Influența sondajelor asupra consecvenței

Mă întreb care din următoarele zvonuri sunt adevărate și, în cazul în care sunt, cât au legătură cu ultimele sondaje de opinie. De altfel, veți vedea, răspunsul este cuprins în întrebări.

  1. Cei de prin înaltele sfere ale PD au decis să nu se mai organizeze alegeri locale parțiale. Periodic apar vacantări de posturi de primari, marea majoritate în mediul rural dar nu numai, cum a fost cazul de la Râmnicu Vâlcea. Legea prevede ca într-un termen maxim de trei luni să se organizeze alegeri de primar, cu excepția ultimelor șase luni dinaintea alegerilor locale generale. Să nu-mi spuneți că poate că nu există astfel de posturi vacante, pentru că vă dau un exemplu mai cunoscut – Baia Mare. Am auzit că s-ar fi identificat și soluția. Mărirea perioadei în care nu se pot face alegeri de la șase luni la doi ani.
  2. S-ar lua în considerare și renunțarea la alegerea uninominală prin sistem majoritar a președinților de Consilii Județene. Aici vreau să fiu cinstit și să spun că nici mie nu prea mi se pare că are sens o astfel de alegere. Dar măcar eu nu mă răzgândesc din motive electorale, nu am votat acest sistem nici când a fost introdus.
  3. S-a îngropat la PD de asemenea ideea alegerilor parlamentare majoritare într-un tur sau două. Iar un lucru bun, însă aceeași situație. Când părea că le convine o promovau de zor, acum nici musca.

Ultimul sondaj de care am auzit îi plasează la 17%. Hai că se poate, mai e un pic până la 4,99.

Etichete: , , , ,

52 răspunsuri to “Influența sondajelor asupra consecvenței”

  1. Marciano Says:

    Si ultimul sondaj la cat plaseaza PNL-ul?

  2. Un liberal deja optimist Says:

    Daca ar putea, ar scoate o lege ca toti primarii, consilierii si parlamentarii sa fie declarati functionari publici! In cazul asta, Ceasca ar fi fost un mic copil pe langa Traenica…

  3. diaconescumarius Says:

    Dle Voicu
    Sa presupunem ca sondajele cu pricina au ceva comun cu realitatea. Deci PDL scade de la 34% la 17%, adica fix 17 procente. In aceleasi sondaje, PNL e undeva pe la 25-27%, adica o crestere cu aproximativ 7 procente fata de ultimile alegeri. Ma bucura faptul ca PNL se apropie – macar in sondaje – de 30%, insa ma apuca toti aia cand vad ca PSD zburda pe campii spre 40% iar PRM a fost ” rectivat”. Asta insemneaza ca o mare parte a electoratului portocaliu s-a dus catre stanga sau extrema stanga si doar o parte a venit catre drepta. Iar masurile economice(daca le putem numi masuri) care vor fi asimilate cu dreapta – vedeti in acest sens ultimile declaratii ale lui Nastase si ale pupilului sau Ponta – deabea sunt la inceput…

    • Un liberal deja optimist Says:

      Din cate observ, trecand in revista blogurile pro-liberale, exista o anumita dezamagire privind prestatia mediatica a liderilor liberali dupa decizia de 2 lei a CCR. In acest timp psdistii puncteaza..

      • tibi Says:

        Pai ,daca PNL a ajuns la concluzia ca trebuie sa combata masuri de dreapta prin mijloace si idei de stanga.
        Parca nu face destule greseli PDL-ul care sa poata fi criticate corect.Dar nu are PNL-ul treaba cu astea. El trebuie sa se lege si sa le critice tocmai pe acele (putine) care sunt corecte.
        Sa te aliezi cu stanga iliesciana e o porcarie care tine (cu intermitente ) de cativa ani buni.

    • mihaivoicu Says:

      @marius diaconescu – Nu e placuta migratia semnalata, dar este explicabila. PD s-a umflat la 34 pe mesajele populiste ale lui Traian Basescu, nu pe vreo baza ideologica de dreapta, ca nu exista. Iar populistii se muta repede in alta parte.

      • Un liberal deja optimist Says:

        A apara drepturile cetatenilor nu-i idee de stanga. Dreapta imbogateste natia si apoi distribuie corect beneficiile. Vorba lui Crin:”Stanga a tot luat, dar a uitat sa mai dea ceva inapoi!”In prezent, stanga striga dupa beneficiile pierdute pe care le-a distribuit dreapta (PNL).

  4. Cepeca Says:

    Au trecut în faza „ciocul mic și joc de glezne”.

  5. MARIN Says:

    Avand in vedere cele prezentate de dvs., am sa va supun atentiei doua intamplari derulate in societatea noastra si care, cat de cat, au o oarecare asemanare:
    1.nu cu mult timp in urma am asistat la un „circ mediatic” prilejuit de arestarea lui BECALI-fewnomen care i-a adus acestuia o crestere alarmanta a popularitatii finalizata prin accederea acestuia in grupul parlamentarilor europeni;
    2.recent am asistat cu totii la un nou „circ mediatic” al carui protagonist a fost DAN DIACONESCU-fenomen ce a revitalizat popularitatea acestuia si mai mult,aparitia unei certitudini privind infiintarea unui nou partid „Partidul Poporului Roman”, un partid nascut din gandirea creatoare a celui in cauza si acolegilor sai de celula (cine or fi fost acei colegi ?) si, colac peste pupaza, am luat act si de unul dintre candidatii la functia suprema in stat

    INTREBARE:
    Sa existe oare o legatura intre cele doua episoade, sau altfel spus, cel de-al doilea sa fie regizat pe paza experimentului pe „cobaiul” Becali si sa ne trezim cu un nou partid ce dintr-odata va avea foarte multi adepti si care va deveni fidel unui anume interes ?

  6. tibi Says:

    „Hai că se poate, mai e un pic până la 4,99.”

    Optimistule!. Sau a fost o gluma?

    Despre 2. si 3. Adica sunteti de acord cu ele dar decat sa le sustineti mai bine le condamnati pentru ca ,nu-i asa, sunt ale adversarului.Nu cumva se numeste asta politicianism ieftin?

    „Legea prevede ca într-un termen maxim de trei luni să se organizeze alegeri de primar, cu excepția ultimelor șase luni dinaintea alegerilor locale generale. ”

    Eu ma gandesc ca asta ar trebui sa fie treaba principala a parlamentarului. Sa faca legi bune si sa le schimbe in bine pe cele rele.
    Din punctul asta de vedere (fisa postului) eu cred ca spuneti „Pas”.

    • mihaivoicu Says:

      Despre 2 si 3. Nu „le condamn” ci ii ironizez.
      Si comentariile pot fi ieftine, nu doar politicianismul.

      • tibi Says:

        Bun.Fie.Le ironizati.
        Dar, daca ati fi corect,daca le agreeati,ar trebui sa le sustineti .Nu sa le ironizati.
        Am scris cuvantul „corect”? Ce greseala.

      • mihaivoicu Says:

        Pai unde sa le sustin, la ei in partid? Acolo discuta.

      • tibi Says:

        „Pai unde sa le sustin,…”
        Pai ,de exemplu,aici pe blog. Sau aici nu nu e un loc bun de sustinut idei?

  7. luc Says:

    Hai ca se poate!PSD se indreapta spre majoritate absoluta.Daca nu,adauga la numar minoritatile nationale,eventual ceva PRM,eventual ceva uneperisti intorsi la matca.Victor Ponta spune clar,ca sa auda toata lumea,ca va guverna fara PNL.Pentru PNL urmeaza cel mai probabil inca 4 ani de opozitie grea.Hai ca se poate!

    • Alex Valahul Says:

      alegeri anticipate => guvernare PSD

    • Victoras Says:

      UNpPPPPPpppPpppPpPpR-ul n-o sa rinda nici pragula electoral clasic (5%) si nici pragul alternativ (4D+2S sau cati or fi… 6D+3S?), asa ca n-o sa aiba nici pesedeii oaste de stransura, stai linistit!

      Poate VictorashvonPonta sa vrea guvern fara PNL, dar ce sa vezi, aiasta nu se poate!

      • tibi Says:

        Pai,cu 40% oricine face usor guvernul.
        Dar , indiferent de asta, PNL-ul abia asteapta sa sustina PSD-ul.

  8. Bibliotecaru Says:

    4,99% se face numai din votul celor din Paris.

  9. exasperat Says:

    1. Dar de ce la doi ani si nu la 4? Mi se pare mai lejer asa.
    3. Nu e bine 4,99 că la astea se adaugă alea 15 tradiţionale „adjudecate” la colţ de stradă sau la intersecţia de uliţe, în drum spre urne.

    Petruţ – Tgv

  10. c.ghevara Says:

    Renunţarea la alegeri uninominale în cazul preşedinţilor de consilii judeţene este un deziderat al UDMR. Înainte, când preşedinţii erau aleşi de consilierii judeţeni, erau posibile tot felul de alianţe şi înţelegeri între partide. Nu văd niciun motiv pentru care preşedintele să nu fie ales direct. Altfel, de ce să nu aleagă consiliile locale primarul comunei sau oraşului?!

  11. radu Says:

    Daca sondajele se confirma (personal nu sunt asa sigur, cred ca PDL sta mai bine), Basescu va trece la masuri radicale de rebranding. Cand se va ingrosa rau de tot gluma cu nivelul de suportabilitate, va sacrifica guvernul Boc si ori va remania de fatada partidul, ori va coace alta formatiune prezidentiala printr-om scindare oportuna, la primavara. Noua formatiune va fi mai periculoasa in competitia cu PNL, pentru ca va fi dominata de elita prezidentiala erijata ca fiind cea mai „de dreapta”. Sa nu uitam, basescienii au un talent extraordinar in a parea ca sunt in opozitie, cand de fapt ei sunt la putere.

    • Victoras Says:

      Categoric „basescienii au un talent extraordinar in a parea ca sunt in opozitie, cand de fapt ei sunt la putere”!
      Dar chiar atat de proasta este natia asta? Eu trag nadejde ca nu de tot; au mai incercat in 2006-2007 cu PLD-ul si-a iesit… nimic.

  12. Catalin Ene Says:

    http://blogatu.ro/2010/06/alegeri-tnl-craiova-discursuri-si-interviuri.html

  13. liberalul social democrat Says:

    Am să vă comunic un lucru foarte important ! Deoarece m-am plictisit de nickul ăsta şi deoarece trebuie să dăm senzaţia că suntem mai mulţi Gică contra pe blog , m-am hotărât să-mi schimb nickul ” liberalul social democrat ” . Cum nu avem nicio idee în cap ( adică mie şi şefului meu de departament ; era evident , noi , ăştia din servicii nu prea avem imaginaţie ) , cum celelalte nickuri ale mele @ luc , @ han , @ Alex Valahul , @ tibi , @ hendrix sunt simpatice şi nu vreau să le schimb , am o rugăminte la voi : daţi-mi voi o idee de nickname ! Ce spuneţi , merge ” Subtilu’ ” ? Sau ” Directoru’ ” ? Sincer , mie mi-ar fi plăcut ” Bond . James Bond ” da’ nu mă lasă şefu’ . Zice că mă dau de gol .

    • radu Says:

      Dar la nick-ul „radu” de ce nu renuntati? Sa stiu sa-mi iau si eu drept nick „liberalul social democrat”. 🙂

      • liberalul social democrat Says:

        Nick-ul @ radu nu este al meu . Nick-ul @ hendrix este al meu . Este nick-ul care reprezintă partea necivilizată , sălbatică , isterică şi arogantă din mine . Un fel de Mr. Hide al personalităţii mele complexe . Celelalte nick-uri ale mele sunt nick-uri luminoase , deştepte , deschise la minte . Îl uitai pe @ octaa .
        Şi nick-ul @ radu are potenţial pozitiv . Dar nu este al meu .
        L-am întrebat şi pe şefu şi zice că nu lucrezi pentru noi .

  14. ela Says:

    PD ARE 17% FIX ATAT CAT A AVUT CAND S-AU infiintat
    sunt membrii, rudele si cativa manelisti de ocazie pentru galetile portocalii cu malai si ulei expirat.

  15. Tweets that mention Influența sondajelor asupra consecvenței « Politica Liberala -- Topsy.com Says:

    […] This post was mentioned on Twitter by George Tuţă, PNL Romania. PNL Romania said: Ultimul sondaj de care am auzit plasează PD-L la 17%. Hai că se poate, mai e un pic până la 4,99. http://goo.gl/Csx3 […]

  16. Laura Says:

    Nu inteleg ceva … de ce a votat toata lumea intr-o veselie modificarile la legile declarate neconstitutionale saptamna trecuta ? Nu trebuia guvernul sa adune el 50%+ 1 din total vot pozitiv in camerele reunite ?

    De ce a votat opozitia pentru ? Masurile modificate sunt bune dintr-o data ?

    • mihaivoicu Says:

      Nu s-a supus la vot ansamblul legii, ci doar eliminarea articolelor neconstitutionale. Nu aveam cum sa votam impotriva.
      Nu s-au votat toate legile pt ca ele au fost deja adoptate prin angajare.
      Chestie de procedura din pacate, dar asta este, procedurile trebuie respectate.

  17. Victoras Says:

    Prezenta mediatica TREBUIE imbunatatita (indiferent ca e vorba de CCR, CSM, ANI sau alte acronime).

    E scandaloasa atitudinea lor fata de ansamblul de legi electorale pe care le avem (fara sa comentez calitatea globala a acestuia). Parca nu se pot modifica legi electorale (si, har Domnului avem destule) prin OUG-uri. Poate trece de Parlament asa o monstruoziate?

    Cat despre sondaje:
    1. La mai mic PD-ului!
    2. Atata vreme cat Laszlo Toekes este… bine-merci prin diverse foruri europene (PE), si nimeni nu se scandalizeaza (adica nimeni nu face spume la gura), avem nevoie si de Vadim. Cand UDMR va primi (in urma rezultatelor electorale, nu altfel) doar UN DEPUTAT, ca reprezentant al unei minoritati nationale, va fi oportun ca personaje politice gen Vadim Tudor sa paraseasca scena politica. Le putem organiza si o petrecere de ramas-bun. Pana atunci, la nebunii, numai cu nebunii poti raspunde!

  18. Ana-Maria Says:

    Nu stiu cum se face, dar oamenii pe care ii cunosc si au votat cu PD-L, in continuare, spre surprinderea mea, sustin ca ar vota cu PD-L. Eu cred ca in cazul acestor sondaje se aplica faimoasa spirala a tacerii….nu mai e de bon ton sa sustii un guvern ca acesta, insa deep inside tot mai cred in el si ii gasesc scuze…
    In concluzie, nu am incredere in aceste sondaje….

    • mihaivoicu Says:

      Da, asa este. Si eu cred ca daca ar fi alegeri maine, PD ar scoate mai mult de 17. Nu doar pt ca exista fenomenul descris de tine, ci si pt ca exista fraude, mita, Paris etc.

  19. radu Says:

    @liberalul social democrat: corect, eu nu „iau de la Basescu”.
    @ana-maria: de asta ma tem si eu, pe baza unor observatii asemanatoare. Dar… depinde prin ce medii ne invartim, s-ar putea ca Romania profunda sa fie de alta parere.

    • Un liberal deja optimist Says:

      Se zvonea acum cateva saptamani ca bok cheltuie in nestire din fondul de rezerva pentru primariile portocalii. Daca e adevarat:
      1. Isi mentine captiv o parte din electorat prin anumite actiuni caritabile ale primariilor.
      2. Nu-l vedem nici pe el nici pe basescu prin zonele inundate unde avem deja 20 de morti.
      Nici nu mai au ce mai da si nici nu vor sa primeasca ce merita!

  20. transildania Says:

    Nu sunt fan al sondajelor dar cateodata au si ele avantaje, chiar daca prin ricoseu. Cel putin punctele 2. si 3. ar fi evolutii bune, punctul 1 ar fi desigur inacceptabil.
    De consecventa fireste nu poate fi vorba.

  21. Eva Says:

    Sunt oameni care-si urmeaza sefii ca oile, din partid in partid, din sef in sef.
    De aceea au impanzit tara de sefi PDL, impusca doi iepuri dintr-un foc, isi platesc datoriile electorale si se inregimenteaza toata institutia la PDL.
    Toate turmele astea de mioare se vor reorienta brusc odata cu berbecii, cand va pica guvernul si protectorul sau.

  22. radu Says:

    Daca PNL sta ata de bine in sondaje, de ce musiu Cibu, senatorul de Braila, a tulit-o la UNPR?
    Intreb si eu.
    De ciuda.

    • Emi Says:

      Domnul Constantin Cibu a fost primar la Braila, dar la ultimele alegeri a fost mai mult sabotat decat sustinut de partidul care teoretic il sustinea. Dansul ma indoiesc sa intre in UNPR, dar, il bate gandul probabil, ca la urmatoarele alegeri pentru primarie sa candideze ca independent. Acest fenomen l-am observat si la alegerile prezidentiale, practic Crin Antonescu a fost foarte putin sustinut in teritoriu. In anumite zone, erau cate 5 fluturasi identici prin cutiile postale iar in alte zone nu erau nici afise electorale. Eu nu cunosc personal oamenii, dar, ca observator din exterior pot spune ca nu exista coordonare si implicare serioasa.

      • radu Says:

        Pai, tot s-au facut alegeri noi la Braila. Ce naiba se intampla acolo? PDL-ul e pe tobogan si noi ne dam cu stangu-n dreptul. Trebuie facut ceva de la varf, altfel ne irosim sansele pe barba noastra, si e pacat.

      • Emi Says:

        Alegeri s-au facut acum, in aprilie 2010. Din cate inteleg eu, sunt multe personalitati puternice care nu se sustin reciproc. Braila este puternic PSD-ista si intuiesc ca faptul ca exista persoane dubioase in Biroul Permanent al PNL, face ca putinii oameni cat de cat interesati, sa-si piarda entuziasmul… Eu am facut cerere din septembrie anul trecut sa intru in PNL si nu par sa aiba nevoie de mine.

  23. Un liberal deja optimist Says:

    Am vazut azi la TV desfasurare mare de forte la Guvern cu masuri contra inundatiilor:Blaga balmajea ceva cu un ajutor de inmormatare de 5000lei, Oprea, precum un caporal prezenta un raport cu date neesentiale iar pe bok l-am vazut resuscitand o sinistrata. Atat? Am inteles ca ieri Guvernul a tinut o sedinta de taina sa scoata impozitul „de solidaritate” pentru cei cu mai multe case. Atat poate face guvernul bok? In acest timp s-au inregistrat 19 morti in cursul inundatiilor! Si sa nu uit, talambul ala de Campan (de-al „nostru”!) se batea in Parlament pentru un loc in Asociatia de prietenie irakiana-romana. El fiind senator de Botosani!

  24. Mircea Teslovan Says:

    Unde este preşedintele jucător? pe
    http://taxapenonvaloareaadaugata.blogspot.com

Lasă un răspuns

