect! Pana in 2008 era o datorie de onoare sa cer bon fiscal si factura fiscala pe orice fleac. Stiam ca totul se intoarce in societate. Din 2009 nu ma mai trec astfel de necesitati. Acum, daca vreau sa fluier, fluier.S-a pierdut respectul…

  15. Un liberal deja optimist Says:

    @adrian,
    Liberalismul are nevoie de lideri nu de sefi. Sefii pot fi rasturnati si mituiti a doua zi dupa ce au fost alesi. Liderii pot fi doar executati in piata publica….

    • adrian Says:

      Corect. la intalnirea cu participantii la blogul domniei sale, dl Vosganian a facut cateva aprecieri asupra ideii de sef/lider si concluziona ca liderul in general se impune natural si e usor de identificat. Crin Antonescu e un lider real si pe care l-am votat cu toata inima. Impunerea echipei la pachet insa inhiba recunoasterea naturala si a altor lideri. Asta era parerea mea, ca sa inteleaga si emi …

  16. Un liberal deja optimist Says:

    @All,
    Nu incerc sa confuzionez pe cineva. Dar stiu ca liberalismul n-are nimic a face cu ierarhia de partid. Am vazut azi pe blogul Tusei o fotografie cu prezidiul de pe timpul alegerilor din Judetul Braila. O gramada de tipi si tipe in prezidiu si o lista kilometrica de tipi si tipe alesi in ceva organe de conducere. Din pacate fotografia nu ne arata si cate persoane erau in sala. Despre baloanele albastre ce sa mai zic. Sa nu va mai spun ce postau brailenii pe blogul Tusei. Nu cred ca asta e solutia pentru dominatia liberalismului..Fara liberalism tara noastra va involua mult. Nu-mi permit comparatii ofensatoare la adresa Patrei noastre…

  17. radu Says:

    Ssst! In acest moment, vorbeste tarii premierul Constantin Dascalescu.

  18. han Says:

    Argumentele astea ar merge si pentru alegerile pentru functiile de conducere PNL. Atata timp cat in cadrul PNL conducerea e aleasa pe sistem britanic (pentru eficienta si unitate) acelasi argument s-ar putea aduce si pentru alegerile nationale. Gandeste-te ca la britanici idea de coalitie, certuri in coalitie nu prea exista iar guvernele au fost intotdeauna foarte stabile..
    Nu sunt de acord cu sistemul britanic, dar nici cu ipocrizia PNL ..

    • transildania Says:

      Ce legatura are sistemul britanic cu alegerile pentru conducerea PNL? Sistemul britanic este uninominal majoritar, iar vicepresedintii si echipa de conducere PNL este aleasa pe lista, ne-uninominal. Care ipocrizie?

      • han Says:

        Are legatura in sensul ca marea/singura problema a sistemului britanic e ca multi alegatori nu sunt reprezentati in parlament. In acelasi mod, o mare parte din membrii PNL nu sunt reprezentati in conducere.

  19. MARIN Says:

    Cand iese PNL pe piata cu un CONTRAATAC ?
    Nu vedeti ca toata vina o poarta guvernarea liberala ?

  20. Fabian Says:

    Excelent, dle Voicu.Trebuie sa fim foarte atenti: la ISP (sfatul ticalosilor cu IQ din PDL) se elaboreaza strategii malefice cu privire la neutralizarea PNL. Stiti foarte bine cum: prin scoaterea PNL din Parlament pe calea legii electorale (uninominal majoritar intr-un tur) si prin atragerea sa intr-o alianta cu PDL, urmata, dupa vointa basesciana a lui Stoica, de absorbire si de expulzarea rebelilor catre PSD. Este exact strategia comunista a calaului rau si a calaului bun. Unul te snopeste in bataie, altul vine dupa aia sa-ti dea medicamente inainte de a te pune sa semnezi adeziunea. Mai concret, Basescu si hardlinerii din PD pun tunurile pe PNL, dupa care vin baietii finuti Cristian Preda si Server Cotoi si ii invita pe liberali sa se alature “marelui partid de dreapta” pe principiul vii dupa mine sau te omor. Iata de ce PNL va avea in viitorul apropiat o misiune foarte dificila in a naviga intre Scylla PD si Charibda PSD.Atentie, PSD-ul poate fi un partener doar atat timp cat e inca slab. Daca va prinde puteri in sondaje, ne va sacrifica fara remuscari si va bate palma cu PD-ul peste capul nostru. Solutia este una singura: o identitate politica si o imagine cat mai performante, de natura sa preia o mare parte din nemultumirile sociale si sa ofere o dubla alternativa de tip Clegg. PNL are obligatia de a-si construi un thinck-tank puternic, programe solide si o strategie de propaganda capabila sa contracareze, pe toate planurile, masinaria pedelista. Intr-un asemenea plan strategic, atentia fata de economia libera trebuie completata cu multa imaginatie in atragerea anumitor categorii de bugetari “intelectuali” (ma gandesc in special la profesori si medici, majoritar nepesedisti). Ar mai fi nevoie de un leadership profesionist, dar, pentru inceput, tb. regrupate si atrase catre partid nucleele liberale din societatea civila, din mediile academice si electronice, din mediul de afaceri si din zonele de expertiza economico-financiara, fara a uita de relatia cu sindicatele cadrelor didactice sau din sanatate. Avem nevoie de oameni cu imagine publica buna. Daca ne vom baza doar pe militantii vechi ai partidului si nu vom sti sa atragem simpatizanti din afara, o sa ne coste.
    +1

  21. radu Says:

    @Marin: domne, dumneata vorbesti serios sau suguiesti? Sub Tariceanu, pensiile si salariile au crescut in conditie de crestere economica si inaintea crizei, ce, erau sa scada? Cine a presat asupra lui tariceanu sa creasca salariile profesorilor cu 50%, desi Tariceanu s-ao opus? Basescu si PDL! Cine a tinut pe loc, in conditii de criza, lucrurile in 2009, an electoral, de? PDL si PSD! Cine a dat in cap cu forfetarul mediului privat in loc sa taie din bugetarii excedentari? Etc. etc. Cine a facut angajari in sistem si anul asta? Cine a crescut bugetul la Presedintie si servicii secrete? La cat se cifreaza datoriile fata de firmele clientilor politici in campania pt. prezidentiale?
    Nu numai Tariceanu, ci si Burebista e de vina!
    @han: lasati, lasati. In Marea Britanie nu se cumpara parlamentari cu aceeasi usurinta ca la noi.

    • octaaa Says:

      @Radu
      Omiti cateva lucruri.
      Cand Tariceanu, Vosganian, Pacuraru cresteau pensiile cu 50%, economia nu crestea cu atat.
      Dovada – desi anul 2008 a fost an de boom economic, am avut un deficit bugetar de 5,4%.

      Corect, Pogea a angajat in 2009 26.000 de bugetari. De 2 ori numarul salariatilor de la Uzina Dacia. Este enorm.
      Dar intre 2005-2008 au fost angajati vreo 500.000 de bugetari. Este enorm!

      Da, basescu a fost un inconstient cand a dorit marirea salariilor profesorilor cu 50%. La fel de inconstient ca si toti deputatii(de la toate partidele politice) care au votat legea.

      PS : Eram baiaeti destepti daca atunci cand balteam de bani…puneam ceva de-o parte.

    • MARIN Says:

      cred ca m-ati inteles total pe dos

  22. Un liberal deja optimist Says:

    Boc dixit: trebuie sa taiem salariile si pensiile ca sa mai asfaltam niste drumuri. Adica luam de la niste neica nimeni sa ne platim datoriile de campanie. Chiar a scapat ceva cu covoare asfaltice.Imi pare rau de Vladescu…il stiam de om serios. Chiar asa rau ii merg afacerile incat sa se agate de functia asta de rahat?

  23. transildania Says:

    Sper sa va citeasca si dl. Stoica si altii care raspandesc neadevaruri despre uninominalul majoritar. 🙂
    In ce priveste scorul liberalilor cu 7-8 procente sub sondaje: nu cred ca s-au inselat sondajele. Diferenta se explica in mare parte prin votul tactic al sustinatorilor liberali in colegii unde riscau sa-si risipeasca votul (oricum 80% dintre votantii liberali au votat deageaba). Acolo liberalii au fost nevoiti sa aleaga alt partid, de exemplu Labour, insa numai dintr-un singur motiv: pentru ca partidul conservator sa nu castige o majoritate absoluta si parlamentarii liberali sa fie greutatea care inclina balanta puterii. Deci si acei alegatori sunt alegatori liberali, care au reusit prin votul tactic sa vina de hac sistemulului uninominal majoritar.

  24. diaconescumarius Says:

    Din pacate, ce insemna odata PNL, a ajuns in zilele noastre pnl. Iar marsavia prin care pnl e atacat cu manta numita Tariceanu, care din cand in cand e terfelit si de actuala conducere liberala, ma scarbeste din ce in ce mai mult.

  25. radu Says:

    @Marin: s-ar putea sa fi inteles gresit 🙂
    @octaaa: n-am negat risipa si imprudenta (eufemistic spus) din perioada Tariceanu! Da, a fost o eroare. Dar Guvernul Boc 1 stia deja ca e an de criza. PDL si PSD n-au facut nimic din ratiuni electorale – si punct! Iar dupa decembrie 2009, au bagat bani in fidelizarea financiara a sustinatorilor, desi stiau ca e groasa! Si au mintit: cu nescaderea salariilor, cu iesirea din criza, cu cresterea economica. Dar, normal, important e sa ai pe cine sa dai vina, sa gasesti tapii ispasitori si sa promiti marea cu sarea, in cel mai pur stil utecist.

    • octaaa Says:

      Radu, eu cred ca de la Mihai Tanasescu incoace nimeni nu a fost responsabil.
      Dar nimeni.
      Toti s-au grabit din motive electorale sa dea fara numar-fara numar peste tot.
      Ne-am intins mai mult decat ne era plapuma. Mult mai mult. Ne-am lafait in distractie si in confort. Dar confortul se plateste, nu?
      Si iata ca abea acum incepem sa platim.
      Si va dura mult. Mult de tot.

      Ai ascultat discursul lui Isarescu? Mi se pare relevant.

  26. astralro Says:

    d-l parlamentar nu Isarescu a precizat la ce guvernare facea referire ca a mintit ci a iesit apoi purtatorul de cuvant si a precizat ca este vorba de guvernarea tariceanu , asta pentru o corecta informare publica (fapt ce constat cu tristete va este necunoscut acest lucru)

    • octaaa Says:

      Astralo, asa este – nenea u cioc a mintit la greu in 2007-2008. Dar la fel de mincinos a fost si nenea cu mustata in 2009.

      A…si sa nu te astepti ca acesti neni sa fie azi pedepsiti in vreun fel.
      Nu…ei sunt bine merci.
      Nenea cu cioc este parlamentar si cica ministrul de Finante din umbra a unui partid. Ne mai da si lectii.
      Iar nenea cu mustata este parcat si el bine-merci prin Consiliul de administratie CEC si Fondul Proprietatea.

      • Florin Matei Says:

        octaaa,

        Parcurgandu-ti opiniile, constat ca esti unul dintre aceia care se declara liberali, dar care ii dau dreptate lui Basescu. Domnule, Basescu nu a luat nicio masura liberala, din purul si simplul motiv ca liberalismul nu propovaduieste – cum eronat crezi – micsorarea veniturilor populatiei si saracirea acesteia. Vad ca tot ii dai cu angajarea unor sute de mii de oameni pe vremea guvernarii liberale din 2007/2008. Pai, omule, esenta unei guvernari oneste – repet, oneste – este aceea de a aduce bunastare cat mai multor guvernati, de a asigura cat mai multe locuri de munca, in asa fel ca cetatenii sa-si poata castiga existenta prin vanzarea fortei de munca. Ce-ai fi vrut, ca Tariceanu sa puna la pastrare ceea ce rezulta din cresterea economica – asa ,,nesanatoasa” cum o considera unii – ca sa vina cosasul Boc s-o distribuie el? Adica sa economiseasca Tariceanu ca sa aiba ce cheltui apoi Boc? E absurd, si nu inteleg de ce PNL nu le da peste bot portocalezilor care avanseaza asemenea bazaconii (aici, trebuie sa ma declar contrariat de pozitia lui Antonescu, de multe ori in acord cu tampenia ca guvernul Tariceanu a risipit ,,banii poporului”)

        Mai departe… Nu sunt bugetar, dar ma declar revoltat cand vad cu cata vehementa e atacat sistemul bugetar. Domnule, bugetarii unei tari sunt prestatori de servicii catre populatia tarii respective, nu asistati social! Nu ne convine cati bugetari sunt si unde isi castiga ei existenta? N-avem decat sa hotaram, noi, populatia, de ce servicii publice avem nevoie. Poate ne cumparam toti limuzine si nu ne mai trebuie cale ferata, poate renuntam la serviciile publice de salubritate, la regiile de apa-canal, la o buna administrare fiscala (ca tot beau functionarele alea de la ghisee prea multa cafea in timpul serviciului), la serviciile din sanatate (ca tot iau asistentele medicale spaga, nu?), la sistemul national de educatie (ca doara odraslele noastre nu trebuie sa invete carte), poate nu ne mai trebuie politie (doar mediul infractional e miiiic-miiiic in Romania), poate renuntam si la pompieri (da-le dracului de incendii), poate padurile patriei nu mai trebuie administrate in regim silvic, poate dam naibii si asistenta sociala ca, vezi-Doamne, noi, liberalii, suntem persoane subtiri, nu ne pierdem vremea cu semenii nostri defavorizati de soarta, poate externalizam toate aceste activitati si le dam firmelor private agreate de partidul-stat.

        In fine…Potrivit studiului realizat de A.T. Kearney la sfarsitul anului 2008:
        – Romania avea 80 angajati in sectorul public la mia de locuitori;
        – Ungaria si Bulgaria aveau 82 angajati in sectorul public la mia de locuitori;
        – Polonia avea 95 angajati in sectorul public la mia de locuitori;
        – Slovenia avea 117 angajati in sectorul public la mia de locuitori;
        – Norvegia 182 angajati in sectorul public la mia de locuitori;
        In acest numar intra si salariatii din companiile publice productive. Asadar, fata de 2005 numarul angajatilor din sectorul public a scazut cu 10%.

        Q.e.d. …

  27. Anatomie preelectorala « Agentia de Rating Politic. Blog. Says:

    […] privinta asta observ cu bucurie o atitudine corecta a lui Misu Voicu legata de rezultatele din UK: “Trebuie însă, pe de altă parte, să admitem că liberalii nu au performat atât de bine […]

  28. radu Says:

    Sorry, remarcele lui Isarescu sunt valabile pentru activitatea Guvernului de pana in prezent.

    • octaaa Says:

      Isarescu s-a referit la toti iresponsabilii de la Finante care au facut bugete in care se spunea ca incasarile din PIB vor fi de 38-39-40%.
      Ca pe baza acestor venituri sa isi faca cheltuielile.
      Cand de fapt am adus la buget doar 30-31 maxim 32% din PIB.

      De unde si deficitele bugetare enorme pe care le-am inregistrat…inclusiv in anii de boom economic.

      Pe cine a vizat isarescu? Pe nenea cu barbita, pe nenea cu cioc si pe nenea cu mustata.

  29. Un liberal deja optimist Says:

    Dragilor,
    Nu va mai lamentati si nu mai acuzati pe nimeni. Au venit foarte multi bani in Romania care, natural, au fost folositi dupa mintea fiecaruia. Unii i-au investit cu folos si acuma se bucura de investiile facute, altii i-au risipit, s-au indatorat si sufera ( sau vor suferi in continuare). Masurile anuntate sunt o consecinta a incapacitatii si lacomiei actualilor guvernanti care nu mai au nici-o solutie. Sigur ca cea mai rationala solutie pe termen mediu si lung ar fi fost cresterea celor 2 taxe majore cu un numar de procente si restrangerea pietei nefiscalizate. Cum membrii actualului guvern sunt de stransura (deci fara responsabilitate politica) si fiecare luat in parte e prost de bubuie, l-au lasat pe Basescu sa se spele pe cap cu popularitatea lui de rahat.Si voi daca v-ati trezi intr-o zi ca nevasta, amanta si idiotii de copii v-au golit conturile ce-ati face? Normal, le-ati taia banii de buzunar sa va platiti facturile si datoriile.
    Ca masura este iar de rahat asta e alta problema. Marirea taxelor n-ar fi dus nicaieri, pentru ca nu s-ar fi strans. Dupa cum si taierea veniturilor a 9 milioane de cetateni romani va duce tot intr-o fundatura ( scaderea consumului fiscalizat va provoca falimente in lant cu crestrea geometrica a somajului, iar crestea consumului nefiscalizat va bloca practic economia). Solutii sunt multe. Dar trebuie sa le gaseasca alt guvern responsabil.

  30. radu Says:

    @all, dar mai ales pentru coditele pedeliste care dau lectii (din Ziarul Financiar):
    Sarabanda cheltuielilor statului continua: achizitii in patru luni din 2010 cat intreg anul 2009. De la masini si laptopuri, la aparate de gatit, laxative si sosete.
    Cititi restul pe blogul lui Mos Califar.

    • octaaa Says:

      Nu cred ca e adevarat ce afirmi. Sincer.
      Ideea e ca toti, inclusiv cei de azi fac un dezmat pe cheltuielile publice cu bunuri si servicii.
      Alta loc unde ar trebui sa facem economii serioase, intr-adevar.

  31. ela Says:

    Subscriu, mishto de tot 😆

    „Cum membrii actualului guvern sunt de stransura (deci fara responsabilitate politica) si fiecare luat in parte e prost de bubuie, l-au lasat

    pe Basescu sa se spele pe cap cu popularitatea lui de rahat.

    Si voi daca v-ati trezi intr-o zi ca nevasta, amanta si idiotii de copii v-au golit conturile ce-ati face? Normal, le-ati taia banii de buzunar sa va platiti facturile si datoriile.”

    Dar asta nu le-a taiat banii de buzunar idiotilor de copii, ci noua care nu i-am facut nimic 😦 baska unii l-au si votat, io nuuuu!

  32. Un liberal deja optimist Says:

    @Ela,
    Aia care l-au votat sa se spele pe cap cu el. Culmea e ca multi votanti vor suferi cel mai mult. Nu sunt toti clienti politici:sunt locuri din ce in ce mai putine. El trebuie sa-i hraneasca si pe „independenti”, si pe unguri, si pe minoritari. Adu-ti aminte ca cei mai loviti in anii ’90 au fost votantii deliranti ai lui Iliescu…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: