Am fost acolo! Am vazut ca nu ne-am inselat si nu am buchisit degeaba mii de pagini (nu exagerez cu nimic) de contract, ca nu degeaba ne-am contrat cu niste birocrati de la UE care considerau afacerea ca ajutor de stat si ca a meritat pe deplin sa facem aceasta privatizare.
Iat-o
De acord, nu este chiar un Ford GT 🙂 si momentan se produc doar 90 de bucati pe zi. Dar fabrica poate produce 1000 de masini si 1000 de motoare pe zi, aici se va fabrica in premiera un nou model Ford despre care nu stim mare lucru, doar ca este o masina mica ce nu este nici Fiesta, nici Ka, iar faptul ca producem automobile in Romania in doua fabrici foarte performante contribuie la economia tarii mult mai mult decat ne imaginam.
Am tinut sa ma fotografiez cu doi oameni care au contribuit decisiv la succesul privatizarii. Primul este Lyle Waters, seful echipei de negociere Ford, acum CEO Ford America de Sud
Si evident, Calin Popescu Tariceanu
Lilick mi-a luat-o inainte si ii multumesc pentru aprecieri. Vreau si eu sa remarc imensa popularitate de care s-a bucurat fostul premier la acest eveniment. Mai mare decat a oricui a fost prezent acolo.
Etichete: Craiova, Ford, Ford TransitConnect, Lyle Waters, Tariceanu
septembrie 9, 2009 la 00:47 |
Sincere felicitari, ati facut o treaba extraordinara!
septembrie 9, 2009 la 01:48 |
Felicitari, Mihai Voicu! Te vazusem azi la televizor in cateva secvente, si brusc mi-am amintit de comentariul legat de Ford. Am pus de altfel si numele blogului tau ca titlu la postare. Ma bucur mult pentru succesul vostru. Un exemplu de politica liberala. 🙂
septembrie 9, 2009 la 07:27 |
Treaba excelenta! Sa vedem cum se va rasfrange local si in plan politic unde ceilalti 2 mari sunt „bastanii” pe moment!
septembrie 9, 2009 la 08:02 |
Excelent ! Felicitari!
septembrie 9, 2009 la 08:53 |
bravo! intre atatea vorbe in vant uite si ceva concret. inca o data BRAVO!
septembrie 9, 2009 la 09:27 |
Mă bucur că aţi fost primiţi bine de către salariaţi şi că, fie şi tardiv, oamenii recunosc meritele guvernului liberal al lui Tăriceanu. Iată un exemplu că ,,mintea de pe urmă” a românului funcţionează. Vom vedea însă la alegerile prezidenţiale cât de bine stau doljenii cu memoria, mai cu seamă că pentru români, în general, recunoştinţa e floare rară.
septembrie 9, 2009 la 14:05 |
Am colaborat foarte bine cu sindicatele si muncitorii in timpul procesului de privatizare. Ba chiar as zice ca sindicatele ne presau sa semnam mai repede!
septembrie 9, 2009 la 09:51 |
Personal am ales sa-mi iau un mitsubishi lancer fabricat in Japonia. Am platit vreo 2000 de euro fata de pretul unui Logan full option, dar comparatia nu are rost. Sincer vorbin pt o diferenta de 1000-2000 nu mi-as lua niciodata o masina europeana niciodata. Prefer mersul pe jos decat sa conduc vreun model european de Ford.
septembrie 9, 2009 la 13:59 |
Nici eu nu sunt neaparat mare fan al modelelor Ford. Mai putin Ford GT care este un supercar foarte scump care nu se mai fabrica. Dar nu vreau sa-mi cumpar eu masina, ci sa vanda ei cat mai multe fabricate la Craiova.
septembrie 9, 2009 la 10:37 |
Eu ma bucur pentru orasul din Banie, pentru locuitorii acestuia. Ar fi interesnta o istorie a celor peste 400 de ani in care s-a facut trecerea de la calul lui Mihai Viteazul la suta de cai putere a masinii Ford.
septembrie 9, 2009 la 10:58 |
SINCERE FELICITARI !
Domnule Voicu, deoarece va cunosc foarte bine activitatea din legislativul trecut, v-as propune sa faceti o brosurica care sa cuprinda aspecte esentiale ale evenimentului FORD CRAIOVA-PRIMA MASINA si sa o diseminati prin Parlament ca DREPT PILDA
septembrie 9, 2009 la 11:46 |
Dar o fabrică de motociclete sau măcar de motorete şi ATV-uri, nu se poate face în România?
septembrie 9, 2009 la 11:57 |
Mai există fabrica Tohan din Zărneşti, mai face ea biciclete şi nu armament? Mai există şi Metrom Brasov?
http://www.tohan.ro/
http://www.metrom.ro
septembrie 9, 2009 la 14:00 |
Asa dupa cum remarca si maca, la motociclete de capacitate mica este greu de facut fata concurentei din China.
septembrie 9, 2009 la 12:01 |
@Bibliotecaru
A fost una la Tohan, fabrica o licenta honda titan, cunoscuta ca Mobra. Era un produs de calitate la un pret romanesc. Acum s-a desfiintat. In fine daca vrei un vehicol pe 2 roti vezi firma Lifan Group. Se importa din China foarte ieftine, la calitate rezonabila. Cele japoneze sunt extrem de scumpe. Ma gandesc, chiar daca s-ar deschide o fabrica produsele nu ar putea face fata celor japoneze sau chinezesti. Asa ca efortul ar fi inutil.
septembrie 9, 2009 la 19:08 |
Dar dacă Fabrica de la Tohan şi locul unde se făceau motoare, la Metrom, s-ar vinde chinezilor care fac ieftin?
septembrie 9, 2009 la 22:39
Asta ar fi interesant. Chinezii au fabrici in strainatate, imi amintesc doar de fabrica de la Longbridge din Anglia, unde se fabricau masinile MG si care acum e proprietatea Nanjing Automotives.
septembrie 9, 2009 la 12:17 |
Nice tie!
septembrie 9, 2009 la 12:25 |
Felicitari, am marcat si eu momentul la mine pe blog. Daca aveam poza ta cu Tariceanu o puneam imediat sub cea cu Basescu. Bafta!
septembrie 9, 2009 la 12:34 |
Asta e . Unii fac fabrici Ford, altii 5 kilometri de drum, care se surpa si aia a doua zi. Fiecare dupa putirinta… 🙂
septembrie 9, 2009 la 12:47 |
Asta este cravata cu oi… despre care eu cred ca are brazi de fapt? 🙂
septembrie 9, 2009 la 13:52 |
@Atreides, Lilick, ion, tony, diana tusa, daniel malaelea, Main, Codrin Scutaru, diaconescumarius – va multumesc pentru aprecieri. A fost un efort colectiv, ma bucur ca am putut sa contribui si eu.
septembrie 9, 2009 la 14:02 |
@Claudia, Irina – multumesc pt aprecierea cravatei. Sunt oi intr-adevar, asta este sigla de la brooks brothers inca din 1818 cand a fost fondata compania.
septembrie 9, 2009 la 16:44 |
http://www.capitalul.ro/auto-news/ford-romania-incepe-productia-la-craiova.html extras din text: Specialistii spun ca investitia Ford si afacerile conexe ar putea reprezenta un COLAC DE SALVARE PENTRU ECONOMIA ROMANEASCA. „In conditiile in care Ford si-a programat ca 90% din productie sa o trimita la export, ma astept ca Romania sa aiba de castigat macar la nivelul investitiei de la Dacia, care a devenit principalul exportator al Romaniei”, a declarat Mihai Ionescu, secretarul general Asociatiei Nationale a Exportatorilor si Importatorilor din Romania. „Ramane de vazut, insa, daca Ford va alege doar sa asambleze automobile la noi, sau sa produca intr-adevar masini, de la piulita la produsul final. Atunci le vom putea contabiliza ca aport la exporturi si PIB”, a precizat Ionescu.
septembrie 9, 2009 la 17:16 |
Asadar te gasesc ”vinovat”,Mihai,si pe tine si pe Calin, pentru venirea Ford in Romania.Iata niste diferente:Basexcu sa priceput la vapoare cand aveam a cincea flota din lume, iar cand a ajuns el ”boss” peste ele, am ajuns de nu mai aveam decat cateva nave amarate[dosarul flota].Calin sa priceput la masini si uite ce ne lasa-n urma,posibilitatea de a produce in viitor aproximativ 700.000 automobile pe an[Dacia=4+Ford=3 sute de mii]!!!Stiti de ce economia romaneasca in aceste momente inca mai pluteste si de ce inca avem sperante pentru viitor?Din cauza acestor 2 investitii majore,din ”cauza” lui Calin.Aha! Cum pledati,Mihai,guilty or not guilty?[hi hi]
septembrie 9, 2009 la 17:22 |
septembrie 9, 2009 la 18:11 |
Ma simt bine. Ma simt bine si ma bucur de succesul tau si al celorlalti care au negociat contractul. Ma bucur si pentru faptul ca la Ford Craiova a fost invitat pe scena Calin. Lumea a vazut diferenta. Artizanii locurilor de munca de la Craiova sunt liberalii. Da, trebuie sa recunosc, craiovenii au alaturi si pe pedelisti prin fantana arteziana cu muzicute. Fiecare face ce poate.
Felicitari Mihai !
septembrie 9, 2009 la 18:26 |
Multumesc mult. Acum si Berceanu trebuie sa dovedeasca ceva. Dezvoltarea infrastructurii in zona, pe care ne-am angajat sa o realizam. Cand va creste productia va fi o mare problema cu drumurile si calea ferata de acum.
septembrie 9, 2009 la 19:17
Pai Berceanu spunea, cu ceva timp in urma, ca nu mai are voie sa faca infrastructura ca nu este lasat de FMI, ca din cauz ainfrastructurii creste deficitul si ca suntem in vreme de criza si … bla, bla, bla.
Apoi, Berceanu parca are ca prioritate o autostrada de la Craiova la Bucuresti prin Alexandria ?! Parca asa am auzit/citit.
septembrie 9, 2009 la 21:44 |
Încep sa se vada rezultatele guvernarii liberale. Mai devreme sau mai tarziu, o vor recunoaste multi romani.
Congrats! 🙂