Astazi am fost prezent la o dezbatere organizata de Pro Democratia pe tema reformei institutiilor si revizuirea Constitutiei. Prezenti au fost reprezentanti ai unor organizatii neguvernamentale prestigioase si ai partidelor politice parlamentare. Mai putin PD, care, dupa cum stim, sunt mai destepti decat toti si nu simt nevoia sa stea de vorba cu nimeni pe subiecte despre care stiu ei mai bine ce trebuie facut.
Pentru inceput maestrul Turambar, cel cu graficele si serpisorii, ne-a explicat cum vine cu votul romanilor la referendum. Pentru ca a intrebat intr-un sondaj de opinie cam cum ar vota ei in situatia unor ipotetice consultari populare.
- 50% ar fi de acord cu organizarea unui referendum pentru reintroducerea pedepsei cu moartea si 91% dintre cei care s-ar prezenta ar vota „pentru”.
- 68% ar fi de acord cu organizarea unui referendum pentru retragerea cetateniei tiganilor infractori si 94% dintre cei care s-ar prezenta ar vota „pentru”
- 44% ar fi de acord cu organizarea unui referendum pentru retragerea cetateniei celor care cer autonomia Tinutului Secuiesc si 89% dintre cei care s-ar prezenta ar vota „pentru”
- 47% ar fi de acord cu organizarea unui referendum pentru pedepsirea cu inchisoarea a celor care nu sunt de acord cu invatatura crestina si 88% dintre cei care s-ar prezenta ar vota „pentru”
(sursa – evident, sondajul CCSB al maestrului sus-mentionat)
Sa mai adaugam ca 77% au declarat ca nu stiu de ce exista sisteme bicamerale si doar 34% stiu ca Parlamentul are rol legislativ, tot 34% fiind de parere ca Parlamentul trebuie sa dea ceva – pensii salarii, social, din astea.
Sunt convins ca orice idee, oricat de nastrusnica, nedemocratica si contrara drepturilor omului ar inregistra cam acelasi tip de scor.
Si nu este vina cetatenilor. Nu ne-am batut gura de pomana sa spunem ca un referendum fara dezbatere si campanii de informare este inutil si nerelevant, adaugand ca se dovedeste ca referendumul din noiembrie a fost doar un mijloc incorect de campanie electorala.
Nu inseamna nici ca nu ar fi nevoie de o revizuire a Constitutiei. Dar despre asta si depre principiile sustinute de PNL in postul de maine.
Etichete: Constitutie, dezbatere, Parlament, Pro Democratia, referendum, sondaj, Turambar
martie 29, 2010 la 19:57 |
am citit si eu in presa despre sondajul de opinie. e ingrozitor ! in 1989 nu aveam pretentii ca cei mai multi cetateni sa participe pana in 22 Dec, in 1990 nu am avut pretentii ca majoritatea sa inteleaga fenomenul Piata Universitatii dar acum am si parca e mai rau. daca nu vom dezvolta o societate civila , vom avea multe probleme si populiti gregari ca TB si ai lui vor zburda pe aici
martie 29, 2010 la 23:31 |
Sunt de aceeași părere cu tine olimpiu65. Într-o asemenea societate, care seamănă din ce în ce mai mult cu una africană, o soluție posibilă este să se dezvolte o mișcare a societății civile care să împingă de la spate clasa politică. Dar din păcate nu există o tradiție românească în acest sens.
martie 29, 2010 la 20:10 |
Stai putin, ca devine interesant. E clar ca in Romania nu exista constiinta civica, dar cum credeti ca se poate rezolva problema? Prin atitudine de gen poporul e prost, nu conteaza ce alege (PNL) ajungem la totalitarism (noi stim mai bine decat poporul). Prin atitudine populista (PD) ajungem sa implementam tot felul de prostii, si in cele din urma sa ajungem la dictatura in mod democratic.
Deci oricum am lua-o tot la totalitarism ajungem, ca asta isi doreste si poporul
si asta isi doresc si politicienii … Nu e cam deprimant?
martie 30, 2010 la 04:43 |
Ca de obicei comentariul tau incerca o diversiune pe langa subiect.
„poporul e prost, nu conteaza ce alege” sunt cuvintele tale pe care incerci sa le pui in gura altuia. Concluzia „ajungem la totalitarism” este la fel de aberanta.
Subiectul este insa altul: prevederile constitutionale pentru modificarea Constitutiei sunt foarte clare, modificarea Constitutiei pe buna dreptate se face de catre parlament cu o majoritate de doua treimi si urmata de un referendum obligatoriu. Orice alt referendum convocat din motive electorale si propagat prin metode populiste nu implica direct nici o modificare a Constitutiei.
martie 30, 2010 la 05:34
Diversiune? :))))
problema e ca ce spui tu legat de constitutie si concluzia lui Mihai mi se par evidente si pe undeva plictisitoare si incerc sa aflu ceva mai interesant .. cum rezolvam problema de baza – tinand cont de faptul ca solutiile simple care sunt acum in discutie nu duc la nimic bun..
martie 30, 2010 la 09:42 |
han,
cand zici popor nu uita manelistii care au votat multiplu 😦
Cum vrei sa ‘progreseze” tara, cu analfabeti, semianalfabeti ? nu cred ca se poate.
Cine le-a vorbit pe limba lor si a hahait tot asa? hai sa fim serioasi si da, aceste categorii sociale trebuie sa existe, dar ca ele sa conduca o tara…?! s-avem pardon.
martie 29, 2010 la 21:08 |
No, si sa nu-l bati de sa-i sara f…ulgii?
Pe Basesc, desigur?
martie 29, 2010 la 21:51 |
REGRETE
Ce-am votat ? Ce se putea ?
Nu mai este treaba mea !
Am votat pentru-o galeată,
Zece lei şi o lopată.
C-am fost prost, ştiu şi-i corect !
Toata viaţa n-am să-mi iert,
C-am votat cum mi s-a spus,
De la cel ce e sus pus.
Am crezut ca e corect
UNICAMERAL, ce-i drept.
Căci şi eu de când ma ştiu
În garsonieră scriu.
După-aceea am aflat,
Că totul a fost un BLAT.
Totul a fos o lozincă
Ca să ies la VOT, nenică !
martie 29, 2010 la 23:34 |
Frumoasă poezie! Felicitări! Continuă, îmi place.
martie 29, 2010 la 21:51 |
Eu zic sa organizam un referendum cu tema:” Basescu ne-a vandut autostrazile si mig-urile la americani. Sa-l condamnam la moarte?”
martie 29, 2010 la 23:34 |
Corect, chiar dacă ești șugubăț!
martie 29, 2010 la 23:35 |
Abia aștept, articolul postat mâine.
martie 29, 2010 la 23:54 |
http://nobasescuday.blogspot.com/2010/03/au-mai-ramas-4-zile.html Vineri la ora 17 ne intalnim in trei puncte: in fata magazinului Unirea, la Romana (capatul strazii Caderea Bastiliei) si in fata Operei. Apoi, la ora 19, ne intalnim toti in Pta Universitatii, de unde vom pleca in parc.
martie 30, 2010 la 00:27 |
Mda, exemplele sunt concludente!
Nu e bine de loc, dar asta e…
Churchill spunea sec: „Cel mai bun argument impotriva democratiei e o discutie de 5 minute cu un alegator obisnuit”.
martie 30, 2010 la 00:48 |
partea buna e ca s-a gandit doar ccsb-ul sa puna astfel de probleme. Daca ar fi fost institutul care a facut exit-poll si pe diaspora !!! 😦 cine stie ce intrebari de referendum despre romani s-ar fi putut pune in Europa. Iar rezultatele n-ar fi putut fi combatute decat cu … Rusine domnilor respondenti, voi vreti sa ne luati sarea.
martie 30, 2010 la 09:09 |
bineinteles ca folositi cifrele astea cum va convine. aceeasi oameni care isi dau cu parerea intr-un fel sau altul, in functie de cultura politica pe care o au, sunt si cei care va voteaza. asa ca, in locul politicienilor, as tacea si nu as arunca pisica moarta in curtea vecinilor. iar adevarul afirmatiei ca „fiecare popor are conducatorii pe care ii merita” poate fi interpretat si altfel: „politicienii sunt la fel ca poporul pe care il conduc”.
martie 30, 2010 la 13:21 |
Ai dreptate, într-un fel! Dar asta nu înseamnă că suntem obligați să suportăm nesimțirea actualilor conducători. Rezultatele contează, nu „zarva de cuvinte” care este proferată în mass-media. Atâta timp, cât o ducem prost, este dreptul fiecăruia dintre noi să-și exprime nemulțumirea.
martie 30, 2010 la 14:16
da, normal, e dreptul fiecaruia de a-si exprima nemultumirea, ca si dreptul oricarui politician de a-si ataca adversarii. numai ca ar trebui ca politicienii sa mai aiba si solutii pentru probleme, nu doar sageti catre adversari. un prim pas ar fi ca politicienii din partidul gazdei sa invete ce e aia liberalism, si apoi sa spuna si la altii. pentru mine e la fel de ingrijorator ca 99% dintre studenti, cand ii intreb ce-i ala liberalism, nu stiu sa raspunda.
martie 30, 2010 la 09:14 |
Excelent articol, foarte bine scris! Acum cateva minute citeam cu GROAZA site-ul RealitatiiFM in timp ce faceam conexiunea cu postul RealitateaFM, ca in fiecare dimineata. Subiectul dezbaterii de azi este chiar legat de unele ,,sondaje” conform carora rrromanii nostri ar dori reintroducerea pedepsei cu moartea si pedepsirea penala a celor ,,care critica biserica ortodoxa sau cer autonomia tinutului secuiesc.” Daca dupa 20 de ani de democratie exista atatia salbatici, oameni care nu inteleg nimic din notiunea de democratie, sa ne mai miram ca securistul de la Anvers a fost votat cu 50,33% din voturi? Refuz sa cred ca suntem in continuare o tara inapoiata democratic, o tara plina de oameni tarati de comunism, de mentalitati comunistoide. Faptul ca 34% din populatie ,,cunosc rolul legislativ al Parlamentului” arata clar ce populatie avem. Oare cati din cei 34% au votat cu PNL? Cred ca foarte multi! Oare cati din ceilalti 66% au votat cu ba-secu pe 6 decembrie? MAJORITATEA!
Este foarte adevarat ca doar niste dictatori conduc prin plebiscite, care sunt doar rastalmacirea si pervertirea reala, politica a democratiei directe si a conceptului de referendum. Dupa ce dictatorul pregateste terenul printr-un intens linsaj madiatic al parlamentarilor si al notiunii de Parlament pe cine mai mira ca peste 80% din boborul care a votat a spus DA micsorarii numarului de parlamentari si desfiintarii Senatului? Daca acum a cerut desfiintarea Senatului, oare cand va cere desfiintarea
Parlamentului? Nu o va mai cere, nu va mai fi cazul! De ce? Pentru ca va cere inainte DESFIINTAREA PARTIDELOR POLITICE!!! Adica DISTRUGEREA DEMOCRATIEI! Aceasta este directia finala a oricarei dictaturi: desfiintarea democratiei prin desfiintarea partidelor politice, a Parlamentului, acapararea intregii puteri in mainile unui singur om!
Ne indreptam cu ba-secu spre aceasta tinta, tinta spre care am fost condusi si de ilici dupa lovilutie. Este vreo deosebire intre fesenistii lui ilici si portocalii lui ba-secu? Niciuna, majoritatea fostilor fesenisti il voteaza acum pe ba-secu! Cei care ii urau in 90 pe liberali si taranisti URASC acum pe liberali. Gloata fesenista din 90, cea care aplauda minerii care vandaliza Bucurestiul in iunie 90, cea care aplauda bataia salbatica impotriva studentilor antiiliescieni, cea care striga ingrozitorul ,,Moarte inteklectualilor!” s-a incolonat acum sub stindardul lui ba-secu!
Problema reala a Romaniei ramane a lipsei de democratie. Ilici a castigat de 3 ori avand acest bazin electoral pe care stia cum sa-l atraga. Ba-secu stie si el sa atraga aceste rebuturi umane comunistoide. Cat timp aceasta gloata portocalie va ramane neinformata, dezinformata, usor de manipulat, de mintit, de amagit un BA-SECU va exista intoteauna.
Este nevoie doar de INFORMARE corecta, obiectiva. Singura speranta ramane PNl ca partid politic si presa reala, neportocalizata. Si ce a mai ramas din societatea civila neportocalizata.
martie 30, 2010 la 13:29 |
Sondajul este o altă perdea de fum, la care se pune botul.
România seamănă din ce în ce mai mult cu o țară africană.
Cu toate că mi se urcă sângele în cap numai când îl văd sau aud pe Bă-secu, trebuie să recunoaștem că este foarte bine organizat. Scopul nostru este să fim mai bine organizați decât acesta.
Ce putem face? Fiecare dintre noi, la locul său, să dea exemplul personal de cum ar trebui să ne comportăm pentru a ne merita locul în Uniunea Europeană.
martie 30, 2010 la 10:29 |
[…] fara serie pentru Adrian Ciubotaru, George Hari Popescu, Bobby Voicu, Anca Bundaru, Silistraru, Mihai Voicu si Oana […]
martie 30, 2010 la 11:01 |
Aia cu 34 % care cunosc rolul parlamentului este cutremuratoare. Daca nu m-as fi intalnit frecvent cu oameni pe cale sa-si capete o diploma universitara care nu stiu ce serbam la 1 decembrie, care nu sunt in stare sa defineasca „perioada interbelica”, care invoca un presupus „minister al monumentelor” si multe alte nastrusnicii as fi crezut ca este un procentaj trucat. Din pacate sunt convins ca rezultatul e foarte aproape de adevar.
Asadar cred ca votul cenzitar era o chestie desteapta ca principiu. Nu stiu daca metoda asta de calificare pentru dreptul la vot ar mai fi cea corecta azi – caci multi imbecili sunt, in mod surprinzator, avuti – insa mie mi-e clar ca votul universal este clar o forma de democratie paguboasa. Cel putin in „the Land of Choice” ….
martie 30, 2010 la 11:28 |
Rezolvarea problemei nu este in niciun caz votul cenzitar. Este o imensa prostie ceea ce sustii! Intrebare: in ce tara din lume exista vot cenzitar???
Adevarata problema este deficitul de DEMOCRATIE! Acest deficit este potentat de actiunea distructiva a lui ba-secu si camarilei sale mafiote. Tot ce face ba-secu este un atac continuu la adresa statului de drept, la adresa Parlamentului, a partidelor politice, a DEMOCRATIEI insasi! El este marele pericol pentru tara, individ care se bazeaza tocmai pe voturile acestor imbecili, intelegi?
martie 30, 2010 la 11:44
tocmai ce spusesem ca votul cenzitar ca atare n-ar fi in regula. am spus doar ca ar trebui totusi restrictionat accesul la vot al analfabetilor, al celor ce nu inteleg nimic din ceea ce voteaza si asa mai departe.
am intrat si eu pe pagina lui Turambar si acolo am vazut un grafic aplicat unei intrebari referitoare la supunerea minoritatii fata de majoritate. intrebarea e oarecum incorect pusa caci daca ne referim la un club poti sa spui ca trebuie sa te supui majoritatii fiindca altfel ai optiunea sa pleci. cand vine vorba de societate in general insa nu mi se mai pare aplicabil caci e mult mai greu sa pleci din tara daca o mana de imbecili din jurul tau iti afecteaza viata prin deciziile lor indirecte. asadar, daca majoritatea e aculturala si irationala si asta ajunge sa-ti afecteze viata in mod negativ inseamna ca ceva nu e in regula cu sistemul „democratic” (ceea ce bag seama din postarea lui @gugu era constatat si de Churchill – daca citatul din el e autentic). acesta era sensul celor spuse de mine
martie 30, 2010 la 12:41 |
Sunt subiecte la care nu oricine se pricepe si ar trebui sa li se dea voie sa voteze celor care completeaza corect un chestionar care sa cuprinda cateva intrebari elementare. Astfel a vota ar deveni o onoare, votul ar capata valoare si poate am reusi sa evoluam. Vrei sa vorbesti?…Pune mana intai si invata!!!