Cum ”ori-ori” devine ”și-și”

De când s-a lansat planul miraculos de redresare economică propus de președintele Băsescu în 6 mai, marii specialiști pedisto-cotroceniști încearcă să ne bage în cap ideea că avem de-a face cu o opțiune ”ori-ori”. Adică o alegere între reducere de pensii și salarii și creșterea TVA și a cotei unice.

Această propagandă are rolul de a devia discuția de la zona delicată a cheltuielilor cu bunuri și servicii, a aparatului administrativ central, a licitațiilor trucate, a evaziunii fiscale și contrabandei.

Un singur exemplu care este sugestiv. Sebastian Vlădescu ne explică despre imposibilitatea de a anula cheltuielile cu achizițiile de bunuri, pentru că pe acolo se află medicamentele pentru spitale de exemplu. Nu că s-ar mai găsi medicamente în spitale, dar sigur că are dreptate. Nu despre asta este vorba. Aceste cheltuieli reprezintă aproximativ 10% din PIB, adică ceva peste 11 miliarde. Prin renunțarea la achiziții de genul clădiri noi, mobilier, mașini de teren pe de o parte și prin prețuri corecte de achiziție la altele pe de altă parte putem aduce acest nivel de la 10% la 8% fără să afectăm altceva decât clientela politică. Adică vreo 2,1 miliarde câștigate din cele 2,8 pe care cică le-am economisi din tăierile de pensii și salarii.

Începe să se contureze însă, din ce în ce mai clar, scenariul în care aceste măsuri primitive promovate de Băsescu și Boc nu vor rezolva nimic. Primim semnale externe, ultimul de la Comisia Europeană, care ne fac să privim neputincioși la perspectiva creșterii taxelor.

Și uite așa minunatul nostru guvern ne îndreaptă spre varianta ”și-și”. Care nu este un cuvânt în chineză, ci echivalentul dezastrului.

Anunțuri

Etichete: , , , ,

79 răspunsuri to “Cum ”ori-ori” devine ”și-și””

  1. exasperat Says:

    Păi nimic nou. Ştii ce ne-a explicat nouă, aici, la D-ţa, vicepreşedintele PD-L Marin Antonescu? Că anume tăierea pensiilor şi salariilor e un pas absolut necesar înaintea creşterii taxelor. Adică economia nu e capabilă acuma să suporte impozite mai mari, dar după ce tai pensiile şi salariile e numai bună.

    • bla bla Says:

      😀

    • mihaivoicu Says:

      Ce tare! L-a inregistrat cineva?

    • ela Says:

      „dar după ce tai pensiile şi salariile e numai bună.”
      superba idea.

      zicea musiu sarbu aseara ca nu se pot ”atinge de clientala” 👿

    • tibi Says:

      PNL devine incet un partid nu de stanga ci de extrema stanga.
      Si nu un partid populist ci extrem de populist.

      Scaderea veniturilor in sectorul public este obligatorie pentru ca venitul mediu in sectorul public este sensibil mai mare decat venitul mediu in mediul privat.Un sofer la stat castiga mai mult decat un sofer in mediul privat.Un contabil sau un economist castiga mai mult la stat decat in privat.Un portar catiga mai mult la stat decat la privat.Un director castiga mai mult la stat decat la privat.O casiera castiga mai mult la stat decat la privat.In Europa civilizata cheltuielile statului cu salariile reprezinta (5-6)% din PIB.In Romania reprezinta cu peste 50% mai mult adica peste 9% din PIB.

      Pensiile trebuie sa scada pentru ca pensia medie este mai mare decat venitul mediu pe persoana al unei familii cu doi copii.Si daca venitul mediu pe persoana inca se va mai reduce atunci si pensiile trebuie sa scada.Pensiile mari din Romania se dau in detrimentul copiilor si tinerilor.

      Eu sunt de acord ca principalele reduceri trebuie facute la cheltuielile cu achizitii. Dar si reducerile la veniturile la stat si la pensii sunt obligatorii.

  2. olimpiu65 Says:

    normal ca va fi si- si. cat de prost poti fi sau cat de portocaliu sa nu realizezi ca doar joaca la cacealma caracterizeaza actiunea lui Zeus???
    PNL spune ca in 10 zile va avea pregatit un program de guvernare. pana in 2012 mai este si cu siguranta datele problemei vor fi altele, dar dati-le cu programul in cap ,,deontologilor pupinbasisti” care oracaie ca nu exista alternative

  3. dracu Says:

    mdeah, uite ca astia portocalii au demonstrat (cu cifre), ca propunerile PNL nu-s decat populism si apa de ploaie.

    am putea vedea o demonstratie asemanatoare, CU CIFRE (nu cu vise frumoase), ca varianta PDL e naspa si aia PNL e buna?

    ca sa fac rezumatul (cine e curios sa vada toata explicatia e liber sa gugaleasca madame blogary), masurile propuse de PNL de taieri de costuri ar aduce la buget suma de 460 mil E. fata de deficitul de 12 miliarde.
    deci „solutia” PNL de rezolvare a crizei, rezolva, cu maxima indulgenta, cam 4% din problema. asta neluand in consideratie stimulentele financiare propuse de PNL ca rezolvare a crizei.

    deci, o socoteala pe cifre vedem si noi de la PNL?

    „atata e bugetu, pe care noi propunem sa-l impartim in felu urmator”. asa, un rezumat pe o pagina, cu cifre in mare.

    • radu Says:

      Pai daca a ajuns Madame Blogary, cu bleenoragiile ei, sa va serveasca drept reper, e clar, inseamna ca aveti mintile colonizate de sinecuristii Cotroceni al caror ambasador sunteti. Ia sa ne gandim numai cat ar rezolva suntarea programului udrist „prima casa”.
      PD-ul a fost reformatat dupa un model razboinic al neoconilor de tip „ori-ori”, pe care l-am vazut si la administratia Bush jr. Basescu si compania sunt incapabili sa gandesca in termeni de „si-si” ori sa propuna solutii alternative, de negociere. Totul numai pentru ei si ai lor.
      Si mai lasatima, domnu @tibi, cu populismul de stanga. Spuneti-mi ce tara din UE a redus pensiile? Toate au guverne populiste de extrema stanga, nu-i asa?
      As spune eu ceva, ca nu mai rabd: taierile guvernului boc sunt facute 1) pentru a satisface BNR, care vrea musai sa tina inflatia (fortat) sub control.
      2) pentru satisfacerea clientilor de la FMI si pentru a trai, la nesfarsit, de azi pe maine, prin imprumuturi cu care Base si ai lui vor sa mai mituiasca o vreme electoratul.
      3) ca sa salveze clientela de partid si sa castige timp, in asteptarea unor vremuri mai bune de furat.
      Nici un plan de crestere economica sanatoasa, totul pentru capusele PD, tinerea prostilor in subdezvoltare si transformarea lor in masa de manevra cat mai ieftina.
      Ar mai fi diversiunea cu PDL-partid de dreapta care ia masuri de dreapta ca sa protejeze mediul privat”. Sinistra gogomanie, pentru cine-o mai crede.
      In momentul asta, in PDL se duce o batalie maaare pt. resurse intre haite, in conditiile in care cascavalul s-a redus. Haita Udrea-Cocos-Bittner-Petrache si haita falca au declansat batalia contra gruparii BVB. Probabil ultimii vor fi sacrificati, daca nu cumva vor aplica tactica pamantului parjolit mobilizandu-si oamenii sa voteze pentru motiune.

      • radu Says:

        „lasati-ma”. tastatura 🙂

      • tibi Says:

        „Spuneti-mi ce tara din UE a redus pensiile?”

        Spuneti-mi in ce tara din Europa pensia este mai mare decat venitul mediu pe persoana al unei familii cu doi copii.Sau nu .Va spun eu.In Grecia.
        Dupa parerea Dumneavoastra care ar trebui sa fie raportul intre pensia medie si venitul mediu al unui angajat?

        In legatura cu taierile guvernului boc.Eu nu pot sa neg sau nici macar sa apreciez daca aceste taieri sunt pentru a satisface BNR,FMI sau clientela de partid.Eu cred ca am demonstrat ca aceste taieri sunt in primul rand necesare pentru ca:
        -nu este normal ca venitul mediu la stat sa fie mai mare decat in mediul privat
        -nu este normal ca 9,4% din PIB sa mearga in salarii in timp ce in Europa acest procent este de (5-6)% din PIB
        -nu este normal ca pensia sa fie mai mare decat ceea ce revine unui copil
        Incercati sa combateti aceste argumente.Argumentele Dumneavoastra sunt subiective,nu se bazeaza pe cifre ci pe impresii.

        Eu sunt de acord ca guvernul BOC a facut si face mult prea putin pentru crestere economica sanatoasa.Dar asta nu inseamna ca trebuie condamnate masurile corecte care le ia.Pentru ca se decredibilizeaza si criticile intemeiate.Si,oricine si orice ar spune daca apelezi la discursuri si solutii populiste doar ca sa ajungi la putere intri in capcana populismului din care nu poti iesi.
        Scopul nu scuza mijloacele.

      • dracu Says:

        @radu
        pentru bleen te asigur ca am mult mai mult respect decat pentru recent demisionatul (ca liberalii n-au avut curaj sa-l dea afara) Morega. sau pentru Patriciu.

        ceva CIFRE?
        „noi, PNL, vom reduce deficitul bugetar cu X%, reducand din urmatoarele domenii:
        * achizitii: suma z
        * concedieri: X mii de oameni, rezulta suma Y
        etc
        etc
        etc”

        nu de altceva, da de vorbe frumoase am podu plin, partea nasoala e ca nu tin de foame,

    • mihaivoicu Says:

      CARE 12 miliarde, economiile din pensii si salarii sunt 2,8 miliarde

      • dracu Says:

        12 miliarde e totalul deficitului bugetar.
        PDL propune masuri care sa il reduca cu 2.8 miliarde.
        PNL propune masuri ca sa il reduca approx 500 MILIOANE.
        sesizeaza cineva o diferenta?

      • Eva Says:

        Nu conteaza cat reduci, cand nu ai bani trebuie sa-i faci.

      • dracu Says:

        @eva
        cum adica „sa-i faci”? dai drumu la fabrica de bani? aia nu cumva se cheama „inflatie”?

        deocamdata, ne imprumutam cu spor de banii aia. si cine vine la conducere are 3 solutii PE TERMEN SCURT (1-2 ani):
        * imprumuta bani
        * da drumu la tiparnita (adica inflatie masiva)
        * plateste cat are disponibil (adica scaderi de cheltuieli de la bugete)
        sau combinatii intre astea 3.

      • Eva Says:

        Asa va proceda acest guvern in continuare pentru ca nu mai are ce pradui si nu-i in stare sa ia niste hotarari inteligente. Taxa forfetara a fost prima dintr-un sir de decizii idioate care nu se mai opresc. Daca nu trece motiunea eu personal ma voi bucura sa vad PDL redus la 2%.

      • dracu Says:

        @eva
        scuze, tot n-am inteles cum propui tu sa se face bani. ca Isus, inmultind painile si pestii???

    • Shadow Says:

      „astia portocalii” nu au demonstrat absolut nimic „cu cifre”. Nici macar la „politica” lor de „stimulare a investitiilor” prin introducerea forfetarului. Dracu-le eu stiu ca tu esti in „mare amor mare” cu pdlacii si cu blenosii dar va lipsesc orice fel de argumente economice.

      Scaderea de cheltuieli e simpla. Faci o analiza a „necesarului” si dai afara ce iese in plus si nu poate fi refolosit acolo unde exista „nevoie”. E drept ca astfel de „analize” sunt imposibile pt cei care nu au excelat niciodata in managament. Asa ca la acestia merge „la toata lumea” cu scaderea.

      Despre „masuri” pt iesirea din criza economica nu mai discutam ca ele nu au existat si nu exista la pdlaci. In afara „patinoarelor” la rachitele si a salilor de sport pt „smecheri” sau situl de juma de miliard.

      Promisiuni insa sunt mereu „din plin”. Unde sunt cele 10 miliarde promise d boc anul trecut in februarie in „investitii” (santiere nationale nu neaparat autostrazi)? O parte sunt la „ajutoare” date societatilor in restructurare judiciara, o alta parte in bugetele partidului pt alegeri, europene si prezidentiale, restul in buzunarele baronasilor pdlaci. Cei care in viata lor nu au „rezistat” pe o piata fara sa „capuseze” statul.

      Dar deh la asa politicieni asa „suporteri” ma madam blogarista si dracul.

      • dracu Says:

        @shadow
        vorbe goale vs cifre.
        regret, io nu is filozof, ci inginer.

        bugetul pe 2010:
        Venituri – 66,654 mld lei; Cheltuieli – 101, 678 mld lei; Deficit – 35, 024 mld lei

        deci, CONCRET, de unde si cat taiati? care sunt cele 7 Ministere care vor ramane? dar cele 25 de agentii, le puteti nominaliza? ce se va intampla cu angajatii? toti vor fi concediati, sau vor fi comasari? dar cu atributiile conform legislatiei ale agentiilor / ministerelor desfiintate. ce se intampla? vor fi preluate de alte organisme? de care, concret?

        am mai zis, de aruncat cu vorbe e simplu. mai gasesti si niste creduli care pun botul la „ii vindem poseta lu Udrea si iesim din criza”, si gata.

        va urez mult succes la motiune. sper sa pice Boc, si Crin sa-si descopere cele calitati pe care le declara necesare sa ii faca fata „dictatorului”, ca sa fie prim ministru, cu guvern PNL.

        o sa rad extrem de bine vazand PNL cum da vina pe mostenirea dezastruoasa, mareste taxe si impozite, si taie pensii si salarii.

      • Eva Says:

        Ce spui tu drace inseamna deficit peste 50%. Or fi aia de la FMI usor de pacalit dar nu sunt idioti. Si nici noi…

      • dracu Says:

        @eva
        ce-o fi insemnand, ce n-o fi insemnand, cauta monitorul oficial (nr 60 din 27.01.2010) si convinge-te singurica, daca nu ma crezi.

      • dracu Says:

        http://www.dreptonline.ro/legislatie/imagini/anexe_legea_bugetului_stat_anul_2010_11_2010.pdf

      • Shadow Says:

        @dracu

        Ce scriam eu acolo despre cum anume se „scad cheltuielile”? Ai citit sau ai scos „poezia”? Absolut intamplator si eu sunt inginer si cam umblu cu cifre. Iar analize de cheltuieli am facut nu odata.

        ce o sa faca pnl-ul exact nu stiu. Scriu ce as face Eu. Sper ca si ei sa o faca. Oricum nu am sperat niciodata asta de la pdleu. Fostele „cadre” sunt bune numai pt „raportari la hectar” si eventual atacuri la „dusmanii poporului”.

        Eu nu o sa rad daca Romania nu va merge pe un drum care sa o scoata din criza cu victime „minime”. Fie el pnl-ul, pd-l-ul sau psd-ul la putere. Despre „mosteniri” este caracteristica insa pur pompieristica a pdl-ului. merge cu „hei rupismul” invatat la „scoala de partid” de catre boc si compania.

        PS. Bugetul ala cine l-a facut? Unde sunt ideile „anticriza” in el? La sfarsit de 2010 o sa mai razi daca deficitul se duce la 10 sau peste 10% ? Nu imi spune de „casele construite la tara” sau alte idei udresti ca nu tine.

      • dracu Says:

        @shadow
        ca sa tragem concluzia: PDL are idei proaste, iar PNL n-are idei deloc. sau are fantezii erotice, in loc de niste idei (oricat de proaste), bazate pe cifre,

        mie imi pasa mai putin, eu sunt „capsunar”. nu platesc impozite, dar trimit salariul in tara. din care statul imi ia (deocamdata) 19%. cat timp sunt platit in euroi, deficitul de tara nu ma afecteaza prea mult, ba chiar m-ar avantaja sa ajunga euroiol pe la 5-6 lei.

  4. Un liberal deja optimist Says:

    Mai baieti de Modrogan,
    De ce sa nu pice guvernul boc mai intai si apoi sa vedem ce solutii mai sunt. Si psd-ul a proorocit ca daca se adopta cota unica o sa fie un dezastru. Uite ca n-a fost asa. Eu m-am saturat de profeti mincinosi.Pdl-ul si-a dovedit competenta: a scazut pib-ul cu peste 40 mld e. Nu-i suficient ca sa-si faca bagajele?

    • Cetateanul Popescu Says:

      Stii, baietii astia portocalezi de pe-aici sunt ca aia din bancul cu nesimtitul care face… ceva… pe presul vecinului si-apoi il cearta ca n-are hartie igienica. Preferatii lor au distrus Romania si-acum vin si ne cearta ca ce solutii avem noi pentru a curata rahatul pe care ei l-au produs. Tupeu maxim, nesimtire extrema. „Dupa chipul si asemanarea” Zeusului lor, ce mai!

      • radu Says:

        Mdeah, ar trebui sa zica mersi ca nu sunt banati, cum sunt(em) noi, cei care incercam sa postam la orangeria bleenoragicilor de pe Madame Blogary.
        „Profesorii lor”: la dnul Valeriu Sssssstoica va referissi, nu-i assa?

      • dracu Says:

        asa, si preferatul vostru de la prezidentiale, impreuna cu „Taticul PNL” voiau sa ne aduca in situatia de acum a Ucrainei. adica legati de maini si de picioare, si dati plocon rusilor.

        alde Tariceanu a reusit ca, profitand de imprejurari economice irepetabile pentru macar cateva zeci de ani, sa ne lase cu o spinare de datorii.
        mai tii minte ce declara vozganianu cand urla base ca nu-s bani de pensii? ca ei au pentru 2008, poate si pentru 2009. dupa aia, Dumnezeu cu mila, e treaba alora de-or fi la guvernare.

        PDL a distrus tara fix in aceeasi masura ca si PSD si ca si PNL. „norocul” lor e ca ei sunt la guvernare pe prafu asta.

  5. mihnea Says:

    eu stau cu ochii toată ziua în SEAP, că mi-o cere jobul.
    e ÎNFIORĂTOR câte se achiziţionează aiurea…
    numai achiziţiile SRI, SIE şi STS dacă le urmăreşti te ia cu leşin.
    nu zic să le tai de tot, să omori firmele care trăiesc şi din asta, dar măcar să analizezi realist ce îţi trebuie şi să nu le faci pe toate cu dedicaţie.

  6. Un liberal deja optimist Says:

    @mihnea,
    Baietii astia cu facultatile la ff aplica un principiu relativ corect: statul sa investeasca in economie sa salveze locurile de munca. Ce n-au inteles ei este faptul ca atunci cand ti s-a stricat acoperisul nu-ti cumperi plasma ca asa-i la moda.Eu inteleg si institutiile care fac astfel de cheltuieli: daca nu cheltuie repede, vine rectificarea bugetara si le zboara banii. Merg si ei pe principiul:”Ba pe-a masii!”

  7. Catalin Ene Says:

    Asta ne-ar mai trebui sa creasca si TVA-ul ca in rest…………..traim bineeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!Sa le fie rusineeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

  8. MARIN Says:

    ZIUA ASUMĂRII

    M-am trezit de dimineaţă,
    Plin de-o mare-ngrijorare,
    Iată ! A venit si ziua
    Când avem o ASUMARE !

    Nu că ar veni Guvernul
    Şi ne-ar spune c-au greşit !
    Ci pentru a ne transmite:
    Noi, de astăzi v-am prăjit !

    Vom tăia din pensioare
    Şi salarii ne-ncetat !
    Până veţi striga cu toţii:
    Gata ! Noi ne-am săturat !

    Vom pleca din astă lume
    Şi vom merge toţi în RAI !
    Căci acolo e mai bine
    Bani, nu ai cui să-i mai dai.
    ……………………………………
    …………………………………….
    A trecut si asumarea,
    Spre seară m-am mai calmat,
    Când l-am auzit pe Ponta:
    Moţiune am băgat !

    Aţi băgat-o, aţi băgat-o,
    Dar, cum faceţi s-o votaţi ?
    Nu uitaţi că, Parlamentul
    Nu este format din fraţi !

    Fraţi s-au dovedit doar hoţii
    Care, au un singur ţel,
    Să sustragă din Bugetul
    Azi, rămas cam mititel !

    Eu aştept şi cred în forţa
    Tutror ce azi sunt calmi,
    Dar, să nu ajungem ziua,
    Când vom deveni barbari !

    Şi îi rog pe guvernanţii
    Care azi stau liniştiţi,
    Să nu uite nici-odată,
    Căci de NOI au fost numiţi !

    Am să-nchei cu o urare.
    Să ne-ajute DUMNEZEU,
    Să n-ajungem clipa-n care,
    O vom duce şi mai rău !

  9. Sebi Says:

    ce putem discuta daca nici macar un deputat nu poate face deosebirea intre un program de redresare si un program de reformare a cheltuielilor publice…

  10. Victoras Says:

    No bine! Da’ sigur ca asa se va intampla, ca doar „clasa politica” e mincinoasa! Minte de ingheata Dambovita, nu? Sigur ca de fapt nu toata clasa politica minte cu nerusinare, si nu toata clasa politica a promis mii de kilometri de autostrada (la virgula), zeci de mi de euro(i) pentru romanii care se intorc de la capsuni sau o racheta spre Luna.

    De asemenea, nu toata clasa politica a spus, cu 30 de secunde inainte de generic, in NOIEMBRIE 2009 ca „se pare ca am iesit din criza!”, nu toata clasa politica a spus de la pupitrul de presa al Guvernului ca „nu sunt probleme cu plata pensiilor in Romania”, asta desi nimeni (inca) nu sugerase asa ceva.

    Astia de-s acuma la putere, trebuie repede „executati” (intelegeti ce vreti) pentru ca altfel, se duce de rapa tot viitorul, si se duce dracului bruma de incredere/speranta care mai este undeva in cotloanele electoratului; si riscam sa devenim o tara plina de autonomii locale, dezbinata si fragila, in care fiecare isi ia soarta in mana si da cu bata unde crede ca i s-a gresit!

    Asa ca JOS BASESCU! Oricand, prin orice mijloace! si cu ocazia asta, luati-l si pe Boc!

    • dracu Says:

      nope, nu toata clasa politica.
      io imi aduc aminte de un nene, de exemplu, care prin 2008, cand criza batea cu bocancii la usa, ne sfatuia sa ne bucuram de criza de la americani, ca pe noi n-o sa ne atinga. ba chiar e in avantajul nostru, ca ne luam case ieftine in america.

      ei, ti-ai luat casa ieftina in USA?

  11. Un liberal deja optimist Says:

    @Sebi,
    Spune-le cum vrei, dar daca reusesti performanta prabusirii pib-ului cu 40mld X30% (rata minima de colectare) rezulta exact cele 12mld care iti lipsesc. In aceste conditii iti faci bagajele si pleci . Nu astepti sa te dea Parlamentul afara si nici nu intri ca PM in Parlament deghizat ,pe la ghena de gunoi!

  12. radu Says:

    Dle Voicu, intreb si eu ca ingnorantul :), pt. ca motiunea sa treaca e nevoie sa fie votata de 50 plus unu la suta din totalul parlamentarilor, sau din totalul parlamentarilor prezenti?
    E important. Poate ca unii pedeleii se vor da dupa cires nu vor participa, si atunci esentiala devine mobilizarea.

    • mihaivoicu Says:

      Din totalul parlamentarilor. Ceea ce inseamna ca nu ajung parlamentarii pnl si psd, avem nevoie de 24 de voturi pentru. Nu abtineri, nu absenti.

  13. radu Says:

    Scuze pt. erorile de tastatura…

  14. Bibliotecaru Says:

    Am şi eu o propunere de reducere cheltuieli
    1. Retragerea armatei Române din Irak şi Afganistan şi de pe unde mai este ea.
    2. Renunţarea la achiziţionarea avioanelor de vânătoare până după criză
    3. Renunţarea la achiziţia de radare, scuturi anti-rachetă şi toate aceste cheltuieli militare ce pot fi amânate câţiva ani.
    4. Reducerea, cu raţiune, a generalilor şi ofiţerilor superiori din armata română şi stabilirea unui raport normal între soldaţi, subofiţeri, ofiţeri şi ofiţeri superiori.
    5. Comasarea serviciilor secrete şi raţionalizarea direcţiilor astfel încât ele să fie funcţionale, dar nu supra-populate…
    (în acest moment serviciile secrete sunt multe la număr şi subpopulate cu personal, aproape de blocarea funcţionării).

    • radu Says:

      Corect, subscriu. Adaug (vezi mai sus) suspendarea programului „Prima casa”, reducerea numarului ambasadelor si al personalului diplomatic, pe langa reducerea drastica a ministerelor si a numarului de agentii guvernamentale.

  15. Bibliotecaru Says:

    Cred că am văzut cu toţii Rambo.
    Mai cred că ne-am dori cu toţii 5 mii de Rambo decât 500 de mii de băieţi seceraţi de mitraliera lui Rambo. Dacă tot am trecut cu surle şi trâmbiţe în NATO, haideţi că fim apăraţi de specialişti, oameni antrenaţi, cu experienţă… Este evident că în NATO nu prea contează numărul soldaţilor, ci pregătirea lor fizică, pe de o parte, şi pregătirea lor în a folosi un echipament militar performant.

  16. radu Says:

    @dracu: „pentru bleen am mai mult respect”.
    Pai da, din moment ce sunteti chiar bleen!
    Va rog, lasati-ma cu vinderea la „rusi”! Pastrati-va diversiunile astea securisto-ceausiste made in Ioan Talpes pentru lobotomizatii lui Radu Moraru! Altceva nu mai stiti?
    Mai tineti minte ce declara Ba-secu cand Tariceanu spunea ca nu-s bani de salarii? Mai tineti minte ce spunea ca „Romania refuza sa intre in criza”? Mai tineti minte costurile enorme ale realegerii lui Basescu si mituirea electoratului cu imprumuturi de la FMI?

    • radu Says:

      „nu mai sunt bani de salarii” voia sa spuna „nu putem mari salariile proferorilor cu 50 %”. Cine facea atunci campanie electorala?

    • dracu Says:

      @radu
      :)) nu pica in teoria conspiratiei 🙂 bleen e bleen, ia dracu e dracu, chiar daca avem simpatii politice asemanatoare. Bleen e in romania, iar dracu e undeva pe la marea caspica (si iti poate confirma gazda noastra).

      probabil ca asa si-or fi zis si ucrainienii, de „diversiuni” inainte de a alege un pro rus la conducere. si inainte ca cei proaspat alesi, pro rusi, sa renunte definitiv la NATO, la apararea sigurantei nationale impotriva FSB (si pentru asta exista documente oficiale ucrainiene), sau a vinde companii strategice rusilor.
      probabil ca si ei spunea ca astea sunt „diversiuni” si „dezinformari”. spre ghinionul lor, sunt adevarate.

      • radu Says:

        Va credeam un tip inteligent… Ucraina nu e membra NATO si UE, in plus a facut parte din URSS si CSI. Ma dezamagiti, zau. Nu cumva credeeti ca „Vanghele” ar fi fost prim-ministru? Incepeti sa semanati cu cel din filmul comunist al lui Eugen Barbu cu „ocupati garile”.
        Rectific, sunteti o nota de subsol a lui bleen.

      • dracu Says:

        Din moment ce traiesc in spatiul ex-sovietic de vreo 5 ani, cred ca stiu destul de bine despre ce vorbim.

        nu stiu pe ce lume traiti, da in lumea in care traiesc eu, Ucraina si Georgia si-au depus candidatura la NATO, si au fost respinse, la summit-ul de la Bucuresti (unde Romania le-a sustinut candidatura).

        iar dupa ultimele alegeri, castigate de pro-rusi, Ucraina si-a retras oficial cererea de aderare la NATO.
        iarasi, acum vreo 2 saptamani parca, politicienii ucrainieini au adoptat o lege prin care serviciile secrete nu mai pot urmari actiunile FSB pe teritoriul statului „indendent” Ucraina.

        mai urmariti si alte posturi pe langa Hanteni si Irealitati, s-ar putea sa va fie de folos.

  17. octaaa Says:

    Deficitul bugetar mare pe care il avem si impovararea dobanzilor aferente creditelor contractate din cauza risipei ultimilor ani impune cel putin o condutie din urmatoarele doua :

    – fie micsorarea cheltuielilor publice. Care inevitabil va duce micsorarea numarului de bugetari; deci la somaj mai mare

    – fie cresterea fiscalitatii, care va pune presiune pe mediul privat, deci va conduce la inca o perioada de disponibilizari. Deci, tot la cresterea somajului

    Mie unul mi-e teama sa nu fie aplicate ambele “solutii”.

    ASTA SCRIAM PE BLOGUL MEU INCA DIN DECEMBRIE 2009.
    http://octaraduro.wordpress.com/2009/12/11/marea-problema-a-lui-2010-somajul/

    Pentru cine intelege cat de cat cu ce se mananca economia – lucrurile sunt atat de clare…
    Pacat insa ca politicienii nostri(de la toate partidele) habr n-au. Vad si prezic numai bazaconii, iar programele economice le fac mai mereu taman pe dos…

    PS : Bineinteles ca avem nevoie ca de aer de reducerea cheltuielilor inutile(si la suprapret) cu bunuri materiale si cu servicii.

  18. radu Says:

    @dracu: inca ceva: ce va face sa credeti ca „Geoana si ai lui” (Geoana, fost ambasador la Washington!) ar fi dus Romania in bratele Rusiei, din moment ce intre 2000-2004 Iliescu si Nastase au dus-o in NATO pregatind-o, de bine de rau, pentru UE?
    Eu m-as ingrijora de putinsimul chipurile „antirus” al lui Basescu. Dar despre Romania si „rusi” s-a discutat atat de mult in ultimele luni incat n-are rost sa revin.
    Analogia pe care o faceti intre Ucraina si Romania e la fel de ridicola si de periculoasa ca si cea dintre Romania si Nebraska, practicata de unii idoli ai dvs, de fapt niste caraghiosi autisti cu pretentiii academice si instincte autoritariste.

  19. octaaa Says:

    @Sebi, ai dreptate.
    @Mihai Voicu, pai asa este…ar trebui sa avem si programe de sprijin a economiei. Dar pentru asta ne trebuie resurse. Resurse care lipsesc cu desavarsire.
    Motivul lipsei resurselor? Simplu… Cheltuirea banului public intr-un mod iresponsabil de catre politrucii de la toate partidele.
    Ce bine ar fi fost daca in anii in care balteam de bani am fi pus si noi ceva de-o parte…
    Tare as mai vrea ca macar 10% dintre politicienii romani sa-si insuseasca teoriile economice anticiclice…

    @Un liberal deja optimist, Cota unica nu a avut efectele pe care le spui. Cota unica e unul dintre factorii care au generat deficit bugetar in Romania.
    Cota unica ar fi avut efecte pozitive daca s-ar fi mers concomitent cu micsorarea cheltuielilor publice. Pentru a avea un buget echilibrat.
    O alta pata a cotei unice este faptul ca a fost implementata intr-un moment nepotrivit. Adica a fost un instrument PROCICLIC.

    @Bibliotecaru, total de acord cu reducerile de cheltuieli pe care le propui.

    @Catalin Ene, tare mi-e teama ca, cat de curand vom avea parte si de o majorare a TVA. Asta din doua motive :
    1 – stimulent pentru echilibrarea relatiei consum-productie
    2 – deficitul bugetar enorm, cu tot cu diminuarile de pensii, salarii, ajutoare sociale.
    http://octaraduro.wordpress.com/2010/06/01/made-in-%e2%80%a6-partea-a-ii-a/
    http://octaraduro.wordpress.com/2009/10/27/majorarea-tva/

    @dracu, greseala masurilor anuntata de basescu e ca vine prea tariu. Aceste masuri(dar ceva mai putin brutal) ar fi trebuit sa fie luate inca din 2009. Ba eu zic ca chiar de la sfarsitul lui 2008(cand la guvernare era PNL-ul). O alta greseala a PD-ului e ca in 2009, cand inca avaem resurse(venite in mare parte de la FMI), in loc sa stimulam economia(productia) am continuat sa marim pensiile si salariile.
    In privinta planului PNL…e nu doar populist, ci iresponsabil.

    @olimpiu65, teama imi e ca nu exista alternative.
    De fapt sunt si alte variante(care ar fi de preferat…numai ca lovesc in clientela tovarasilor de la PD). Dar adevarul este ca, la deficitele enorme pe care le avem se impun :
    -taierea drastica a cheltuielilor cu bunuri materiale si cu servicii inutile si la suprapret(de care beneficiaza clientela)
    – reducerea pensiilor, a salariilor si a ajutoarelor sociale
    – reducerea numarului de bugetari cu cel putin 300.000(in special in administratie)
    – majorarea TVA
    – angajarea specialistilor in institutiile statului care ar trebui sa atraga fonduri europene NERAMBURSABILE.

    • dracu Says:

      @octaa
      sunt de acord cu tine, din motive de furaciune, pedelistii au amanat luarea masurilor alea nasoale. si parte proasta e ca, cu cat lasi mai mult timp sa treaca, cu atat mai nasoale sunt masurile care trebuie luate pentru echilibrarea situatiei. iar banii de la FMI, in loc sa ii investeasca (asa cum au promis, de fapt) pedelistii, i-au bagat tot in pensii si salarii. cu alte cuvinte, i-au aruncat pe geam.

  20. dracu Says:

    @radu
    ce ma face sa cred?

    atitudinea si actiunile fatise pro-Rusia (vanzarea catre Kaz-Munai) si anti-UE ale lui Patriciu (declaratia ca Romania nu e pregatita si n-ar trebui sa adereze la UE), stapanul de facto al PNL.

    vizita la Moscova a lui Geoana, in calitate oficial-particulara (adica oficiala, cica, dar fara SPP-istii din dotare). vizita pe care nici in ziua de azi nu a explicat-o. cu cine s-a intalnit, ce a discutat, si de ce a fost nevoie sa se duca pe ascuns, iar securitatea sa-i fie asigurata de FSB si nu de SPP, cum e normal (iti explic eu de ce: pentru ca SPP-istii trebuie sa scrie in rapoartele lor programul de activitati al celui protejat).

    pentru unii pare doar o chestie nevinovata.
    eu iti pot spune ca in toate tarile ex-sovietice, inainte de alegeri, candidatul preferat de rusi face o vizita la Moscova inainte de alegeri.

    • radu Says:

      Una-i una, alta-i alta. Cautarea de piete alternative la UE e o problema care framanta azi pe multe tari UE, intr-o perioada cand se profeteste falimentul economic al Uniunii.
      E de discutat in ce masura Romania era pregatita sa „adereze” la UE.
      „Stapanul de facto” al PNL… Ma faceti sa rad. De stapanii de facto ai PDL (Bittner-Petrache-Cocos-GC Paunescu) ati auzit? Va doare ca Patriciu a impiedicat absorbirea in FSN a PNL si i-a dejucat planurile lui Basescu.
      Vizita la Moscova a lui Geoana nu demonstreaza mare lucru. Kwasniewski a scos cumva Polonia din NATO si UE? Hai sa fim seriosi, e vorba de relatii economice aici. Problema e ca unii au ramas atat de traumatizati de „rusi” incat devin victimele celor mai penibile intoxicari panicarde.
      Degeaba ii tot trage unii cu „rusii” cand economia ii face de ras.
      Procedati ca Radu Moraru: cand Boc isi asuma raspunderea in Parlament, Nashul baga capu-n nisip si vorbeste despre teroristi si revolutie. V-ati facut bine temele, dar nu mi-ati raspuns la chestiunea cu putinismul lui Basescu.

      • dracu Says:

        @radu
        personal n-am nimic impotriva afacerilor cu orice tara, de la China la Cuba.

        dar, cu anumite tari, si in special Rusia (dar nu numai), ochii trebuie sa fie cat cepele. si asta dintr-un singur motiv: Rusia isi foloseste pe fatza (toate tarile folosesc, dar mai putin brutal) pozitiile de monopol si companiile de stat ca element de „disciplinare” in cadrul relatiilor politice externe. si sper ca nu-i nevoie sa dau exemple concrete.

        Romania clar nu era pregatita sa adereze la UE, nu e nici acum, si cred ca n-o sa fie nici peste 10 ani. diferenta e ca din aderarea la UE a Romaniei, nu Romania are de pierdut (ci dimpotriva, s-a castigat enorm), ci UE. deci interesul national a fost sa aderam la UE, chiar daca ei si-au luat teapa cu treaba asta.

        cei enumerati de dumneata ca „stapanii PDL” sunt de fapt oameni de afaceri care au facut cu mare succes afaceri cu statul, sub orice regim si partid la putere. si pun pariu ca o sa faca la fel de bune afaceri mai departe. chiar daca, prin absurd, ar veni PNL la putere.

        vizita lui Geoana la Moscova demontreaza exact faptul ca are ceva de ascuns, si ca s-a dus acolo cu un scop nu foarte curat. iar daca presedintele polonez ar fi fost precum prostanacul la Moscova (adica procedand in acelasi fel), cred ca ar fi fost linsat in piata publica de polonezi.

        problema nu e faptul ca Geona a fost la Moscova (pentru ca au fost, sunt si o sa fie politicieni romani care umbla prin lume, inclusiv la rusi), ci CUM a fost la Moscova.

        nu am raspuns despre „putinism” pentru ca nu mi-e clar la ce va referiti: tendintele dictatoriale ale lui Basescu (pe care nu le neg, corespund formatiei profesionale de comandant de nava), sau de faptul ca Basescu este anti-rus (ca si o confortabila majoritate a populatiei Romaniei).

      • tibi Says:

        Care ar trebui sa fie dupa parerea Dumneavoastra raportul corect intre venitul mediu al unui angajat si pensia medie a unui fost angajat ?
        Si,cum puteti argumenta acel raport pe care il credeti corect?

  21. Alin B (howitzer) Says:

    şi şi
    Pauperizarea face parte din pavajul drumului spre dictatură

  22. Un liberal deja optimist Says:

    @Dragi liberali,
    Ati vazut ce performanta este echipa pdl? Cum am inceput sa discutam lucruri serioase, au virat-o rapid spre alte teme. De aici si faimoasa replica:”Berceanu, unde esti? Tu ai mintit in campanie, nu eu!”

  23. olimpiu65 Says:

    trollii portocalii sunt deja cunoscuti de pe alte bloguri, vad ca s-au reactivat.
    e inutil sa dialoghezi cu ei

    • ela Says:

      O constatare corecta, un dialog cu un om din specia portocalie nu are sens si nici logica, asa cum sunt liderii lor superficiali cei mai cinici cu putinta asa sunt si sustinatorii lor, au prins o idee lansata de baselu care se stie ca este contra naturii si o flutura aiurea fara sa constientizeze esenta.

      Iar borfeta anastase de ce nu l-a acceptat pe Valer Dorneanu daca asa au spus voturile 😦 cat credeti ca va mai rabda pamantul cu atata minciuna in voi ?

      • dracu Says:

        „borfeta”, ce limbaj elegant, sunteti o doamna, ce aia mea 😀

        pentru ca indiferent ce „zice voturili”, legea zice altceva:

        „fiecare camera a parlamentului numeste, CU VOTUL MAJORITATII MEMBRILOR SAI (si nu spune „cu votul majoritatii membrilor PREZENTI) bla bla bla persoana care a intrunit numarul cel mai mare de voturi”.

        si pana nu zice CC ca respectiva lege e anticonsitutionala (lucru posibil, dar care nu a avut loc inca), se aplica legea. nu-i asa? 😀

        acu, inteleg sa-i acuzati pe pedelisti atunci cand incalca legea, e normal, si e bine. da sa-i acuzati si ca o respecta, asta e dovada de odihna intelectuala absoluta.

  24. Un liberal deja optimist Says:

    @olimpiu65,
    Si doar l-am avertizat pe @radu.

  25. dracu Says:

    @dragi liberali
    va recomand la modul cel mai serios calmante si ceai de tei.
    de ce e inutila discutia, pentru ca eu nu ma las indobitocit de hanteni si irealitati? in cazul asta, sunt de acord cu voi.

    sa revenim la subiect atunci: criza econonomica.

    PDL propune, si demonstreaza cu cifre, ca solutia lor va reduce deficitul bugetar cu 2.8 miliarde. nu-l va elimina, il va reduce. cu o solutie nedreapta, dureroasa, dar eficienta: taierea a 10% din pensii si 25% din salariile bugetarilor.

    PNL baga niste texte emotionante, despre cum ar vrea ei sa fie totul bine si frumos, sa arunce cu dolari in cetateni (reduceri de taxe si impozite), sa taie banii de partid (a se citi: sa inlocuim gasca PDL cu gasca noastra). pardalnicii de portocalii pun mana pe creion, daca vad ca liberalii n-au pe nimeni suficient de literat ca sa stie tabla adunarii, si fac ei socoteala:
    solutiile produse de liberali (neluand in calcul promisele stimulente financiare si reduceri de taxe = scaderea incasarilor la buget PE TERMEN SCURT (1an)), ar reduce deficitul bugetar de 12 miliarde cu 460 MILIOANE euro.

    recapitulam, pentru filologi:
    solutia PDL (15%, 25% taieri) – taie din deficitul bugetar pe 2009 de 12 miliarde suma de 2.8 miliarde. ramane un deficit bugetar de vreo 9 miliarde.

    solutia PNL (taieri pe ici pe colo, de la „sugativele PDL”) – taie din deficitul bugetar de 12 miliarde suna de 460 MILIOANE. ramane un deficit bugetar de vreo 11.5 miliarde.

    stiu ca liberalii is aia dejtepti si frumosi, da mie mie se pare mult mai nasol un deficit de 11.5 miliarde decat unul de 9 miliarde. pentru ca, sa va spun un secret, diferenta aia de 2.5 miliarde o sa o platim tot noi (unde noi = firme private si lucratorii lor + firme de stat care fac profit si lucratorii lor :)) )

    pentru 2010, deficitul bugetar prognozat acum este de 35 de miliarde!

  26. Un liberal deja optimist Says:

    @dracu,
    Asa de mult ti-a luat sa te instruiasa aia din Modrogan?
    Hai sa-ti spun cum e treaba: voi , din lacomie si nepricepere ati lasat sa scada pib-ul cu 40mld in 18 luni. Normal, aveti acum un deficit guvernamental de 12mld. Bancile comerciale nu pot sa va mai imprumute ca si-au atins limita de expunere. Organismele internationale va mai imprumuta punandu-va niste conditii oneroase din pdv national.Voi realizati ca treaba asta e de puscarie si l-ati imbrobodit pe Keoru sa iasa la TV si sa ceara solidaritate sociala. Na’ ,ca n-a tinut. Cand esti in campanie si promiti marea cu sarea o sa gasesti vreo 3 milioane de prosti care o sa te creada. Cand hatarasti sa le iei si cenusa din vatra incep sa te injure.Ceilalti 2 milioane, cumparati, dusi ca vitele la votare si mortii pusi sa voteze nici nu se pun. Chemati-i pe ei la bucuresti sa-l apere pe Keoru si pe Dobibok!
    Si inca ceva: Comparatia aia stupida cum ca salariile la stat sunt mai mari ca la privat iar nu tine. Uite, ma autodenunt: si eu bag 800 lei pe Cartea munca si 7000 lei pe contract de colaborare. Macar la stat si la pensionari totul e la vedere . La mine la firma fac ce vreau cat timp nu ma prinde. Stii de de a scazut pib-ul.? Pentru ca si maharii portocalii fac ce fac si eu. La guvernul hot si prost n-o sa alerge nici-odata banii spre el.

    • tibi Says:

      Nu aici se fac autodenunturile.

    • dracu Says:

      ma bucur sa constat ca exemplul sefilor de partide e urmat pana la opinca.
      daca matale esti evazionist fiscal autodeclarat, nu inteleg de ce te miri ca statul ii beleste pe aia care nu se pot apara, in loc sa te bage pe matale dupa gratii si iti confiste suma cu care esti dator. asa cum ai spus, pe tine nu te pot prinde. pe pensionari si bugetari da. deci ai un merit in modul cel mai direct in belirea respectivilor. felicitari 😀

      conform declaratiilor liberalilor, matale cam asta ar urma sa patesti, daca ajung ei la guvernare. pentru ca, nu-i asa, ei vor sa elimina economia subterana (in cazu in care nu te-ai prins, faci parte din ea), in loc sa taie din pensii si salarii.

      cat despre umorile dumitale impotriva pedelistilor, cel mai bine ai face sa le adresezi direct lor. nu te ajuta cu nimic sa mi le spui mie, pe cuvant.

  27. Un liberal deja optimist Says:

    @tibi,
    Lasa, ca si Keoru s-a autodenuntat ca atunci cand a promis ce a promis era in stare de ebrietate.

  28. dracu Says:

    oricum, ma amuza la maxim „calitatea” unor comentarii.
    cand cineva vine cu cifre si argumente concrete, e luat cu „huo”, „Jos Basescu”, insulte si alte chestii d-astea puternic „constructive”.

    ca deh, cand nu ai argumente, ce sa faci, injuri, ca atata te duce capu 😀

  29. Un liberal deja optimist Says:

    @All Orange,
    Ok! Puneti autoritatile statului sa ma prinda. La cat de subnutrite sunt ar fi imposibil sa alerge dupa 22 milioane de infractori romani. Voi care ne bruiati blogurile, cum va plateste Keoru? Pe carte de munca, pe contract de colaborare, pe PFA, la negru?.N-a promis Keoru sa vina cu facturi fiscale pentru casa Ioanei din Baneasa. A venit?

    • dracu Says:

      deh, io n-as fi chiar asa de subnutrit la 1-2-3.000E platiti de stat. da daca zici tu ca mititeii is subnutriti, asa sa fie.

      nu inteleg, totusi, mai ales ca, vorba ceea, esti ditai patronu, de ce te-ar deranja ca ma plateste Base.
      e economie de piata, nu-i asa? daca imi oferi 5.000E/luna, promit sa il pup in dos pe Chucky al vostru peste tot pe internet. daca nu iti permiti, ce sa zic, ghinion.
      asta e pretul meu, sunt convins ca ai gasi aurolaci gata sa ii pupe in partile moi si pe patriciu, si pe morega, si pe chucky, pe 100E/luna. da io is mai scump de atata, pentru ca am creier, si nu mi-e teama sa-l folosesc.

  30. Un liberal deja optimist Says:

    @All Orange,
    De fapt Infractorul National asta si urmareste:umilim Magistratura, Diplomatia, Serviciile Nationale de Aparare, institutiile financiare, Ordinea Publica, furam de de la fraeri , fugim din tara si celor 22 de milioane de prosti le-o dam la muie. Fraerii nu stiu ca acum se pregateste o legislatie fiscala internationala sa-i prinda pe infractori. De ce nu-i aduc pe marii infractori romani in tara?De aia!

  31. Bibliotecaru Says:

    Mai comentez şi eu să nu rămână 69…

  32. radu Says:

    Ia mai dati-i @dracu pe Basexu si ai lui! 🙂 Abia ne face rating bleenorangiocul de la Sevastopol.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: