25% la tot cartieru’

După patru zile de diluviu, în a cincea zi, precum Noe, Traian Băsescu l-a trimis pe porumbelul Boc să vadă care-i treaba cu apele. El n-a ieșit încă, probabil că încă își caută fesul Paul&Shark prin arcă.

Este vorba de același Emil Boc, cel care amenința un prefect că-l schimbă pentru că nu era atent la ceva teorie a lui Sebastian Vlădescu despre TVA. Nu era atent pentru că încerca să spună ceva despre oameni izolați, în pericol de a fi luați de ape.

Nu pomenesc de întâlnirea mai puțin plăcută cu câțiva pensionari din Galați, ci mă întreb ce obraz o fi avut Boc să dea ochii cu angajații de la situații de urgență, în prima zi în care aceștia primesc o recompensă de minus 25% din salariu. Dacă i-ar fi raportat aceștia premierului că de azi vor căra cu 25% mai puțini saci de nisip și vor salva cu 25% mai puțini oameni? Domnule prim-ministru, dacă nu erau oamenii ăștia până să te prinzi tu de la televizor că sunt inundații mai toată Moldova de nord ar fi fost un soi de Veneția la scară mare.

Pentru p(r)ostacii portocalii care o să ne povestească în comentarii despre greaua moștenire sau despre ce făceau la inundații guvernele Tăriceanu, IG Duca sau Brătianu, le transmit că inundații sunt azi, salariile s-au tăiat azi și TVA s-a mărit tot azi.

Etichete: , , , , , ,

87 răspunsuri to “25% la tot cartieru’”

  1. exasperat Says:

    Apropo de TVA, de austeritate…

    Îl întrebai azi la conferinţă pe vicele democrat-liberal de D-ţa, Marin Antonescu (ştii tu care – cândva superior al fesului Paul&Shark la Anvers) de ce o remaniere promisă înainte să se ia măsurile „anti-criză” a fost trecută pe linie moartă. M-a şocat prin răspuns. Bine, cred că s-a şocat şi pe el. Cică numai nişte „trompete” au putut să vb de aşa ceva pân să se ia o decizie în cadru oficial.
    Acuma, tu-ţi mai aminteşti? Nu figurează Udrea, Blaga şi Voinescu printre vuvuzele? Că eu aşa-mi aduc aminte.

    Petruţ

  2. radu Says:

    Ehei, domnule Voicu, p(r)ostacii portocalii or s-o tina langa cu legea ANI, cu greaua mostenire de 20 de ani, cu odiosul guvern Tariceanu si cu lipsa de solutii a opozitiei, pe principiul afant „rau cu noi, dar mai rau fara noi”. Eu ma mir cum de nu se plictisesc sa repete ca niste batrani senili aceleasi mantre basesciene.
    Normal, Boc isi trimite acum trupa pe teren. E cam la spartul targului, doar-doar o mai drege busuiocul imaginii. Am ras manzeste cand am vazut-o pe Lady Gaga-Udrea cum se sfia sa-si vare pantofiorii cu toc in noroi si cand l-am vazut pe Boculet cum dadea voiniceste la lopata. Cat spirit de sacrificiu la oamenii astia!

  3. radu Says:

    A, sa nu uit, apropo de vuvuzele: m-a amuzat un interviu cu Cotoi in „Puterea”. Cand l-au intrebat daca el va fi candidatul PDL la presedintie, a chicotit Server (cica) cinci secunde, ca o mironosita in bordel!

  4. Ajentu 007 Says:

    Poate cineva sa-mi spuna cine anume sunt postacii portocalii de pe acest blog ?

  5. luc Says:

    Dle Voicu,felicitari,ati facut-o si pe asta!
    Sunteti cred primul politician posesor de blog care isi insulta explicit o categorie de postatori pe blog.Daca cineva scrie,civilizat desigur,despre „ce facea guvernul Tariceanu la inundatii”,asta nu il califica automat drept tinta jignirilor dvs dezonorante.
    Daca va lasa nervii si rabdarea de a citi si altceva decat adeziuni neconditionate si huiduieli antipedeliste,va sugerez respectuos ca o solutie mai onorabila decat insulta ar fi introducerea cenzurii.

    • BadDragon Says:

      Cu parere de rau, multa parere de rau, ma vad nevoit sa subscriu la cele scrise de luc. Daca’mi permiteti, v’as sugera o editare a postarii pentru a sterge acel paragraf. Macar de dragul decentei.

    • Cetateanul Popescu Says:

      stii zicala aia cu „chelu-si pune mana in cap”?

      (fara nici o aluzie la vreun politician de top, bineinteles…)

    • radu Says:

      Eu propun instituirea amenzii :), cum a facut CNA cu realitatea TV care a dovedit partinire. Asta in timp ce”Nashul”, partinitor 200% in favoarea lui Ba-secu, primeste doar avertisment cu mustrare.
      Ce-ati prefera, sa fiti insultat la gramada sau sa fiti cenzurat, cum procedeaza „liberalul” domn Cristian Preda cu comentariile care nu-i convin? Incercati sa postati la Udrea sau pe blogul ganditorilor de la Blogary comentarii anti-Basescu sau anti-Udrea, sa vedeti cum va baneaza. Dl. Voicu e printre foarte putinii bloggeri politici care nu cenzureaza si nu modereaza comentariile de pe blog. ba, inca, isi respecta comentatorii raspunzandu-le, nu ca altii.

      • atreides Says:

        A propos, Bleen ala a avut o postare cu titlul ”Ion Iliescu a murit”. I-am trimis un comentariu scurt: ”… si nici Traian Basescu nu se simte prea bine”. Nu a aparut…Monumente de obiectivitate portocalezii, este? 🙂

    • luc Says:

      @Cetatene,
      nicidecum.Si sa-ti spun de ce:
      1.Nu sunt portocaliu.Am simpatii politice moderate,fara a fi activist.Urmez o conduita bazata pe critica si exigenta,indiferent de personajul politic.
      2.Nu sunt postac.Nu postez la comanda nimanui si nici in favoarea cuiva anume.
      3.Nu sunt prost,oricat de mult l-as supara pe dl Voicu.
      In ceea ce te priveste pe dta,data fiind anvergura morala si principiala de care faci atata parada,ma astept la o pozitie critica privind atitudinea proprietarului acestui blog.Mai ales ca,inteleg eu,si dta ai un blog personal.Ce zici,te incumeti?

      • Cetateanul Popescu Says:

        @luc,

        copile (si epitetul nu are legatura cu varsta ta biologica), „reinterpretarea creativa” a spuselor mele este una dintre cele mai simple, brutale si demne de dispret tehnici de manipulare a discursului. N-am pretins nicaieri, nici aici nici altundeva, ca sa avea cine stie ce „anvergura morala si principiala” deosebita. Sunt un om obisnuit, traitor in tara asta, care se simte dispretuit si scuipat (metaforic vorbind, fireste) de gasca asta care ocupa fraudulos moralmente posturile de conducere din Romania. Si care isi pune speranta, cata mai e, in PNL nu pentru ca ar fi niste heruvimi cu aripioare albe ci pentru ca par a fi cel mai putin de dispretuit si pentru ca mie mi-a mers cel mai bine in perioada 2005-2008. Si pentru ca eu, ca atitudine economica si sociala, ma situez catre dreapta (dreapta europeana liberala, nu „dreapta” tembela care zice ca taierile nediscrimantorii sunt… de dreapta).

        In ceea ce te priveste, (1) ma lasa rece simaptiile sau antipatiile tale politice. N-au relevanta, in acest context. Eu vorbeam despre critica distructiva pe care o faci cu perseverenta aici. E inutila, nu aduce nimic nou si deviaza discutia. Nu stiu daca asta chiar vrei sau esti sincer dar nu mai conteaza. Rezultatul e acelasi si el, in ochii mei, te descalifica; (2) si (3) sunt afirmatii personale, nesubstantiabile in conditii de anonimat. Le iau sub beneficiul inventarului; nici nu le cred, nici nu le resping. In ambele cazuri, sa fii sanatos.

        Indemnul tau catre mine de a adopta o pozitie critica face parte, din nou, din galeria de tehnici de manipulare a discursului. Nu stiu daca le folosesti constient sau o faci natural, dar e iritant pentru mine (care le studiez de vreo 15 ani si le predau de vreo 6) sa ma vad nevoit, mereu si mereu, sa demontez povestile-astea. Uite, te cred ca esti sincer si n-ai simpatii politice portocalii. Dar modul tau de actiune e atat de apropiat de tehnicile predate de Ada Mesean si aplicate de oameni ca Hoara, Boureanu, Pora, Barbu (Sulfina), oameni pe care eu ii dispretuiesc, incat pe bune ca nici nu mai conteaza. Complicitatea prin prostie nu absolva in ochii mei pe nimeni. Si daca zici ca ai descoperit ca am blog poate descoperi si „niste oaresce” critici la adresa PNL, ce zici?

        In rest, unul dintre principiile dupa care ma ghidez in viata e „nu te certa cu prostul, s-ar putea ca lumea sa nu vada diferenta”. Asadar, in ceea ce te priveste, Cetateanul Popescu over and out!

    • luc Says:

      @radu,
      nu frecventez nici unul dintre blogurile amintite de dvs.De fapt,as putea sa numar pe degetele unei maini locurile unde scriu.Locul preferat este blogul senatorului PDL din colegiul meu,un blog decent si moderat,tot fara nicio cenzura.Te asigur ca in marea lor majoritate,comentariile mele pe acel blog sunt aspre cu PDL si neiertatoare cu proprietarul blogului.Atmosfera acolo difera radical de atmosfera encomiastica de pe acest blog.Te asigur ca daca ai posta acolo,de pe pozitiile tale partizane,ultimul lucru care ti se poate intampla este ca proprietarul blogului,sau oricine altcineva,sa te faca „prost”.

    • mihaivoicu Says:

      Nu cenzurez, ca pentru unii daca nu le apar postarile inseamna ca nu-si iau salariul.
      La ei ma refer.

      • luc Says:

        In aceste conditii,dle Voicu,va sugerez ca in subsolul viitoarelor dvs postari sa intocmiti o lista scurta a temelor si ideilor de evitat de catre oricine nu vrea sa riste a fi catalogat de dvs „prostac portocaliu”.Ar fi o masura igienica de a evita eventuale indignari si frustrari si ar salva in acelasi timp aparenta de deschidere catre opinii diverse tipica liberalismului.

      • Un liberal deja optimist Says:

        Si bine faceti!

    • luc Says:

      @Cetatene Popescu,
      uite ca eu am puterea sa-ti dau dreptate atunci cand o ai.Faptul ca ai trecut pe modul „ignore”este OK si pentru mine.Incepuse sa ma plictiseasca critica unui limbaj fals doct,bombastic,impanat cu pretiozitati penibile pe care il folosesti copios.In plus,dupa cum ti-am demonstrat calm si argumentat pe firul trecut,in cazul dtale,forma surclaseaza fondul,daca ar fi sa ma gandesc la carentele de logica si informare pe care le-ai dovedit.
      Reiterez aici indemnul pe care ti l-am adresat in finalul postarii de ieri,ora 21.55,pe firul trecut:
      „Si fereste-te de pretiozitati,mai ales cand fondul este sarac…”
      In rest,aceleasi urari de sanatate.

  6. Alex Valahul Says:

    mda, cine nu e cu noi e impotriva noastra. si e postac portocaliu – mai nou : „p(r)ostac portocaliu”.
    portocaliul nu va putzea asa tare cand base v-a tras la guvernare.
    acu va place mai mult rosul ? retineti : mai repede o sa vin portocaliii astia spre voi decat rosii. dar nu asa ii atrageti.

    domnule Voicu, frumusetea democratiei si a liberalismului sta si in capacitatea oamenilor cu idei diferite de a sta la o masa si de a discuta. civilizat. v-ati dat in petec ca un baiat de cartier si nu prea va prinde. ati petrecut cam mult timp cu mircea badea , ciutacu & comp.

    • radu Says:

      Ma faceti sa rad: PDL, Basescu si dialogul, baba si mitraliera. Ati demonstrat-o si o demonstrati in fiecare zi, in Parlament, la Guvern: pumnul in gura si la loc comanda, altceva nu stiti. Totul numai cum ordona Basescu, in dispretul legilor si regulamentelor. Nu ne vorbiti de dialog ca rad si curcile.
      N-are rost sa discutam cine pe cine a tras la guvernare. Cea mai mare prostie a liberalilor a fost ca au intrat in cardasie cu unul de teapa lui Basescu. Nu se va mai intampla niciodata.

      • Alex Valahul Says:

        never say never. v-ar place mai mult cu psd-ul ?

        nu vorbeam de „basescu si dialogul”…ma refeream la oameni, nu la partide, la capacitatea oamenilor de a avea un dialog civilizat, pt ca eu sunt om , nu membru de partid, si votez solutii, nu votez partide de dragul partidelor.
        ma refeream la expresii jignitoare care nu-si au rostul.

        ma refeream la faptul ca oricine are o parere diferita de „main stream”-ul actual (sau chiar opinii usor nuantate), e catalogat postac / p(r)ostac portocaliu, etc…si argumentele fanilor PNL PSD se cam opresc aici.

      • Cetateanul Popescu Says:

        radule, nu cumva pierdem in felul asta vremea? Nu de alta, dar sa stai sa raspunzi unei gasti (portocalii au ba, n-are nici o importanta) care vine aici sa doar critice, cu sau (cel mai adesea) fara argumente, orice spune Mihai e „margaritas ante porcos”.

        Critica de dragul criticii vine de la oameni lipsiti de orice speranta si e intotdeauna distructiva. Eu n-am de gand sa-mi pierd energia incercand sa discut cu niste unii a caror definitie o da Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_%28Internet%29

    • transildania Says:

      E imposibil de discutat cu cineva care mereu schimba subiectul (troll).

  7. Un liberal deja optimist Says:

    Am observat de cateva zile, de cand i-a parasit mesesanca pentru un salariu sigur, ca portocalii sunt mai rasfirati, mai dezorientati doctrinar si foarte pudici. Mai ales ca Marele Guru Urzupator de Constitutie nu mai apare de vre-o luna sa-i mai lumineze..

  8. radu Says:

    @alex valahul: da, mi-ar placea mai mult cu PSD-ul actual. Cand ma uit cum functionati ca partid, ma ingrozesc. Cand ma gandesc la pericole mortale pt. democratia din Romania cum ar fi unicameralismul sau prezidentialismul, pe care Basescu vrea sa ni le vara pe gat, simt ca as prefera sa ma aliez cu oricine, dar nu cu voi.
    Sunt de acord ca dl. Voicu a sarit peste cal numindu-va „prostaci”.

    • Un liberal deja optimist Says:

      Pardon, revendic drept de proprietate pe termen. Ia mai revedeti temele anterioare…Domnul Voicu este epigon!

  9. radu Says:

    @cetateanul Popescu: eu ii cam inteleg, ca faceam la fel pe blogul lui Cristian Preda. Au mai ramas pe-acolo cativa de-ai nostri. 🙂

    • Un liberal deja optimist Says:

      Paradoxal, dar mie mi-a intrat tot la Cr. Preda. Sigur ,cu un nick mai suav. Cu cel prezent n-aveam nici-o sansa…Acu, m-am lasat: e vara, e multa treaba pe langa asa omului..

    • atreides Says:

      Radu, cum sa fie zeus sau judex? Pai astia erau doi dintre cei mai sinistri oranjgutani pe care ii stiu eu pe bloguri (impreuna cu unu’ ion adrian), ín vreme ce liberalul optimist e chiar liberal pe bune.

      • radu Says:

        Nu la cel optimist ma refer, ci la cel social democrat, alias @Ajentu 007, alias @luc. Adica la trolii portocalii care au torpilat blogul ala, si acum incearca acelasi lucru si aici.

      • atreides Says:

        Aha, asa da, s-ar putea, desi baietii astia de aici parca nu sunt atat de sinistri ca aia de la Preda

    • atreides Says:

      A propos, e greseala lui Mihai ca ii baga in seama pe baietii astia, eu i-am recomandat inca de cand au aparut aici sa-i ignore total, exact cum facea Preda cu noi. Oricum, mai e o diferenta fundamentala intre ce faceam noi la Preda si ce fac astia aici: noi acolo ne asumasem pe fata pozitia anti PDL si pro PNL, in vreme ce baietii astia pozeaza aici in niste serafimi echidistanti politic. Adica oamenii sunt si lipsiti de onestitate. Deh, la ce sa te astepti de la niste pedelepre…

  10. Bibliotecaru Says:

    @ Mihai Voicu
    Aţi spus astăzi, la Realitatea TV, că „nu toţi suntem la fel”, dar nu cred că aţi înţeles ce a spus domnul Dan Bittman. El nu vorbea despre o dictatură a tuturor oamenilor politici, ci o dictatură a clasei politice. Politica nu ar trebui să aibă interese de clasă, ea ar trebui să apere interesele celorlalte clase sociale. Ei bine, dictatura politică la nivelul întregii clase politice este o realitate pentru că astăzi, la această oră, clasa politică are interese proprii pe care şi le apără în detrimentul drepturilor cetăţenilor României. Indiferent cine este în Guvern şi cine nu este în Guvern, politica îşi apără interesele sale de clasă. Aceasta este dictatura la care se referă domnul Dan Bittman şi aceasta este dictatura despre care vorbesc şi eu de foarte mult timp.

  11. mecanicul Says:

    Faceti comparatie intre, o firma de transport sanatoasa la cap cu soferi profesionisti si o firma de transport cu soferi betivi si adunaturi. O sa constatati imediat care este pe profit si care este pe pierderi.
    Sa zicem ca guvernul BOC – IV, etc, este firma de transport !
    In ce firma de transport credeti ca se incadreaza guvernul BOC …?:))

  12. han Says:

    E pacat ca folositi o tragedie pentru campanie electorala. Indiferent de faptul ca tragediile astea sunt partial provocate de distrugerea mediului inconjurator-mai ales de defrisari absurde. Suntem totusi romani (desi unii nu se simt romani) si mai ales oameni, si ar trebui sa ne gandim cu simpatie la cei afectati.

    In legatura cu metodele penibile de tratare a crizei de catre Boc/Basescu .. sunt de acord. Astept insa in continuare ideile PNL. Dupa cum ziceam, avem 2 mari probleme: deficitul trebuie redus, si coruptia trebuie redusa. A nu face nimic nu e o solutie dupa parerea mea .. Daca am de ales intre reduceri la bugetari cu 25% si nimic pentru a scadea deficitul, eu personal aleg reduceri la bugetari cu 25%.

    • bla bla Says:

      daca roman inseamna doar sa votez pdl…da, nu ma simt roman, daca inseamna ca trebuie sa spun boc, udrea si restul sunt buni… nu ma simt roman… atentie! „celui ce spune celui rau tu esti bun, popoarele il blestema si neamurile il afurisesc”… asa spune Biblia, Dumnezeu ar putea sa l iubeasca? daca boc e mai bun ca tariceanu si ministrii din acest guvern mai buni ca cei din pnl sau psd… nu, mai bine sunt un apatrid decat un astfel de roman.

      • han Says:

        A fi om nu are nici o legatura cu PDL sau personajele amintite. Inseamna doar un minim de decenta si solidaritate cu niste oameni care trec prin greutati (ma refer la cei afectati de inundatii, nu la politicieni).

  13. bla bla Says:

    sper ca cineva tocmai isi pregateste arca sa navigheze prin moldova, nu stiu pe cine va lua la bord… dar sper ca pe cei de la guvern… sper sa iasa curcubeul si pentru romania curand dupa aceasta ploaie…(” ploaia care va veni”… :/)
    si eu sunt pentru ca pnl sa nu mai faca aliante… ma abtin diplomatic de la critici la adresa psd.. insa gandesc sa nu gresesc… mai intai, si fara sa ma grabesc… 😦

  14. Bujold Says:

    Incep sa ma intreb, sincer, cu privire la interesele PNL. Nu remarc pe nimeni, sunt totusi, asa cum spuneam, din decembrie 2008 mai mult de 18 luni de cand eu si colegul meu am dat cv-urile lui Stefan Szobotka, care sa aiba cel mai mic interes pentru a accepta in randurile membrilor persoane noi. Asteptam un telefon. Au trecut alte 4 zile si nimic. Va multumesc. Dupa 20 de ani de votat PNL, renunt. Chiar daca ceea cred eu nu s-a schimbat, intentia mea de a vota in aceasta tara se schimba.

    • Un liberal deja optimist Says:

      Oare a fi liberal presupune a avea si carnet de membru?

      • Bujold Says:

        Si daca imi doresc asta n-ar trebui sa mi se raspunda? Adica, daca totul se desfasoara intr-un real vals pana in clipa in care dau CV-ul ce sa inteleg?

  15. Ajentu 007 Says:

    Dacă nu am primit niciun răspuns la întrebarea mea înseamnă că îngrijorarea mea nu are sens . Prin urmare , nu sunt p(r)ostaci portocalii pe acest blog . Uff , nici nu ştiţi ce mă indispun p(r)ostacii portocalii . Ca de altfel orice fel de p(r)ostac : şi cel portocaliu , şi cel galben , şi cel roşu .
    Apropo , uitai să întreb : galbeni , p(r)ostaci galbeni aveţi pe-aici ?

  16. Ajentu 007 Says:

    @ Tovarăşe Popescu ,

    Ţi-a spus @ luc ce era de spus la articolul anterior . A fost dur dar necesar . Ai un potenţial bun dar îl foloseşti prost , poate şi din cauza aroganţei nemăsurate de care dai dovadă . Din principiu , nu lovesc un om căzut la pământ . Aşa că n-o să mai continui acea discuţie dar reţine doar că eu am vorbit de PRINCIPII şi nu tu . Tu ai adus în discuţie fapte , nu eu .
    Eu am întrebat filozofic , la modul general : lipsa banilor implică lipsa unei luări de poziţie ? Şi unde am scris eu că deţinuţii nu au dreptul la despăgubiri materiale ? Arată-mi şi mănânc hârtia virtuală …
    Aşa că tovarăşe inchizitor Popescu , cum spuneam , ăsta e cusurul tău : arogant , nepoliticos şi degrabă trăgătoriu de concluzii false .

  17. Florin Matei Says:

    Mihai,

    P(r)ostacilor portocalii ar trebui să le spuneţi, mereu şi mereu, până le intră la tărtăcuţă, că, dacă guvernul Tăriceanu a crescut nivelul de trai al cetăţenilor, idolii lor (Băsescu, Boc, Udrea) n-aveau decât o singură responsabilitate: să-l menţină. Măcar atât…

    • Un liberal deja optimist Says:

      Pai ei, dragutii, cu ce sa-si mai plateasca ratele la banci?

    • babmedia Says:

      Oare nu asta se intreaba si americanii, de ce truda nu a reusit Obama sa mentina economia, dar Merkel…dar Berlusconi…iti spun eu E CRIZA MONDIALA!!!
      Deoarece cresterea economica s-a facut pe baza creditelor si a banilor veniti de la romanii din exterior si noi nu am stiut sa facem economii, am ajuns la fundul sacului. Noi romanii de rand care muncim si platim impozite ducem greul si nu ne plangem non stop pe la tv.
      Cat despre PNL… la alegerile pentru parlament am facut cateva lucrari pentru un candidat al PNL in Timis, o consiliera a d-lui Tariceanu, trebuia sa plateasca 300 de lei, doamna a zis ca in 2 zile am banii in cont…a trecut un an…doamna nu e de gasit…Frumos mod de a respecta firmele mici…

  18. ela Says:

    ‘După patru zile de diluviu, în a cincea zi, precum Noe, Traian Băsescu l-a trimis pe porumbelul Boc să vadă care-i treaba cu apele.
    El n-a ieșit încă, probabil că încă își caută fesul Paul&Shark prin arcă.”

    NU POT DECAT SA RAD IN HOHOTE, CE as altceva as putea sa fac ?! nothing deocamdata 😉

  19. Un liberal deja optimist Says:

    Observ ca de la 1 iulie nu mai recunoaste nimeni cu cine a votat. Un postac scria ca are 2 tricouri portocalii pe care nu mai are curaj sa le poarte…

  20. dracu Says:

    @un liberal deja optimist
    ete, io am votat cu Base. iar la alegeri, jumate cu PDL, iar jumate cu un minoritar.
    te oftici? 😀
    ba culmea, port portocaliu in fiecare zi (deh, asta e culoarea combinezonului :)).

    „inundatiile sunt azi, salariile s-au tăiat azi și TVA s-a mărit tot azi.”

    io zic sa introduceti o initiava legislativa prin care sa amanati inundatiile.

    in legatura cu reducerea salariilor, am un sfat pentru cei care vor fi afectati:

    aveti 2 posibilitati:
    1. acceptati reducerea, ceea ce inseamna ca trebuie sa va faceti munca la fel de profesionist (chiar daca, in sinea voastra, va doare taiatul salariului, e normal). dar munca e munca.
    esti platit => trebuie sa muncesti. e extrem de simplu.
    chiar daca consideri ca meriti mai mult, din momentul in care ai acceptat, pune osul la munca.

    2. nu acceptati reducerea, ceea ce inseamna ca va dati demisia, si va angajati intr-un post in care veti fi multumiti de salariu. la stat, la privat, in tara sau in afara tarii.

    urasc tampitii cu mentalitatea de genul „de ce sa muncesc, ca am salariul prea mic”.
    ai salariul prea mic, pleaca la un salariu mai mare, si lasa-l pe altul (care ar putea fi fericit sa munceasca pentru banii tai). de ce sa iti paltesc eu salariul ala (asa mic cum e) ca tu sa freci tziparul pe banii mei???

    fireste, mai e si amanuntul ca TREBUIE SA FII CAPABIL sa iti gasesti un job mai bine platit. SUNTETI?

    • radu Says:

      Nu stiu daca traiti la Odesa sau la Sapoca, iartati-ma, dar vorbiti de pe ceea lume. Stiti ce inseamna saa te angajezi pe un salariu mai mare, azi, la privat, mai ales daca ai depasit o anumita varsta sau daca esti femeie? De stat, nu mai vorbesc. Un medic, un cercetator sau un profesor, inclusiv universitar care n-are inca titlul de prof plin se pot reangaja pe bani mai multi? Cum? Pana si la pedeleu s-au ocupat posturile, institutiile gem de sinecuristi si de securisti basisti „capabili”. Lasati gargara cu „osul la munca”, parca sunteti Iliescu din 1990. Tipic securist, de fapt.

      • dracu Says:

        „Stiti ce inseamna saa te angajezi pe un salariu mai mare, azi, la privat, mai ales daca ai depasit o anumita varsta sau daca esti femeie?”

        si ce propui, sa dam salarii degeaba tuturor celor peste 40 de ani si femeilor?? pentru ca nu-s in stare sa-si gaseasca de lucru pe salarii mari???

    • Un liberal deja optimist Says:

      Stimabile, eu n-am nevoie de salariul lui bok.Mi-l fac dupa cum muncesc..Ce ai innebunit? Eu vorbeam de starea generala din Romania..desi daca-i bagi in aceeasi oala pe profesori, medici, militari ,pompieri si politisti cu taietorii de frunze din aparatul administrativ precis iti lipseste o doaga..

    • Cetateanul Popescu Says:

      dracule, odata pus in situatia asta, da, nu-ti raman decat cele doua solutii enumerate: stai si tragi pe bani mai putini sau pleci. Ti-as da dreptate in totalitate; mi-e teama insa ca pleci, in analiza ta, nu de la punctul zero ci de la punctul +1.

      In economia reala un patron cu scaun la cap incearca cateva chestii inainte de a da oameni afara: unu, sa mareasca intrarile (vanzari + incasari); doi, sa reduca costurile (telefonie, consumuri curente, combustibil etc); trei, amana, reduce sau redirectioneaza investitiile; patru, reduce personalul care nu e strict necesar (secretara, personal de curatenie, necalificati etc). Abia daca masurile astea nu dau rezultate sau nu sunt de ajuns incepe sa reduca salariile. Iar procesul asta e cat de cat o negociere om-la-om, pe rezultate, calificari si competente.

      Ce nu face un astfel de patron e sa taie salariile otova, pentru ca stie ca asa risca sa piarda oamenii productivi, importanti. Si nici nu se-apuca sa-i cumpere amantei Q7 ori sa-si ridice o ditai casa sugrumand fluxurile de cash ale firmei. Or, asa au procedat baietii de la putere din 2009 incoace (bine, asa au procedat si aia dinainte, dar macar „firma Romania” era pe cashflow pozitiv atunci). Si da, stiu ca exista suficienti patroni la fel de imbecili economiceste ca si gasca de la putere. Dar astia o fac pe banii lor. Boc et co o fac pe bani publici.

      Oftica bugetarilor nu provine numai din scaderea salariilor ci si din lipsa operatiilor de dinainte si a modului in care a fost facuta. La fel cum tu accepti mai usor masurile daca seful tau vine si-ti explica si stii ca a facut eforturi; dar le accepti mai greu daca stii ca l-a durut in c$# de tine un an jumate si-ti ia din salariu (si) pentru ca a fost suficient de imbecil ca sa nu ia masuri la timp.

      • Un liberal deja optimist Says:

        Multumesc! Ai multa rabdare cu dracu’ asta!

      • dracu Says:

        @cetateanul Popescu
        sunt de acord cu tine, „firma”, daca are cap, si vrea sa ramana pe piata, lasa la urma taierile de salarii, initial umbla pe la alte costuri. aia e chiar ultima masura.
        si sunt de acord si cand spui ca parca rabzi mai usor cand vezi ca si patronu strange din dos, cot la cot cu tine.

        din pacate, n-ai sa vezi asa ceva la firma „Romania”, si asta indiferent de care sunt initialele managementului (PDL, PSD sau PNL).

        dar romanului (si mai ales celui bugetar, ca aia de la patron s-au cam prins deja) trebuie sa i se explice ca salariul de la stat nu e un drept care i se cuvine, indiferent daca si cum munceste, ci ca primeste acel salariu (mare sau mic), in schimbul unei munci prestate.
        si ca daca nu e de acord sa presteze acea munca pentru un salariu mic, nu il obliga nimeni, e liber sa isi caute alta munca, sa se recalifice, daca e cazul (io am facut asta de vreo 3 ori), sa isi ia inca un job (daca gaseste), sau, in ultima instanta, sa isi ia lumea in cap (ca mine si inca vreo 4 milioane).

  21. Un liberal deja optimist Says:

    Se intrebau unii pe blog cum sa-i identifice pe prostacii portocalii. Simplu: deschideti blogul Elenei Udrea si-o sa va lamuriti..E doar un exemplu.

  22. dracu Says:

    @radu
    nu la odessa, la baku. daca are vreo relavanta 😀
    sunt femei in romania care castiga mii de euro pe luna, stii asta, nu?
    medici? sunt cabinete private, ba chiar au inceput sa apara si spitale private. daca nu, Franta, de exemplu, are mare nevoie de medici. sigur, nu mai merge si cu spaga si diagnostice din burta da asta e, nicaieri nu-i perfect.
    cercetator? daca-i bun, se bat universitatile de afara si firmele mari pe el. sigur, cu conditia sa nu fie doar un frecator de hartii, un prof universitar ca Mischie si doctorand ca Catalin Voicu.

    aia care va indeamna la munca (pentru binele vostru) is comunisti? :))

    p.s. am coleg de munca de 60 de ani. DAR, omul e un expert in meseria lui. deci se poate.

    @un liberal deja optimist
    si la mine e fix la fel cu salariul. nu depinde de Tariceanu, Ponta sau Boc, ci de cum merge firma si cum ma descurc eu in firma. deocamdata, nu ma plang.

    n-am zis nicaieri ca bugetarii is inutili, incepand de la aia din primarie si terminand cu maturatorii de pe strazi (desi astia nu prea mai sunt bugetari). si sunt de acord ca unele meserii merita mult mai multi bani (io as taia macar jumate de la magistrati, si as da la profi si medici).

    dar, din momentul in care accepta sa faca o munca contra unui salariu (chiar daca salariul e de 1 leu), au OBLIGATIA sa munceasca pentru acel salariu. indiferent de mesrie. iar daca nu le convine, la fel ca orice angajat, isi pot da demisia.

    daca mie decide mama companie sa imi scada salariul, am aceleasi 2 variante:
    * fie accept, si trebuie sa muncesc la fel de mult si de bine, altfel sunt dat afara
    * fie refuz, si imi dau demisia.

    de ce la voi regula asta, atat de simpla, sa nu fie valabila? doar pentru ca sunteti platiti de la buget?

    • Un liberal deja optimist Says:

      De ce te faci ca nu intelegi?Eu nu vorbeam de uscaturi. Ma refeream la acele cariere unicat pentru care s-au format de tineri si chiar sunt legati de buget. De exemplu dupa „reforma” educatiei vor ramane pe-afara multi dascali. Astia ce stiu sa faca altceva decat sa predea? Sigur ,sunt categorii care se pot descurca si in alte domenii, cum ar fi militarii si politistii. Ai avea bani sa-ti angajezi o mini armata personala?. Nu putem risca sa sa privatizam toate serviciile sociale..

  23. Tweets that mention 25% la tot cartieru’ « Politica Liberala -- Topsy.com Says:

    […] This post was mentioned on Twitter by Dean. Dean said: RT @PNL_Ro: 25% la tot cartieru’ http://goo.gl/e6kn […]

  24. dracu Says:

    @un liberal deja optimist
    ti-am zis deja ca, dupa parerea mea, cei din invatamant (nu si profii universitari, care fac o spinare de bani) si din sanatate merita salariul cel putin dublat, chiar si acum, pe timp de criza. si ast acu pretul taierii altor cheltuieli, mai putin importante (si majoritatea sunt mai putin importante decat sanatatea si educatia).
    dar in invatamant sunt si uscaturi, si alea ar trebui eliminate. si atunci ar fi mai multi bani pentru aia buni.

    stiu cum au rezolvat georgienii problema coruptiei in politie? si crede-ma ca era o problema extrem de grava.
    au dat afara peste 90% din ei (100% din cei de la nivelele de jos, au ramas numa cativa sefi pusi cu mana de presedinte), dupa care au re-angajat, bazat pe examene date pe bune.

    de la o rata de incredere a populatiei de 5-10% (spaga era generalizata), au ajuns institutia cu cea mai mare incredere publica (vreo 80%).

    similar s-ar putea face in invatamant si politie si la noi: dati toti toti afara, selectati o mana de oameni capabili si corecti, si reangajari pe baza de examene pe bune.
    asta ar fi ideal mai ales pentru Justitia noastra de 2 lei.

    dar, revin:
    DACA ai acceptat sa faci un job (si nu are importanta ca e la stat, la patron, de gunoier sau manager), pe orice salariu AI ACCEPTAT (de buna voie si nesilit de nimeni, da? ca nu iti pune careva pistolul la cap sa semnezi contractul de munca), atunci ESTI OBLIGAT sa iti faci treaba. chiar daca ai salariul de 1 leu, AI ACCEPTAT, de buna voie si nesilit de munca.
    deci ciocu mic si osu la munca, cat timp ai fost de acord sa muncesti pentru banii aia. nu-i nimeni de vina ca tu nu poti sa iti gasesti un job mai bine platit.

    • Un liberal deja optimist Says:

      Iar trebuie sa te contrazic:numarul de dascali, de politisti, de personal sanitar se stabileste in raport de cei deserviti. Cu armata e alta treaba. Asa ca la inceput sporesti atractivitatea dupa care te asezi la usa si selectezi ca ai de unde.Ideile astea cu privatizarea serviciilor sociale le-au avut si aia din Occident. De aia au serviciile sociale in dezastru.De ce importa medici? In invatamant se duc cei ce-si cauta temporar un job. Pe politisti si militari ii tin cu promisiunea unei pensii speciale.Sunt meserii pentru care pur si simplu n-are rost sa-ti complici existenta. La noi deja se simte deprofesionalizarea multor domenii. Sau crezi ca privatii o duc pe roze cu personalul?

    • radu Says:

      Stiti ceva, stimabile? Ceea ce propuneti e tralala. Adica, daca nu-ti convine salariul de mizerie, cara-te din tara, nu? In ritmul asta, da, or sa plece toti cei capabili, care nu sunt dispusi sa lucreze pe bani putini, si o sa ramana cine? Incapabilii si cei care nu-s in stare sa se adapteze in afara tarii, la Baku, la erevan sau la Bangalore, de exemplu. Mormidabil! De-aia suntem in rahat, ca a ajuns Romanica pe mana unora ca matale!

      • dracu Says:

        @radu.
        „Adica, daca nu-ti convine salariul de mizerie, cara-te din tara, nu?”
        nu musai, daca gasesti salariu care sa iti convina in tara, stai in tara.
        plecatul afara e o solutie mai radicala si mai dureroasa, si nu orice are .. plamani sa o faca.

        daca romania ar fi pe mana unora ca mine (oameni care cunosc o meserie la standarde internationale, si care traiesc din munca cinstita si nu din furt), crede-ma ca ar fi cu mult mai bine. din pacate, e pe mana unora care de 20 de ani traiesc din functii publice, si pe care daca ii pui sa traiasca din munca, mor de foame, pentru ca nu-s decat niste politruci.

        din nefericire, astia care is plecati afara la munca nu au chef sa se intoarca si sa munceasca pe cateva sute de euro pe luna, si oricum nu i-ar angaja nimeni sa munceasca pentru ca-s obligatiile si pile politice de angajat (vezi cazul tinerilor specializati in management, pe banii statului, si pe care atat Tariceanu cat si Boc i-au tinut si ii tin pe tusa, pentru ca is tot felu de politruci numiti manageri).

  25. Moshu Says:

    D-le Voicu, nu va suparati, intr-o discutie in carciuma cineva (chiar si un fruntas politic) poate sa-i numeasca „p(r)ostaci” pe cei ce au alte optiuni. Asa ceva este insa absolut de neacceptat intr-un spatiu public de genul unui blog.

  26. radu Says:

    @dracu: pardon, rectific, pe mana unora ca aceia pe care ii sustii matale.

  27. Cetateanul Popescu Says:

    dracule, intr-un singur loc (din aceasta discutie) ne departam, tu si cu mine. Atunci cand spui „indiferent de care sunt initialele managementului (PDL, PSD sau PNL)„.

    Desi inteleg dezamagirea care a dus la o asemenea generalizare, eu nu „functionez” astfel si ma incapatanez sa fac evaluari individuale, in urma carora dau (in mintea mea) recompense sau pedepse individuale. Din aceasta perspectiva, chiar daca si eu sunt dezamagit de marea majoritate a componentilor clasei politice actuale (lucru pe care i l-am spus si lui Mihai, ca tot ne gazduieste discutia la el „acasa”), inca fac diferentieri intre PSD (partid-stat destul de opresiv, zgarcit cu cei de alte culori, care impozita si fura dar pe vremea caruia m-am descurcat fara contacte politice si care m-a lasat totusi sa lucrez), PNL (un amalgam ciudat de politici, mult mai „decolorat” decat PSD la alocarea resurselor si care mi-a permis sa respir – si pe vremea aia se fura, dar macar au fost suficient de destepti incat sa ma lase sa produc suficient astfel incat sa imi platesc impozitele la timp si integral) si PDL (o gasca de oportunisti sinistri, care au politizat in integralitate alocarea de resurse si care sunt atat de dobitoci incat si-au omorat sursa de bani – IMM-urile).

    Analog, pentru mine nu exista „bugetari”. Exista profesori meritorii si „slujbasi in invatamant” pe care ii dispretuiesc; exista medici cu har si spagari imputiti; exista functionari pe care ii stimez si functionari carora le urez toate cele bune in alta slujba. Discutia pe generalitati e contraproductiva.

    Un liberal deja optimist, dracu nu e chiar atat de negru 😉 Ii place sa provoace, da, dar macar se straduieste sa-si argumenteze pozitia (chiar daca nu intotdeauna ii iese…)

    • Un liberal deja optimist Says:

      Pai asta e principalul lui defect:generalizeaza si simplifica. Se raporteaza doar la experienta lui de viata, cat-o are.La fel ca @octaaa.

      • dracu Says:

        deh, ce sa-i faci, daca n-am 100 de ani, ma raportez si io la aia spre 40 pe care ii detin 😀
        vezi, asta e defectul tau, esti pripit :))

        cand vrei sa gandesti masuri la nivel macro, trebuie sa generalizezi si sa simplifici. ca altfel nu le mai iei niciodata, daca despici firul de par in 4.

    • dracu Says:

      @cetateanul Popescu
      te felicit pentru optimism.
      pentru mine, PDL, PSD, PNL, PRM si UDMR, is numa niste initale in care s-au impartit gastile dupa 89.

      corect, la partide generalizez, si pe buna dreptate (dupa parerea mea). altminteri n-am vedea cum „dusmani de moarte” (PRM – UDMR, PDL-PNL, PDL-PNL) is infratiti cand vine vorba de furaciuni din banul public si a se proteja in fata Justitiei (asa chioara, stirba si schioapa cum e ea la noi).
      acu zi serios, dupa parerea ta, din conducerea fiecarui partid, cati crezi ca dau 2 bani in sinea lor pe principiile si ideologia partidului (ma rog, acolo unde astea exista)? as fi bucuros daca ar fi macar cate unul in fiecare partid.

      in schimb, cand vine vorba de votat persoane, se cam schimba treburile. si atunci ma bucur ca s-a bagat jumatatea asta de vot nominal (desi nu-i atat de transanta cum mi-ar conveni – ala cu cele mai multe voturi sa castige).
      (nu pot sa nu va impung putin si sa nu va reamintesc cum v-a fortat practic Base sa bagati legea :D, ca daca era dupa PNL o mai gandeau si discutau vreo 50 de ani.)

      si pe chestia asta, PDL si-a luat-o in freza de la mine, cand mi l-a propus pe unul ca William Branza sa-l votez. am preferat sa votez un minoritar care n-a cheltuit mai nimic in campanie, si cu siguranta a meritat si inca mai merita votul meu.

      pentru mine exista „bugetari” – cei care sunt platit de la bugetul de stat. a nu se intelege ca eu consider „bugetarul” drept ceva nociv, sub nici o forma. fiecare are rolul lui intr-o societate.

      numai ca in Romania s-a ajuns la o aberatie: media celor platiti de la buget castiga mai bine decat media celor care le platesc salariile.

      in general, ca o economie sa functioneze trebuie ca media salariilor platite bugetarilor sa fie mai mica decat media salariilor in privat. pentru a avea de unde sa iei (privat), si sa mai si ramana ceva.
      statul in general, pentru salariile mai mici date bugetarilor, ofera drept compensatie o relativa siguranta a locului de munca (fata de sectorul privat).

      ori, in Romania, bugetarul nu doar ca are relativa siguranta a locului de munca, dar are si salariul mai mare.

      ca sa simplific la maxim situatia, e ca si cum fiica-mea (bugetarul) mi-ar cere sa ii dau ca bani de buzunar mai multi bani decat castig. ceea ce, cu tot regretul, nu prea e posibil, decat daca ma imprumut. si cum nu prea pot sa ma imprumut in permanenta, o sa trebuiasca sa dau banii inapoi. si atunci, in loc sa ii dau fiica-mii o alocatie scazuta, n-o sa-i mai dau deloc, ca sa imi platesc datoriile.

      • Florin Matei Says:

        dracule,

        Eu simplific analizele, altfel aş sta la filozofii ieftine toată ziua. Aşadar, ce constat? Că, în vreme ce guvernul Tăriceanu a crescut nivelul de trai al populaţiei, ăştia de acum îl reduc. Restul, criza, ploaia, canicula, greaua mostenire, gargara cu ,,toţi sunt vinovaţi”, sunt gogoriţe. Ăştia de acum, însă, primesc girul unora ca tine, pe considerentul stupid că – vezi-Doamne – oricine ar fi azi la putere, ar proceda la fel. Zău? De unde ştii? A, nu vă convine că liberalii nu-şi dezvăluie strategiile. Păi, de ce-ar face-o? Neputând, din varii motive (ca să fiu generos), să asigure cetăţenilor un trai cât de cât (iar sunt generos) decent, ăştia de-acum (aşa-mi place mie să le spun iubiţilor tăi portocalezi) ar trebui să iasă, demni (!?) în faţa oamenilor şi să le spună, franc: dragilor, noi nu putem decât să vă facem viaţa un iad. De aceea, ne-am gândit să lăsăm locul altora, poate mai vrednici, poate mai puţin hoţi, poate mai bine intenţionaţi. De ce n-o fac? Pentru mine nu-i niciun mister: pentru că sunt cei mai nehaliţi inşi pe care i-am pomenit în politica românească. Majoritatea PD-iştilor sunt parveniţi de speţa cea mai îndoielnică, oameni plecaţi de la sat, dar neajunşi la oraş şi care – prin urmare – au rămas la stadiul acela de struţo-cămilă mioritică: nici ţărani, nici orăşeni.
        P.S. Sper că nu mă vei combate cu preţiozităţi inutile…

      • dracu Says:

        @Florin Matei
        o sa incerc sa fiu simplu, fara pretiozitati inutile
        * Guvernul Tariceanu nu a crescut nimic (decat pensiile si salariile bugetarilor, da io nu m-as lauda cu asta, cand n-avem bani sa le platim).
        * Alianta DA a introdus cota unica, fapt care, dupa vreo 2 ani de zile, a crescut veniturile aduse la bugetul de stat.
        da, Tariceanu era Prim Ministru. just. asta pentru ca l-a pus Basescu. la fel de just.
        deci tre sa le inchini matanii ambilor, lui Tariceanu pentru ca a fost PM, iar lui Base, pentru ca a fortat numirea unui premier liberal. desi voturile nu ii avantajau neaparat pe cei din ADA.
        * intamplator, Tariceanu si ADA erau la guvernare cand Romania a intrat in UE. daca ar fi fost Nastase, acum ii cantai lui ode pentru cresterea economica. daca era Vadim, la fel. intrarea in UE a adus miliarde bune in tara (chiar daca o buna parte speculative); iar deschiderea granitelor si a pietelor de munca a generat o crestere (greu de sustinut) a salariilor din Romania.
        singurul merit al lui Tariceanu raportat la cele de mai sus e ca a acceptat sa fie prim ministru.

        * oricine vine la putere, trebuie sa taie din cheltuieli si sa creasca incasari. sau combinatii ale celor 2. pentru ca nu prea ne mai da nimeni bani cu imprumut.
        oricum ar fi, sunt masuri nasoale de luat. d-aia PSD recunoaste onest ca ei nu vor la guvernare, iar PNL a pus conditii imposibil de acceptat.
        daca tu crezi ca ei renunta la ciolan din motive ideologice, traiesti intr-o lume foarte roz.

        * liberalii nu dezvaluie „strategiile” dintr-un motiv foarte simplu: nu le au. programul PNL e mirific, dar lipseste cu desavarsire.
        PDL-istii macar se duc cu caciula in mana la FMI, si isi dau aia cu parerea. PSD propune impozitarea progresiva, si cica le iese socoteala. PNL face gargara cu apa de ploaie.
        chiar nu mi se pare ca PNL ar avea de pierdut ca imagine (ba chiar dimpotriva), daca ar veni cu un plan concret, demonstrand tuturor cum ar scoate ei Romania din rahat. „programul PNL” spune:
        * vor ramane doar 30 de agentii (nu spune ca restul angajatior din cele 150 agentii vor fi concediati)
        * vor ramane doar 8 ministere (iar restul angajatilor vor fi concediati)

        de ce as vota, intre unii care spun ca nu ne ajung banii, si tre sa taiem de aici si de acolo, si altii care spun ca ne ajung banii, ca o sa inmulteasca ei painile si apa (asta inseamna promisiunile PNL de reducere a economiei la negru), pe cei din urma???
        vrei sa am incredere in PNL ca o sa guverneze capbil, cand ei nu-s in stare sa puna pe hartie:
        avem un buget de X. suntem in gaura cu Y. reducem Y la Y-Tz, pe care Tz il luam taind Tz1 de aici, Tz2 de acolo iar Tz3 de acolo.
        nu tre sai ai premiul Nobel in economie sa-ti dai seama ca habar n-au ce trebuie facut. nu ca ar avea PDL-istii habar, da is in stare sa scrie dupa dictarea FMI.

  28. bla bla Says:

    or sa ia alti bani de la ue…si de la fmi si guvernul tariceanu o sa fie vinovat ca s au rupt digurile…
    ei nu si au pus problema asta? daca ploua o luna intreaga ce vor face? nu cred ca si au pus niciodata aceasta intrebare… nu pot sa cred…!”de ce le e frica, nu scapa”….bbrrrrrrrr! despre incalzirea globala se vorbeste de 20 de ani, si totusi romania pare ca va fi un mare lac fara pesti pe care va naviga traian basescu!…Doamne fereste..!

  29. Cetateanul Popescu Says:

    dracule, din nou sunt partial de acord, partial nu. Nici macar in partide nu e totul atat de uniform incat sa-mi pot permite generalizari. Banuiesc – din perceptia publica – faptul ca exista in PSD social-democrati autentici, in PNL liberali autentici… in PDL, pedelisti autentici (ca nu stiu ce doctrina are). UDMR nu e partid, e un ONG maghiar. Dar da, probabil ca marea majoritate a membrilor de top habar n-au de doctrina – si daca au habar li se rupe (uita-te doar la initiativele de reglare administrativa de pe blogul Cristinei Pocora si-ai sa vezi ce „liberala” e). Cu toate astea, cata vreme – fie si numai pentru perceptia publica – liberalii actioneaza liberal si pesedistii social-democrat, discutia despre doctrine merita inca purtata.

    Alegerile… aici ne separam. Eu unul n-am sustinut si nu sustin votul uninominal majoritar. In primul rand din cauza distorsiunilor periculoase pe care le permite (in teorie, un partid cu reprezentativitate de 40% poate avea peste 70% dintre locurile din Parlament; fiind diasporean cred ca stii discutiile aprinse din UK pe marginea acestui sistem de vot) si in al doilea rand deoarece eu cred in notiunea de „reprezentativitate nationala”. Or asta se obtine pe vot de lista.

    A, ca modul de alegere interna a candidatilor partidelor e in suferinta… aici suntem de acord (inca un subiect pe marginea caruia am glosat aici, la Mihai pe blog). Dar asta nu justifica in ochii mei riscul adus de votul uninominal majoritar.

    In materie de salarii la buget, iar nu pot fi total de acord cu tine. Daca pentru nivelele inferioare as putea accepta echilibrul „salariu vs. stabilitate”, pentru nivelele superioare tehnice, nu. Un specialist in management medical, de exemplu, care sfatuieste ministrul sanatatii, are responsabilitati mult peste orice General Manager din mediul privat, de exemplu. Ori un finantist care creeaza strategii bugetare sectoriale. Asa ca revenim la discutia despre individ si nu despre grup… atitudine tipic liberala 😉

    • dracu Says:

      ok, la o chestie sunt de acord cu tine.
      pentru pozitii cu raspundere mare si foarte mare (guvernator BNR, de exemplu), sunt complet de acord ca salariile bugetarilor sa fie minim la nivelul pietei private, daca nu chiar cu un 10-20% mai mari.
      cu conditia ca acele pozitii sa fie ocupate prin concurs pe bune (chestie care s-a dovedit imposibila pe timpul tuturor guvernarilor, inclusiv a celei PNL), si nu numiti diversi preteni sau membri de partid, iar rezultatele sa fie evaluate anual (vs targets), si in functie de ele contractul sa se prelungeasca sau nu. practic, visez cai verzi pe pereti 😀

      pai tocmai asta e problema, ca liberalii nu prea actioneaza „liberal”, socialistii nu actioneaza „socialist”, iar pedelistii nu actioneaza pedelist (acu nu-mi cere explicatii cum e actionarea pedelista, ca nici ei nu stiu, d-apai io 🙂 ).

      guvernul Nastase a fost mai liberal (strict economic vorbind!) decat orice guvern de dreapta din ultimii 20 de ani. ba chiar a incercat sa introduca si cota unica, pana l-a pleznit Ilici peste mana.
      guvernul Tariceanu (II) a fost mai socialist decat guvernele de stanga, imprastiind cu darnicie banii pe pomeni electorale (apropo, „decolorarea” PNL la alocarea resurselor a insemnat de fapt PSD+UDMR, pentru sustinerea guvernului minoritar, fara PDL. deci nu pentru ca au fost PNL-istii draguti si s-au gandit sa dea si altora, ci pentru ca daca nu marcau banu, zburau de la guvernare).

      deh, cat despre vot, tie ti se pare mai important sa fie toti reprezentati, mie mi se pare mai important sa poti sa-l iei pe fiecare parlamentar de gatzi dupa 4 ani, si sa vezi daca il mai votezi odata sau nu. pentru ca mi se vajaie daca omu face ce-i dicteaza partidul sau nu, pe mine ma intereseaza daca lucreaza in interesul public sau nu. atunci creste presiunea pe ei ca sa nu mai asculte ca o turma de oi ce spune ciobanul, ci sa fie responsabili fata de aia care il pun la ciolan.
      fiecare cu prioritatile lui 🙂

    • han Says:

      @ Cetatean Popescu

      Ma bag in discutie neinvitat spunand ca exista un punt (cel mai important pentru mine) in care toate partidele sunt la fel, adica nedemocratice .. adica daca votezi dupa cum crezi tu ca e liberal (socialist – sau „popular”) conform constiintei tale, si seful crede altceva, esti dat afara din partid.

  30. octaaa Says:

    In ultimii 20 de ani nici un guvern nu a facut nimic pentru a preveni aceste inundatii. Dar nici unul.
    Eu n-am vazut cu ochii mei nici un dig facut dupa ’90. N-am vazut nici un lac de acumulare nou.

    Toata clasa politica(dar atentie – TOATA) a tras pentru propriile averi. Toti, indifernt de culoarea politica afisata v-ati imbogatit enorm in acesti 20 de ani. Poat unii cinsiti…dar acestia sunteti raritatea.

    Sau alta greseala a clasei politica a fost sa bagati bani in…nimic. In bugetari pe care i-ati angajat pe banda rulanta, pe personal nealificat profesional(dar calificat politic….).

    In loc sa investiti banii unde trebuie : in autostrada, in retele de prevenire a inundatiilor, in impadurire, in retele de canalizare, in retele de cale ferata, etc. Toate guvernele postdecembriste ati tocat banii pe consum.

    Fabricile au fost inchise pentru a fi inlocuite de afaceri imobiliare…iar fabrici noi – ciuciu!

    Asa ca o sa ne ducem de rapa de rau de tot !!!

  31. Ajentu 007 Says:

    dracu ,

    Cred că Isărescu nu este bugetar , salariile de la BNR sunt plătite din profitul BNR . În rest , rămâne cum am stabilit .

  32. dracu Says:

    @ajentu 007
    ok, tot ce se poate 🙂 desi parca BNR nu are mereu profit (si nu asta e scopul BNR, sa faca profit, neaparat)
    era doar un exemplu.

    • Alex Valahul Says:

      are profit , si e meritul conducerii BNR ca are, si e singurul „agent economic” din tara care varsa 80% (nu 16%) din profit ca impozit.

  33. Emi Says:

    Un om supercalificat in meseria sa, care deja primea un salariu sub media europeana, nu poate fi multumit de reducerile succesive de salariu (intai prin taierea sporurilor si apoi prin taiere directa si otova cu 25%). Este evident ca acesti oameni se vor reorienta si noi toti vom fi pagubiti.
    La „portocala mecanica” au aderat dupa ce a ajuns la putere, toti neputinciosii care au trait si in comunism si in „capitalism” doar din politica pentru ca in afara de a da din gura asa cum zice seful, altceva nu stiu sa faca. E normal ca ei „sa fie multumiti” cu salariile taiate, pentru ca vor urma sporuri acordate pe culoare politica si evident ca vor fi primii pe lista.
    Cine traieste dintr-un salariu pe care il merita se cunoaste: acum este nemultumit

Lasă un răspuns

